Gece

Eylül 08, 2005

Ben mi yükseldim , yıldızlar mı indi aşağıya anlayamadım. Bir yer yatağına ağustos böcekleri eşliğinde uzandım . Rüzgar alıp gitti her şeyi, bir şarkı kaldı sadece. Hatırlayamadım sözlerini, umursamadım. Yıldızların arasından bir yıldız tuttum kendime, uyuyakaldım.

Benzer yazılarım

1 Yorum yap

  1. gece düşleri alır götürür beni
    sığınmacı akşamların hüznüne
    -ne çok şey anlatılır ya da anlatılamaz
    baskının direnmeye davetine
    ölümlerin yeniden dirilmelerine

    bir kent düşünün her evde bir yaralı
    -ya ölüler ya ölemeyenler ya ölümü bekleyenler
    düğünlere kan bulaşmış bir kez
    -sevgiler tutsak tek kişilik hücrelerde
    sular da çürür yetmişiki gün boyunca

    gece düşleri alır götürür beni
    dimdik yüreklerin yanında nöbete
    şarkı, türkü, şiirle dolmaya
    kilit vurulmuş denizlerin dilinde
    balıkçıların ağında mavi köpük olmaya

    yabancı akşamların karanlık gülleri
    mektupların yanıtsız kaldığı günler
    acı haberler bizleri bekler kuytularda
    yapraklar sessizce hıçkırır ezgilerimizi
    gözlerin, dost gözlerin sönmeyen sevgisi

    gece düşleri alır götürür beni
    elimde bir gül fidanı
    kaşların namlu gibi çatıldığı sedirlere
    dillerin bıçak açmaz suskunluğu
    kararlılıklara, antlara, akşamalacalarına

    ve sen gelirsin şafağın ilk rengiyle
    penceremde kuş olmaya
    Gültekin Emre

    YanıtlaSil