Soru-Cevap

Nisan 03, 2014

Çocuklara mektup yazdığım bir defterimi buldum. Onlara bazı kelimelerin anlamını sormuş cevaplarını yazmıştım. Değişik yaşlarda aldığım cevaplar çocukların büyümesini nasıl da göz önüne sermiş. Herkese tavsiye ediyorum. Dün çocuklarla okuduk, çok eğlendik:-) Kelimeleri istediğiniz gibi seçebilirsiniz. İşte bizimkilerden bazıları:


Soru:  Sevgi nedir?
Dört yaşındaki Metehan:  Birisini seviyorum demektir, ne olacak.
Beş yaşındaki Metehan: İnsanı seven kişi
Beş yaşındaki Bilgehan: Seni çok seviyorum
Dokuz yaşındaki Bilgehân: Birini güzel bir şekilde düşünmek.

Soru:  Alfabe
Dört yaşındaki Metehan: Bilmiyorum, göstermiş miydin?
Beş yaşındaki Metehan: Bizim konuştuğumuz dil.
Beş yaşındaki Bilgehan: Bilmiyorum
Dokuz yaşındaki Bilgehan: A dan başlayıp Z de biten harflerin tümü.

Soru: Doğumgünü
Dört yaşındaki Metehan: Sevgi demektir. Çünkü herkes bana hediye getirir. Pasta getirdiklerinde iyi ki doğdun diyorlar.
Beş yaşındaki Metehan: İnsanın bir ya da iki filan yaşına girdiği gün.
Beş yaşındaki Bilgehan: Yaş değişmesi
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Doğumun yıl dönümü

Soru:  Anne
Dört yaşındaki Metehan:  Herkesi çok sevem şeydir. Sen de benim annemsin.
Beş yaşındaki Metehan: Çocuğu doğuran kişidir.
Beş yaşındaki Bilgehan: Anne demektir
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Beni doğuran kişi

Soru:  Baba

Dört yaşındaki Metehan:  Herkesi seven. Sabah yemekten sonra küçük asker oynamama izin veren kişidir.
Beş yaşındaki Metehan: Bilgisayarda internet yapan kişidir.
Beş yaşındaki Bilgehan: Evlerdeki en büyüktür
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Annenin eşi

Soru:  Dayı
Dört yaşındaki Metehan:  Her zaman çocuklar istediginde işine götüren kişidir.
Beş yaşındaki Metehan: Annenin kardeşidir.
Beş yaşındaki Bilgehan: Dayıdır
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Annenin erkek kardeşi

Soru:  Hala
Dört yaşındaki Metehan:  Küçük abiyle büyük abinin annesidir.
Beş yaşındaki Metehan: Babanın ablasıdır
Beş yaşındaki Bilgehan: Haladır
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Babanın kız kardeşi

Soru:  Anneanne

Dört yaşındaki Metehan:  Herkesi çok seven. Annelerin annesidir.
Beş yaşındaki Metehan: Annelerin annesi demektir.
Beş yaşındaki Bilgehan: Annenin annesi
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Annenin annesi

Soru:  Ölüm

Dört yaşındaki Metehan:  Ölmek diye birşeydir işte, bilmem.
Beş yaşındaki Metehan: Ölümü bilmiyorum. Ölüm insanın hiç yaşamaması demek
Beş yaşındaki Bilgehan: Adam ölmesi. Ölme. Ben bilmem
Dokuz yaşındaki Bilgehan: Hayata elveda demek


Benzer yazılarım

7 Yorum yap

  1. Cok cok guzel bir sey yapmisssin benimde cocugum oldugunda mutlaka yapmak isterim ;)

    YanıtlaSil
  2. öncedden anı defterine gülce nin ilklerini yazıyordum, sonra kurduğu cümleleri ama sonra bıraktım, çok konuşunca :)
    ama bu şekilde sorup kesinlikle yazmalıyımm güzel bir fikir :)

    günaydınn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kaldigin yerden devam et sonra unutuluyor anneme soruyorum cogu seyi hatirlamiyor keske yazsaydim diyor
      Ustelik sen yazmayida seviyorsun bence kaldigin yerden devam et ;)

      Sil
  3. Evlerdeki en büyüktür lafı çok güldürdü beni.. Nereden aklına geliyor bu fikirler bilmem, çok hoş bir anı olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel dusunmussun canim.bende yapmaliyim.

    YanıtlaSil
  5. heyyyy
    ama bunlar çok güzel şeyler yaaa
    :)

    YanıtlaSil
  6. çocuğum olursa bende yapcam :D

    YanıtlaSil