Dünden Bugüne

Şubat 24, 2019

Sevgili Derya çok keyifli bir mim başlatmıştı, nihayet bugün fotoğraf albümlerime bakmayı başardım.

Dünden bugüne giyim tarzımızı göstereceğiz bu mimde. Seksenleri yaşayan bizler için pek komik olabiliyor eskilere bakmak.

Ama doğrusu bence ben fazla komiğe kaçmadan kıyısından sıyırmışım o modayı.

Ya da bana öyle geliyor :D

İşte size lise ve üniversite yıllarımdan bir demet. Gördüğünüz gibi bütün renkleri seviyorum .  Diz altı boru etek gibi şeyler dışında uzun ve bol ya da dar ve kısa etekleri seçiyorum. Genelde pratik ve rahat şeyleri giymişim hep. Kilo aldığım için bana yakışmıyor diye giymediklerim haricinde hemen hepsini hâlâ giyebilirim :)


En sade halim bu herhalde. Bu pantolonların bir ismi var mıydı yav.


Klasik seksenler. O gömleğim sanırım müzik korosunda giymek için dikilmişti. Kocaman vatkaları en iyi onda görüyoruz. Saç modeli de aslan yelesi olmuş, üstler kısa arkalar uzun.


Saçlar burada daha belli. Yine de pek abes kaçmamışız bence :) (Nihan sana tanıdık gelen birisi var mı burada ?)


Kloş eteklere bayılırdım. Belim çok ince değildi gerçi onun için olduğumdan şişman gösteriyor olabilir ama o kadar zayıftım ki , kötü durmuyordu.

Burada lady in red olmuşum :D Fakat asıl şoku annemin kıyafetinde yaşadım, ben onu hâlâ kullanıyorum, hahaha :)


Sene 87, liseden mezun olduğum gün gidip perma yaptırmıştım. Bir de kulaklarımı deldirmiştim. Bu saç o senenin modası, tepe kıvırcık gerisi yok :D Sonradan çok perma yaptırdım ama bir daha bu model kestirmedim :)


Şetland kazaklar ve omuzlarına yapıştırılan cırtcırtlı vatkalar.


En vatkalı ceketim bu, ama çok severdim onu. Yaz ve bahar için pek pratikti, olsa da alsam. Burada Kürşad'ın ilkokul mezuniyetinde şarkı söylüyoruz :)


1988. Üniversite ikinci yıl . Şu saçın önünü kıvırıp obuk subuk şekil verdiğimiz zamanlar :)


Nihayet doksanlar gelmiş. Ben taytı keşfetmişim.



Uzun saça perma zamanı :)


Bu kadar kotu bir arada bir daha giydim mi bilmiyorum :D Kolormatik gözlüklerim de o senelerde çok işime yarıyordu.



Ama en sevdiğim gözlük çerçevem bu kırmızı olan :) 23. yaşgünümden bu poz,  annem benim şimdiki yaşımdan üç yaş küçük babam da üç yaş büyükmüş :)


Burada çok kilo almış tam atmış üç kilo olmuştum. Allahım bana yine o kiloları göstersen :)



Şimdi şu eteği giysem battaniye topuna dönerim herhalde , zayıflık güzel şeymiş yaaa. Bak içimdeki kazağı da hâlâ giyiyorum. Onun üzerine Kürşad çok sevdiğim bir albüm kapağının resmini bastırmıştı, kıyamam hiç. Hâlâ da sapasağlam, üzerinden 23 yıl geçmiş.


İşte böyle.

Şimdilere bakarsak .


Çok çok arada böyle giyinsem de


Genelde pantolonları bırakamıyorum.





En zayıf hallerimi cımbızladım :D ( Ay rejim yapıyorum ya, kiloya takmış durumdayım idare edin anacım :)

Kıyafetlerimin hiçbirisi modaya uygun falan değildir. Kendi bedenime göre sevdiklerimi alıp paralanana kadar giyerim.

İşte benim zaman tünelim böyle.

Deryacım sayende sabah sabah zamanda yolculuk yaptım. Teşekkür ederim bu keyifli mim için.

Ben de Merih 'i , Biz Kimiz Kadınız Kadriye'yi ve de Mai Kadriye'yi ebeliyorum :)

Not: Şimdi fark ettim ki üniversitede beni tanımlayan halimi koymayı unutmuşum. Anneme gidince dizime kadar folklorik çoraplarımla olan fotoğraf bulmalıyım. Babaannemin artık yünlerden ördüğü renk renk dizime kadar yün çoraplarımı bütün kış giyerdim.

