THE COOK ---> NEXT DOOR

Ağustos 25, 2005

Sevgili Çiğdem beni ebeleyeli epey olmuştur herhalde. Ama bir türlü cevaplayamamıştım soruları. Nihayet başardım.

THE COOK ---> NEXT DOOR

1- İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
İlk mutfak maceram annemin "Balkondan soğan getirir misin Handan?" demesiyle başlar. Genelde bunun peşinden "Onu rendele" "Ekmek ıslat" "Tuz koy" komutlarıyla köfte yapımı başlardı. Ama annem hiç "Köfte yapar mısın?" diye çağırmamıştır beni. Balkondan soğan istenince anlar olmuştum bunu. Yine de evlenmeden önce pek yemek yapmadığımı söyleyebilirim.(Ne şanslıymışım) Evliliğimin ilk yılında da işim gereği İstanbul'da olduğum için arada bir eve gelebiliyordum. Bütün bir pazar günü yemek yapmaya çalışarak geçiyordu. Hele ilk hafta,köfte patates kızartması yapmamız var Can'la evlere şenlik. Bütün mutfak ve biz perişan olmuştuk.

2- Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
Annem. İyi bir yemek için iyi malzemeler kullanmam gerektiğini öğretmiştir. Gerçi benim malzemelerle onunki gibi pişmiyor birtürlü başka birşeylere daha ihtiyaç olsa gerek :)

3- Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? bize gösterebilir misin?
Bunu arayacağım, bulamazsam çektirip koyarım sonra. İşim gücüm ne zaten.

4-Mutfakta kendisine karşı fobin olan bir şey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
Pilav. Korkulu rüyam. Bir keresinde Can'ın iş arkadaşı üç aileyi yemeğe davet etmiştik.Üstelik iftar yemeği. Pilavın yarısını lapa yarısını pişmemiş yapmayı başarmıştım. En baştan söyledim gerçi, karnınızı doyurun pilav yok diye.

5-Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta çok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
El blanderı vazgeçilmezim. Sanırım oklava dolabın arkasına kaçan şeyleri almak dışında da bir işe yarıyor ama ben henüz çözemedim.

6- Bir kaç garip belki de komik yemek çeşidi söyle, senin çok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.
Benim pilav maceralarım anlatmakla bitmez. Bir de tarif kitaplarına bakarak pişiremem nedense yemek. Bunu henüz anlamadığım bir gün domatesli pilav pişirmeye kalktım. Lapa halinden pilava geçiş yapamadı bir türlü. Tavaya döküp iyice bastırarak arkalı önlü kızartmak yöntemiyle pilav pişirme sanatım o günden itibaren başlar.
Ah bir de baklavanın üzerine yoğurt döküp yerim. Sanırım başka yapan yok :)

7-Hangi üç malzemeden ya da yemekten vazgeçemezsin?
Sarımsak, domates, baharat.

8- En çok sevdiğin dondurma çeşidi.
Kaymaklı

9- Asla yemeyi düşünmediğin şey.
Herşeyi muhakkak tatmalıyım.

10- Özel bir yemeğin, spesiyalin var mı?
Salatalarım , "Evde ne varsa o var" çorbalarım bir de çekirdeklerini ayıkladığım karpuzlarım meşhurdur.

11-Seni ebeleyen kişi.
Sevgili Çiğdem beni ebeledi.

12- Ebelediklerim
Hımmm. Yellowdaisy, Duygu ve Zuperman'i ebelemek istiyorum.

Benzer yazılarım

9 Yorum yap

  1. heeeeee...şimdi çaktım içli köfteyi...e hadi....bekleme fazla...ebele beni...ay neler buluyorsunuz he...yaratıcılık diz boyu yani..ay handan..sabah sabah geldim gene kapıcı gibi blogcu.com'a..başka apartmanlarada servise çıkıyorum ya artık...bi sana geliyorum...bi şi istersin mi?çocuğun sütü bitmiştir şimdi...sen blog yazmaktan ilgilenmiyosundur bebişinle...gazete ;ekmek....hadi söyle...kapıp getireyim hemen...daha dolaşcağım bi sürü daire var...AY BOĞAZ TOKLUĞUNA ÇALIŞIYORUM HE...PARA VERENDE YOK.. :)

