Söz

Mart 21, 2006

"Ayağını yorganına göre uzat" ki ne uzayasın ne kısalasın hep aynı kalasın bu dünyada. Hatta yorganı uzun tut, kalınlaştır, kafanı da göm içine..

"İyi insan lâfının üstüne gelir" Pöh... İyi olmayan mı geldi, hemen itli sopalı diğer lâfa geçelim.

"Damlaya damlaya göl olur" Irmak olmuyor mu? Belki akıp gidiyordur damlalar. Gereksiz bir akıntıya kapılıp gidiyoruzdur.

"Aç ayı oynamaz"

Kahvaltı edeyim ben en iyisi belki daha manalı bir yazı çıkar. Yok ben ayı değilim ama atalarımız öyle münasip görmüşler. Aç at şahlanmaz, aç serçe cıvıldamaz falan dememişler ben ne yapayım.

Bakmayın öyle , haydi saçma atasözlerini yazalım bugün :)

Günaydın...

Benzer yazılarım

5 Yorum yap

  1. Günaydın Handan ,kafamı toplamaya çalışıyorum şu anda ,sonra aklıma gelirse yazarım :/

    YanıtlaSil
  2. benim atasözlerimde şunlar..
    eşşeğin sevmediği ot burnunun dibinde biter...
    bana hep böyleler olur..eşşşek miyim neyim?
    Şanssız deveyi çölde kutup ayısı öper...
    beni sık sık öperler..manen yane...
    kısaca eşeklik ve develik arasında gelip gitmelerdeyim...

    güneydin kız henden...son ütücü geldi..istersen ütüleyeyim gömlekleri...çok iyi kafada ütülüyom biliyon... ;)

    YanıtlaSil
  3. Günaydın
    İçimi açtın Handan.
    Eşek hoşaftan ne anlar.Eşek hiç hoşaf tatmamış mı yoksa :-))))
    Biraz saçmalamakta iyi geliyor doğrusu....

    YanıtlaSil
  4. Bir kahkaha bir pirzola?
    Atasözü müdür bu da acaba?

    YanıtlaSil
  5. bu "eşek hoşaftan ne anlar" lafını çocukluğum boyunca babam bana sürekli söyledi.ben ne demek olduğunu anlamıyor düşünüp duruyordum ama şimdi oğluma sık sık söylerken buluyorum kendimi.

    YanıtlaSil