Yine Ebelendim

Ocak 05, 2006




Metehan'ın küçüklüğünde ideal anne profili çiziyordum.

-Oğlum hadi şuraya gidelim.
- Elimi tutar mısın? Bak düşebilirsin dikkat et.

Gibi cümlelerimi sakince söylüyor, söylediğimi anlayan akıllı bıdıkla yaşıyordum. Meselâ bahçeye çıkardık, Metehan asla uzaklaşmaz, uzaklaşan komşu çocuğunu haber verir, yanımda oynardı. Ben de güler yüzlü sakin anne olarak otururdum sandalyemde.

Ve Bilgehan geldi.


- Bilgehaaaannnnn buraya gel!!!..
- O böcek yenmez.. Çıkart dedim!!!....
- Oğlum nereye gidiyorsun, bak araba çıkacak şimdi oradan, gel bu tarafaaa!!!...
- Hayır o bisiklete binemiyorsun henüz, senin iki katın. Bak , ben ne diyorum!!!...
(Sözler işe yaramadığı için sonunda yaka paça kucağa alarak duruma müdahale ediliyor tabi)

Bir anda sakin, huzurlu, ideal anne görüntüm ciyak ciyak bir kadına dönüştü. Allah'ım ben çok güzel çocuk büyütmüyormuşum meğer çocuk kendi kendine öyle büyüyormuş.

Şimdi durum pek farklı değil. İşin kötüsü ağabeyi de ona uydu artık. Benim de boğazım her daim ağrıyor.

- BİLGEHAN ABİNİ RAHAT BIRAK VURULMAZ ÖYLE!!!

-METAHAN KOŞTURMAYIM MAĞAZANIN İÇİNDE ÇARPACAKSINIZ BİR YERLERE ŞİMDİ!!!

-METEHAN YEMEĞİNİ YEE...

-BİLGEHAN BURAYA GEL AL ŞUNU DA AĞZINA.... HADİ ÇİĞNE AMA...

- KARDEŞİNİN ÜZERİNE OTURMAAAA...

- ABİNİ ISIRMA SAKIN...

Sıralamakla bitmez.

Metehan'la ne dolap kapağı kilitledim ne tuvalet. Bilgehan klozette çok banyo yaptı. Bir keresinde Can elindeki ekmeği oraya bandırırken yakalamış. Bir seferinde de evde en az 20 kişi misafir var, çocuklar tuvalet kapısını açık unutmuşlar. Sifonu da çekememişler daha da beteri. Bir saniye Bilgehan'ı gözden kaybettim. ... Evet, aynen öyle... Herkesi kendi haline bırakıp çocuk yıkayarak geçirdim gecenin kalanını ..

Hım, salondaki orta sehpaya çiş yapmasını anlatmış mıydım?

-Oğlum sen ne yapıyorsun?
-Çişimi yapıyorummm.
-Oğlum oraya çiş yapılır mı?
-Ben buraya yapıcam...

Bilgehan'la ters köşeye yattım.

Ama durun bir tane de Metehan hikâyesi anlatayım.

Gece, hava kararmış, elimde torba taşıdığım için elini tutamıyorum Metehan'ın. O da iki yaşında ve karanlıktan ürküyor. Oyalayıp dikkatini dağıtmak için konuşuyorum.

-Oğlum, bak ne güzel yıldızlar öyle değil mi?
-Evet anne.. Bak bu büyük ayı, bu küçük ayı. Hımm, şu daa kutup yıldızı.
-?!???

İşte böyle. Aslıcım konu biraz saptı... Bu sefer de böyle olsun bakalım.

Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. gunaydiiiinnn

    ebelemelerle bogusuyoruz bu ara
    kime baksam sayfanin en ustunde bir oyun bende dahil tabiii...
    iyi ki cocugum yok diye sevinityorum bu aralar
    yoksa birde bu asorularla ugrasacaktim :)))
    co sevimlicocuklar bu arada masallah
    BibiS

    YanıtlaSil
  2. ay kadın benle geze geze ben gibi oldu...kız bu yazı ne böyleeee..destan gibi...:)))))))
    O böcek yenmez.. Çıkart dedim!!!....bayıldım bu cümleye gülmekten...yemek yemezler zaten...onun harici herşeyi yerler...
    ya bak ne dicem..o kafeyi boşver..ben senle bi ortaköy sefası hayal ediyorum.ne güzel olurdu..dağıtırdık ortaköyü senle.....pohotoshop işi kolay...ben en son sistem bi program yükledim...6 ayrı programım daha var...valla liposaction bile yapıyo...sen saçın ne renk;gözün ne renk olsun onları söle..boyda uzatırım ama bizim boyumuz uzun kızzzz..dağ gibi kadınlarız maşallah..yalnız bu dağlar ene gitmeye başladı bu aralar...:)))))))))))

    YanıtlaSil
  3. Zevkle okudum yazdıklarını.Eeeeee çocuk büyütmek kolay değil galiba...

    YanıtlaSil
  4. Handan,çocukların maşallah harika, ikisinin de öyle tatlı fotoğraflarını bulmuşsun ki!
    Kerem çok yaramaz,acaba benim ikinci uslu mu olur bu durumda ?:P

    YanıtlaSil
  5. aman sen gelde..ben yalınayakta giderim beşiktaştan ortaköye...kız orada kumpir yemeden olmaz.gözlemecilerde var...ayvalık tostuda yapıyolar...sen ramazanda gel bence...senle biz biraraya gelince çok yemek yiycekmişiz gibi geliyo...ya da bak gelirken mangalınıda getir..ortaköy sahilinde angal yaparız...polis gelir toplar bizi sonra...helecan olur kızzzz.aynı üniversiteli gibi..o zamanda polis toplardı bizi ...:)))))))))

    YanıtlaSil
  6. Sana da günaydın Bibis, evet Aslı soluk aldırmıyor bu sıralar bana :)

    Kolay değil gerçekten de Nilüfer, insan bazen ne yapacağını şaşırıyor.

    Aslı, bilimsel araştırmalarıma göre ilki uslu olanların ikincisi yaramaz çıkıyor, orası kesin. Ama ilki yaramaz doğanların ikincisiyle ilgili sonuç çıkartamadım, yeterli veri yok. Onlar genelde tek çocuk kalıyorlar :)

    Daisy, ağzımın suyu aktı valla, kumpir istiyorum ben ama...

    YanıtlaSil
  7. Amannın aman ki şükür biraz büyüdüler de soluklandık kız... yavrum gerçekten zor bu işler zaman emek SABIR istiyo kesinlikle...bi de didemin bilğoşu 3 kere ısırdığı gün aklıma geliyode oturamamıştık hiç....biz ne günler yaşadık bakalım daha da neler yaşıcaz inşallah hayırlısıyla . iyiki doğurmuşuz kız handan bak ne güzzel nurtoplarımız var...acaba...???

    YanıtlaSil
  8. MAŞALLAH diyorum ufaklıklara. Çok tatlılar. Tabi sen şimdi "Gel bir de bana sor" diyorsundur. Yazdıklarını okurken gülmekten öldüm ama etrafımdakiler tuhaf tuhaf bakıyorlar:)Sanırım benim için pek iyi şeyler düşünmüyorlar!!!

    D.K.

    YanıtlaSil
  9. onlar dünyanın en tatlı belaları naparsın bu günler geçince geride tatlı anı olarak kalacak
    rugrats varya onu anımsattı bana böcek maceranı.
    ordada diyordu ki küçük olanlardan biri( adını hatırlayamadım)
    ay bu böcek çok güzel ben hep bundan yerim :))

    YanıtlaSil
  10. Ha ha ha Selma seninle maceralarımızı anlatsak ayrı bir blog konusu olur sanırım. Didem Bilgehanı nasıl çağırıyordu? Bilooo bilooo :)

    Ben de şimdi gülüyorum Deniz ama sen bir de o zaman sor.

    Evet o filmi ben de seyretmiştim, ikizlerden biri diyordu sanırım . Haklısın Nimpi günler çabuk geçiyor, tatlı hatıralar kalıyor bize...

    YanıtlaSil