Üşengeç

Şubat 16, 2006

Hadi eti ızgara yaptınız anladım. Hadi haşladınız anladım. Sebzelerle salata yaptınız anladım. Hadi sebzeleri haşladınız anladım. Anlayamadığım, mesela "karnıyarık"ı kim nasıl icad etmiş? Nereden aklına gelmiş onca işlem. Yemeklere bakınca inanamıyorum bazen.

İyi ki herkes benim gibi üşengeç değilmiş. Hâlâ haşlama et, sebze yiyor olurduk. Hayatta bulamazdım içli köfte, imam bayıldı falan. Ben lahanadan kapuska pişiririm olsa olsa en fazla, sarmaymış, yok canım, şimdi yaprakları haşla, içini hazırla, doldur, sar , pişir, ne gerek var ki ikisi de aynı hesaba geliyor, onbeş dakikada hazırlamak varken aynı malzemeyle üç saat niye uğraşayım, değil mi ama? Yapacak bir sürü güzel işim varken...

Gerçi herkes benim gibi olsaydı , okuyacak kitap da bulamazdık ama şimdi konumuzla tam alâkalı değil bu...

Benzer yazılarım

7 Yorum yap

  1. ya ben bu kadına ne talimatlar veriyorum..ÇIK MUTFAKTAN...GÜN YÜZÜ GÖR..İNSAN İÇİNE KARIŞ..KİTAP FELAN ÇIKAR diyorum...
    bu hanım düşmüş karnıyarık neden karnı yarık olmuşun derdine..patla handan...kızım...hologramlı aygaz tüpüyle yaşadığın sevda bitsin artık...dışarıda bi dünya var..hayat sadece zerzevatlar değil yani...
    ben bugün bloguma televizyon koydum..git bi dinle şarkıyı...seversin tahminim ..2 danede yazı yazdım..handan vallahi havasından mıdır suyundan mıdır ..kısa kısa yazıyorum yahu..yazamıyorum uzun uzun..ay bana bi haller oldu villa kentte..

    YanıtlaSil
  2. hanım sarma yapmaya üşenir ama nohutların tek tek kabuklarını ayıklamaya üşenmez ya karpuzu... karpuzunda çekirdeklerini tek tek temizleyip koyar insan önüne ama şuna bak sen karnıyarık yapazmış yok sarma saramazmış.... alasını yaparsın da yeterki niyet et canım arkadaşım benim. özledim seniii

    YanıtlaSil
  3. ben katilmiyorum. yemek yapmak mecburiyet olmadigi zaman, keyifle yapildiginda güzel birseydir. neden ugrasarak yapilanindan olmasin??

    sima

    YanıtlaSil
  4. hah..ben de bu karnıyarık mevzuuna takılık bi insanım..neden patlıcanı yarma fantazisi var anlamıyorum .. ya at hepsini olsun gitsin..zaten patlıcan da hazetmem hiç...cık cık

    YanıtlaSil
  5. Ya Handan ablacim gozunu seveyim su bloga yemekle ilgili seyler yazma, bak valla bi tuhaf oldum, demek karniyarik ha, oh oh oldu olacak bi de yanina guzel bi salata, ekmegi de suyuna bandin miydi.....BEEEEEPPPP!!!!! (Emir is malfunctioning right now, cannot find the operating system.)

    :-P

    YanıtlaSil
  6. Bunları ben de hep merak etmişimdir...
    Hadi ekmek vs için kaynak var...İLk insan..Lakin ötesi...
    Mesela labne peynirinin kremeda kullanılması fikri...
    Hadi onu geçtim perde pilavı???
    :) güleryüzlü satırların hiç eksilmesin..

    YanıtlaSil
  7. Cinemascotiye hanım, hayatım mutfak, çıkamam oradan, birilerinin yemek yapması gerek di mi ?

    Selma canım ben de seni özledim, epeydir sesin soluğun çıkmıyor merak ettim valla.

    Simacım yapılmaz demedim de nasıl icad edip bulmuşlar o yemekleri onu merak ettim. Sen şimdi zevk olsun diye güzel bi sarma yap, ben şıp diye sana geliyorum :)

    Joone, deme öyle ya, ben severim patlıcan, zavallım az çekmiyor elimizden :)

    Yakışıklım koruyucum, tamam ben şimdi kargoya veriyorum senin yemekleri :)

    Myılmaz, teşekkür ederim güzel dileklerim için :) Bak doğru perde pilavı da vardı, laf aramızda yakışıklım koruyucumun annesi yapmıştı geçen bayram bize, hımmm.. Neyse ya iyi ki icad etmişler yine de :)

    YanıtlaSil