Anne Olmak

Ocak 04, 2006

Aslı tarafından ebelenmişim yine... Çocuklardan önceki hayatımı hatırlamak o kadar uzak ki. Bir de çocuğuna göre de değişiyor. Metehan'da ev düzenimde hiçbir değişiklik olmamıştı ama Bilgehan'da bayağı dağıtıldık.

Efendim, yanda gördüğünüz fotoğraf benim son özgür saatlerime ait. Karnımdaki de yastık falan değil 9,5 ay boyunca doğmayan Metehan bebeğin ta kendisi.

O herşeyden habersiz son saatlerden sonra:

-Sakin ve sabırlı olmayı öğrendim.

-Suçluluk duymayı öğrendim.

- İki çocuğu giydirip hazırlayıp en pratik şekilde yarım saat içinde hazırlanmayı öğrendim.

- Yanımda bağıran çocuklar varken duymazdan gelmeyi öğrendim.

- Her yeni bir şey öğrenmeye çalıştıklarında işlerine karışmamak için kendimi tutmayı öğrendim.


- Uzun ve dolanbaçlı sonu bir yere varmayan lâfları bile dinlemeyi öğrendim.

- Aynı şeyi sinirlenmeden 20 kere anlatmayı öğrendim.


- Annemin bana olan sevgisini yanında benim ona karşı olan kocaman sevgimin bile nasıl yetersiz kaldığını öğrendim.


- Hayatta hiç önem vermediğimiz bir çok şeyi nasıl uğraşarak kazandığımızı öğrendim. ( elimizi ağzımıza götürmekten, adım atmaya kadar)

-Bir çocuğun sihirli öpücüğünün her derde deva olduğunu öğrendim.

- Ağzımdan çıkacak her sözü, yapacağım her hareketi bir kere daha düşünmeyi öğrendim.

- Ve o kadar gürültü, patırtı, koşuştumacalı günlerin arasında onların uyuduğu ya da sessizce oyalandığı 15 - 20 dakikalarda 15-20 dakikanın ne kadar uzun olabildiğini öğrendim.

- Kendim için değil ama onlar için hayatta kalmam gerektiğini öğrendim.

- Kaçamaklarda keyif yapmayı öğrendim.

- Karasevda neymiş onu öğrendim.


Daha kim bilir neler öğreneceğim. En güzel, masum, tatlı öğretmenlerim benim.

Benzer yazılarım

33 Yorum yap

  1. Ne kadar güzel yazmışsın Handan.Ben daha bunların bir çoğunu öğrenemedim,sanırım zamanla o da olacak.

    YanıtlaSil
  2. Handan, ben seni yine sobeledim.Ha haaaaa.Bugün sayemde hayatının en uzun post yazdığın günü olacak.
    Sadece en çok sarf ettiğin ilk 5 yapmaaaaaa oğlum u yazacaksın.

    YanıtlaSil
  3. bebekler çok tatlı yalnız tam yanaktan ısırmalık

    YanıtlaSil
  4. evet çok tatlılar. Metahan ve Bilgehan bahtınız da kendiniz gibi güzel olsun.

    YanıtlaSil
  5. Çok anlamlı bir yazı olmuş ...
    Çok beğendim...

    YanıtlaSil
  6. Handan'cığım, tek kelime ile harika olmuş yazın, niye bu kadar sabırlı ve sevecen olduğun daha iyi anlaşıldı şimdi,Sevdiklerinle kal hep.

    YanıtlaSil
  7. bütün anneler gibi sen de çok güzel bir annesin handan

    YanıtlaSil
  8. marliyn monrocum;
    peki halının üzerindeki sildikçe daha bi coşan suluboya lekesi nasıl çıkıyor onu öğrenebildin mi?birde şekerli süt lekesi?birde alışveriş merkezlerinde onu istiyom bunu istiyom diye ağlayan bir velet nasıl susturulur onu öğrendin mi?
    he canım..bunları biliyorsan haber ver bana...
    ben bi nazarlık arıycam sana...ay nazar değecek..asıp duruyon resim..maaşallah diyim;kafama vurayım 3 kez...allah nazardan saklasın...amin dicen şimdi..

    YanıtlaSil
  9. resimleri aldım bu arada...yapcam bişiler..kız merak etme güzel şeyler yapcam..önce sana gönderirim merak etme..:)))

    YanıtlaSil
  10. handan bana hemen cevap ver..ricky martinle aran nasıl..bak şarkı ve resmini asmayı düşünüyom bloguma..sen istemezsen asmim...ay hatuna sormadan bişi yapamıyom...:))))))))))

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür derim Aslı, evet zaman içinde öğreniyor insan, bir de her bebek öğrenilecek yeni şey demek.

    İzninle o ebelemeyi de yarın yazayım, bir günde bu kadar uzun yazmak dengemi bozacak :) Laf aramızda burada pek cool anne görüntüsü çizdim, şimdi ciyakladıklarımı dökerek hemen bunu bozmayayım ...

    Hoşgeldin Wanadoo, sır vereyim mi, bu bebekler asla ısırttırmadılar yanaklarını, niyetlenenleri görmeleriyle çığlığı basmaları bir oldu :)

    Sen de hoşgeldin Ersin,teşekkür ederim, amin.

    Sağol Ece, uzmanlık alanıma girince yazının konusu yazmak pek keyifli oldu :)

    Le Jardin aslında hâlâ çok sabırlı değilim, ama eskisine göre bayağı yol aldım. Hepimiz sevdiklerimizle kalalım, onlarla nice güzellikler yaşayalım.

    Vişne, teşekkür ederim.

    Daisy, o dediklerini başka bir gün anlatayım, ama halıdaki lekeleri unut sen. Hem o lekeler halıyı eşsiz yapıyor, başka kimsede olamaz di mi? Alış veriş merkezine bir de iki çocukla gitmeyi dene. Ah bak buraya yazmayı unutmuşum, sesim kısılınca neler yapmam gerektiğini de öğrendim :D

    YanıtlaSil
  12. Daha çocuğum yok ama
    çocuk sahibi olanın güzel bir şey olduğunu 'bir kez daha' öğrendim
    imrendim...

    YanıtlaSil
  13. HANDAN RİCKY GELDİ..O DEDİĞİN SONRA GELCEK..DİNLEMİŞİNDİR BU ŞARKISINI..ÇOK OYNAK KIZ..YERİMDE DURAMIYORUM BEN..BAK GENE DURAMIYORUM..ÇIKIYORUM DÜKKANDAN ..YARIN GÖRÜŞÜRÜZ..ŞEKERLENSİN AKŞAMIN..NAZARLIK YOLLİCEM SANA YARIN UNUTMAZSAM..AY UNUTURUM BEN..SEN HATIRLAT BANA OLMAZSA...HADİ ÖPTÜM CANIM KOCAMANNNNNNNN

    YanıtlaSil
  14. Sanirim buyumus olmak da bu demek..Su anda 19 yasinda biri olarak annelik olayi cok uzak gozukuyor..Sanirim annelik, yolun yarisini bitirmek icin atilmis en guzel,en zevkli ve en buyuk adim..

    YanıtlaSil
  15. Hayattaki en zor,en sabır isteyen ancak bütün zorluklara rağmen en güzel bir duygu olmalı annelik...

    Eşin ve çocuklarınla bir ömür boyu sağlık ve mutluluk diliyorum....

    YanıtlaSil
  16. Bir annenin bu yazıları karşısında tüm kadınlarımıza hakettikleri değeri veremediğimizi öğrendim..

    YanıtlaSil
  17. anneciğim diye kucağına atlayan çocuğun gözlerindeki o saf tertemiz misler gibi kokan parıldayan karşılıksız sevgiyi görebilyor olman ...
    daha ne diim ki ...
    anne olmak.

    YanıtlaSil
  18. Cim, çocuk sahibi olmak çok zor bir o kadar da güzel birşey.

    Bilal, ne güzel bunları yakında yaşayacak olmanız.

    Tuğçe ben 29 yaşında anne oldum, arada bir enerjim yetmiyor mu desem de beni gençleştirdiklerini düşünüyorum.

    Temha , seni görmek ne güzel. Anneler özlenmez mi hiç...

    Haklısın Nilüfer, teşekkür ediyorum.

    Katip, ne yazık ki bunu öğrenmeyen o kadar çok insan var ki çevremde, üzülüyorum.

    Evet Joe, anne olmak. Ve o bakışlar da dünyanın en güzel bakışları.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzeldi :) sarışın Handan olarak ilk kez gördüm seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde :) Kuaförüme bir daha değişiklik arar da sarışın oliim falan dersem beni sakın dinleme diye sıkı sıkı tembihledim o maceradan sonra. Verdiğim meblağın hatrına altı ay dayanabildim :)

      Sil
  20. Ah bayıldım.
    Yalnız "Yanımda bağıran çocuklar varken duymazdan gelmeyi öğrendim" i bi bana öğretiver n'olur. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah çok önemli bi maddedir o De Kubad :D

      Sil
  21. Handan, bak valla iltifat olsun diye demiyorum, 10 yılda çok da fazla değişiklik yok sende, aynısın, 1 yıl önceki kadar genç, güzel ve tatlısın. Güleryüzlü olmanın mucizesi bence. Ama çocuklar maşallah koca adam olmuşlar, doğal olarak:)))
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 değil 10 yıl olacak tabii ki:)))

      Sil
    2. Teşekkür ederim Çenebaz :) Evet bence de güler yüzlü olmanın etkisi olsa gerek :) Çocuklar şu blogda büyüdüler, hahaha :D

      Sil
  22. hahaytttt :))
    vallahi fotoğraflar o kadar şahaneydi ki yazılara odaklanamadım...
    Nasıl da güzelsiniz ♥

    YanıtlaSil
  23. Ne güzel bir liste olmuş😊hep öğretmeye de devam ediyorlar değil mi yıllar geçse de.Sevgiler..

    YanıtlaSil