Anlamak

Eylül 15, 2005

Pazar. Dağınık kahkahalar gibi parlıyor
ceketlerindeki düğmeler.Otobüs gitti.
Kimi sevinçli sesler- ne garip
dinleyip karşılık verebilmen.Çamların altında
ağız mızıkası çalmayı öğreniyor bir işçi.
Bir kadın günaydın dedi birine - öyle yalın
ve doğal bir günaydın ki,
sen de öğrenmek isteyebilirdin mızıka çalmayı
çamların altında.

Ne bölme, ne çıkarma. Kendi dışına bakabilmek-
sıcaklık ve dinginlik. "Yalnız sen" değil,
"sen de" olmak. Biraz toplama, ışıkta,
parmaklarını oynatarak, ya da kadın duysun diye,
ağız mızıkası çalarak bir çocuğun bile başarabileceği
kolayca kavranabilen basit bir aritmetik işlemi.


Yannis RİTSOS

Çvr: Cevat ÇAPAN

Benzer yazılarım

4 Yorum yap

  1. Bencil olmamak, başka insanları da düşünmek...
    Sadece kendini değil , herkesi sevmek gerek..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel anlatmış değil mi "basit bir toplama işlemi".

    YanıtlaSil
  3. Evet, güzel bir anlatım...

    Ama senin yorum yazarken karşıma gelen ve benim kodlamam gereken harfler çok karışık...

    YanıtlaSil
  4. Çok haklısın white, belki herkese karşı gösterebilecek olgunlukta değiliz ama o kadar çok kişi var ki bunu hakkeden, en azından onları bulalım.
    Ece , senin yorumunu görünce aklıma yazdığım yazı geldi hemen bastım :) Ben kısa bir şifre gelene kadar previewe basıyorum.

    YanıtlaSil