    YanıtlaSil
  2. Şöyle çıtır çıtır bi simit alsan fena olmaz, ben de çay demledim, domates, peynir. Gel anacım, bu saatte bizden başka kalkıp gelen yok, oturup kahvaltı edelim beraber :)

    YanıtlaSil
  3. heeee...ben şimdi bu sorulara mı cevap vercem blogumda....mutfakla ilgili yani.allahtan özel sorular değil.....ebelendim mi ben şimdi?AY NE DİYON HANDAN...DAHA 5. KAHVEMİ İÇMEDİM......vereyimmi cevap...onu mu diyon....SEN NE DİYON?ay bayılcam gene...bi bayılamadım bende gitti...cevap ver bana....doyurdun mu çocuğunun karnını...e onun karnını doyur...sonra cevap ver bana...dur ben bi gidim bloguma...şakkadanak bayılıp gelim....sende cevap ver bana...sonrada şiir yazayım..şiirsedim gene....geliyolar soldan soldan hissiyatlarım...hiç gitmiyolar kız handan..napcam ben böle :)

    YanıtlaSil
  4. Sana da günaydın sevgili Duygu, eğer tekrardan sıkılmayacaksan, bak bakalım o zamandan bu zamana değişen birşeyler var mı? Simitle çay da güzel, küçük bir gülümsemeyle nefis giderler :)

    Daisycim, canım içi, bu soruları alıp kendi bloğunda cevaplayacaksın (istediğin bir zaman).
    Hiç gitmesinler kızım, daha ne istiyorsun, biz okuyoruz işte güzel güzel. Hadi sen kahveni iç canım, ben bir ara gelip bakacağım neler yazmışsın..

    Gidip bi de Zuperman'e haber vereyim bari, adamın gelip bizim bloğu okuduğu yok. Okuyorum diyo ama, görüyoruz işte..

    YanıtlaSil
  5. handancım;
    sen bakma züpere...o geliyorum okuyorum der ama o bir züper ....uçuyo havada.....
    tamam...ben hemen cevap veriyom sorulara...okuda bayıl...ben sen gibi kısa cevaplar vermem...roman yazcam gene...

    YanıtlaSil
  6. KIZ HANDAN;VERDİM CEVAP ...GEL OKU BAKALIM...AY YABANCI BİRİ GELMİŞ SENİN BLOGA...KÖTÜ BİŞİ Mİ DİYO...Bİ OKUYIM BAKAYIM...SEN HİÇ MERAK ETME...DÖVERİM BEN ONU...ÖNCE Bİ ANLAYALIM ..NE DEMİŞ... :)

    YanıtlaSil
  7. Okudum cevaplarını, yorum bile yazdım.
    Ya hiç sorma şu yabancıların yorumlarını silmekten bi hal oluyorum. Bazı geceler 10 tane geliyor. Yeni dellendi bunlar da eskiden yoktu. Bloğum çok güzelmiş de onun da bloğu varmış da. Ya sen nereden anlıyorsun benim bloğu diye kızacağım bi gün birine ama henüz ingilizcem o kadar gelişmedi, sanırım this is a pencıl dersem ne demek istediğimi anlamazlar.

    YanıtlaSil
  8. selam handan,
    su senin blog bana nedense ters geliyor, ayagim (elim:=) bir türlü alismadi.
    demek pilav kabusundu. benimde öyleydi ama sonra eski esimden aldim tarifini, ben onun kadar iyi yapamiyorum ama:=) garip benle evliyken pilava hasret kalmis:=))
    sorulari bir ara gizlice gelip arakladim. duymadin bile. bu arada, blog degismis mi, banami öyle geldi?? sanki biraz hafiflemis daha bir hos olmus gibi...
    kucak dolusu sevgiler.......(eskiden böyle derlerdi, ne güzelmis)

    sima

    YanıtlaSil
  9. Sevgili sima, valla ne tarifler denedim, olmuyorr. Yani oluyor arasıra da ne sıra olacağını bilmeyince stres yaratıyor.
    Evet değiştirdim sayfamı biraz. Gerçi tam içime sinmedi henüz ama bakalım bir müddet böyle dursun.
    Okudum senin cevaplarını. Henüz yorum yapamadım, afacanlar uyusun da dolaşacağım yine.
    Sana da kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil