Sabah Düşünceleri

Aralık 09, 2013

Sabah saatin sesiyle kalktım. Gözlerim yarı açık, isteksizce bayat ekmeklerin üzerine peynir koyup fırına sürdüm, bitki çayı demledim. Tartıldım. Bir bardak su ile midemi yatıştırdım. Çocukları uyandırdım. Aslında büyük çocuğu uyandırdım, küçük de yanında bonus geldi hemen. Fırını bir açtım ekmekleri bir üst göze koymuşum , yanmışlar. İtinayla üzerlerini kazıdım. Yanmış bu diyen çocuklarıma kömürün çocuk sağlığına yararı ve hayatında hiç kömür yememiş olanların zavallılığı üzerine uzun bir söylev verirken geçende yapıp buzluğa attığım köftenin birini -yakmadan dikkatle- pişirip oğluşun yanına vermek üzere hamburger yaptım.

Herşey hazır olunca kendimi koltuğa attım. Bir iki blog baktım. Kafamı bir kaldırdım, karşımdaki apartmanın kaloriferi yanmış duman çıkıyor bacasından. Bir anda mutlu oldum. Bir kış günü bir evin bacasında duman çıkmasından daha mutlu, huzurlu, umutlu ne olabilir ki diye geçirdim içimden.

Gökyüzü alaca aydınlanıyordu. Çocuklarım kahvaltılarını bitirip kalktılar. Evime bakıp şükrettim. Bacası tütmeyen ev kalmasın diye dua ettim hemen ardından.


Benzer yazılarım

13 Yorum yap

  1. ne güzelsin..
    ben de bir şey bittiğinde yerine yenisini koyduğumda hep şükranla bakarım elimdekilere..
    bacası tütmeyen evler kalmasın.. sonra ne bileyim soğukta dışarıda kimse kalmasın özellikle minik eller üşümesin..
    kalbindeki sıcaklık hep ısıtsın dünyayı..
    günaydın güzel arkadaşım:))

    YanıtlaSil
  2. Sana da günaydın canım, o güzellik senin yüreğinde:-)

    YanıtlaSil
  3. Gunaydin a yetiştimmm.
    Bende şimdi hazırlandim çıkıyorum. Bugün iki ders geç başlıyordu. Öptümmmm

    YanıtlaSil
  4. Gunaydin canim.ne guzel yazmissin sabah sabah.tum dileklerin icin amin.Allah kimseyi bu sogukta evsiz koymasin.resim dusununce huzur veriyo cidden.

    YanıtlaSil
  5. günaydın :)

    Rabbim herkese mutlu huzurlu bir yuvada yaşamayı nasip etsin inş.
    Her zaman şükretmek lazım.
    Bu soğukta dışarıda kalmak zorunda olan herkes için dua etmek lazım ve elimizden geldiğince yarım etmek.
    mutlulukla kalın ;)


    YanıtlaSil
  6. Çok haklısın Yağmur. Sana da günaydın:-)

    YanıtlaSil
  7. Günaydın Handancığım önce amin diyeyim, annem de "yanık yiyen para bulurmuş "derdi bize:)) Ama seninki dahice benim de başıma sık geliyor ben de kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
  8. Günaydın Sevdacım. Kullanabilirsin tabi , biz anneler bu gibi durumlarda birbirimize destek olmalıyız:-)

    YanıtlaSil
  9. ha ha ha çok güldüm birinci yarıya ,
    İkinci konuda ise ben de hep düşünmüşümdür, hatta karşıda yeni yapılan evlerden çıkan dumanı görünce masallardaki evler gelmişti aklıma,

    İnsanın evinin ısınması , evin içinde olması , ocağında yemek ,sırtında giyecek bulunması insanın bir ömür boyu şükretmesi gereken şeyler bence de ,
    Allah hepimize şükredecek güzel gönüller ve güzellikler nasip etsin
    any:)

    YanıtlaSil
  10. Handan'cim, az kaldi az... bugün yarin, böyle kömür hikayeleri anlattiginda karsi taraftan "Anneee...atma, atma...amma salliyosun ha, yemeyiz artik" gibi laflar gelirse hic sasirma bacim. (Kendimden biliyorum)
    Ah ahh..ufakken ne kolay oluyor cocuklari birseylere inandirmak, hic büyümeseler mi ne?:)

    YanıtlaSil
  11. Amiin Any.

    Yok Ayşecim, hiç inanırlar mı onlar, nerdeeee:-) Sabah mahmurluğuyla umursamadılar:-)

    YanıtlaSil