Hürriyete Doğru

Mart 17, 2006


Gün doğmadan,
Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola.
Kürekleri tutmanın şehveti avuçlarında,
İçinde bir iş görmenin saadeti,
Gideceksin;
Gideceksin ırıpların çalkantısında.
Balıklar çıkacak yoluna karşıcı;
Sevineceksin.
Ağları silkeledikçe
Deniz gelecek eline pul pul.
Ruhları sustuğu vakit martıların,
Kayalıklardaki mezarlarında,
Birden,
Bir kıyamet kopacak ufuklarda.
Deniz kızları mi dersin, kuşlar mi dersin;
Bayramlar seyranlar mi dersin, senlikler cümbüşler mi?
Gelin alayları, teller, duvaklar, donanmalar mi ?
Heeey!
Ne duruyorsun be, at kendini denize;
Geride bekleyenin varmış, aldırma;
Görmüyor musun, her yanda hürriyet;
Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol;
Git gidebildiğin yere.


Orhan Veli Kanık

(Denizi özleyenlere...)

Benzer yazılarım

5 Yorum yap

  1. günaydın Handancım:))

    senin çocuklar benim çocuklardan önce gittiği için okula, senden önce günaydın diyemiyorum ben sana...bunun farkındasın değil mi?

    Orhan Veli... ve bu şiir özellikle...hele bir de Haluk Leventin akdeniz şarkısını söylemesi, bağıra bağıra...oooffffff.

    ya denizin kıyısında oturupta deniz özlenir mi?

    utanmalıyım belki kendimden ama ben özlüyorum:))))görüşelim Handan...

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Handan

    YanıtlaSil
  3. Günaydın canım,bu şiir denizden çok tiyatro çalışmalarımızı hatırlattı bana:))ne güzeldi o günler değilmi? Deniz fotoğrafları hoş olmuş eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Katre, belki de özlemi gidermek için kendimizi denize atmamız gerek :)

    Günaydın Aslı...

    Beriş, bana da öyle :) Gerçekten çok keyifliydi.

    YanıtlaSil
  5. günaydınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
    atacağım kendimi denize..
    yakındır o günler.
    bi atacam kimse çıkaramayacak..
    aşıkım bu orhan veliye.

    YanıtlaSil