Benzer yazılarım

37 Yorum yap

  1. güzel bir geçmiş olayı.. Maziye bir bakıverrrrrrr

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Ya, etek giyince bacaklar birbirine sürtüyor artık Hayalperest, uzun bol pantolonlarla hem etek hevesimi alıp hem de rahat rahat giyiyorum. Modası geçmeden alıp bir kenara koymalı :D

      Sil
  3. Vaaaawwww vay vay vay vay...
    Bir moda belgeseli izledim sanki,
    Hem çok duygulandım,hem çok güldüm,ne kadar çok benzer fotograflar.
    Yaaa... o vatkaları setland kazağa takma nedir alaaasen..!
    Demek ne kadar şık görüntü oluyorsa artık ...
    Ceketlerde ise zeki müren gibiymişiz kabaran hindi gibiyim benim bir fotoğrafım var,kızlarım çok güler.
    Ama gelelim yaşanmışlıklara çok güzel gülensin her yerde,güzel arkadaşım,
    ne giyersen giy,kaç yaşında olursan ol gülmek herkese yakışır.
    Sana da en güzel yakışan o.
    GÜLEN YÜZ ..

    Beni mimlemişsin sağolasın,diğer kızlarda mimlemiş sağolsunlar ama hele şu Meydan muharebesi bitsin de,bacım ben bittim biteceğim neredeyse.

    Senin maşallahın var. Anacım hızlı okuma kursunamı gittin,ya da sen gençsin tabiii...
    Ben ancak yetişebiliyorum ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmesine az kaldı Merih, sonrasında yaparsın. Ben de ancak fırsat bulabildim. Nasıl yetiştiğimin sırrı koltuktan kalkmamak, valla evde bomba patlamış gibi şu an :D

      Sil
  4. Ayyy bayılırım eski albümlere bakmaya
    Ne güzel bir mim yapmışsın
    Eski günlere dönmüşsün
    Çok güzelsin ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli bir mimdi Fatma, sen de yapsana :)

      Sil
  5. Ayy bayıldım ya yapicam bu mimi çok sevdim

    YanıtlaSil
  6. 80ler 90 lar geçidi olmuş, çok şeker. O dar, lastikli pantolonlara füzo mu diyorduk sanki?
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa, diyorum biz bir şey diyorduk bunlara ama aklıma gelmedi bir türlü Çenebaz :)

      Sil
  7. Aman Allahım Handan nasıl yapacağım ki. Seninkiler çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninkiler de çok güzel olur Kadriye, fotoğraf albümünü al kucağına, seçmeye başla :)

      Sil
  8. Ilk fotodaki pantolonun adi da füzo:)))

    YanıtlaSil
  9. Aa bak alttan gecmeli taytlari unutmusum cok giyerdim 😊. Harika resimler yaa sen simdi de cok kilolu degilsin kendine haksizlik etme. Cok güzel olmus bu mim 😘😘😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilolu halimi koymadım da ondan Derya :)

      Çok keyifle yaptım, teşekkürler canım :)

      Sil
    2. 😂😂😂. Ben de keyif alacak arkadaslari secmeye calistim. Bosver hep iyi resimleri kullaniyoruz zaten deli miyiz kötüleri koyacagiz 😄😄😄

      Sil
  10. Ayyyy..... İnanamıyorum bende de olan bir fotoğraf gerçekten :)) Miraç Abla, Ebru Abla hep Feyzan Ablamın akranları. Bu fotoda ben yokum ama kardeşim Aslı var, Feyzan Ablamın yanında ve benim akranım Sabri var. Hepsi tanıdık simalar ne iyi geldi :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümbür cemaat dolaşıyorduk o sene, iyi ki çekmişim bu fotoğrafları , baktıkça gülümsüyorum. Sen de olsaymışsın keşke :)

      Sil
  11. Bayıldım fotolarına, harikaydı:)
    Kilonu dert edip durma, aşırı kilolu değilsin zaten. Azıcık daha sıkı tutsan kısa sürede gider hepsi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilomu ben dert etmeyeceğim de eklemlerimin,hepsi dert etmekte Zeugma, hayat kalitemi çok düşürüyor. Şimdilik inatla gitmiyorum diyor kilolar ama bende de çok pis inat vardır :)

      Sil
  12. Hey selam bana yazdığın mektuplar duruyor görmek istersen ulaştırayım
    Hala duru akıcı şade ve komik yazıyorsun
    O fotoğraf İçin telif hakkımı
    İstiyorum.... Feyzan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Feyzan, ne güzel seni görmek buralarda :) Aa tabi, telif hakkını veririm ama bizzat görmem lâzım , elden veriliyormuş onlar, mektuplar da öyle :D Teşekkür ederim canım, öpüyorum seni kocaman :)

      Sil
    2. Hasretle öpüyorum Antalya ya da İstanbul da bir kahve içimlik
      Görsem seni

      Sil
    3. Ne güzel olur, İstanbul'a gelirsen her zaman beklerim :)

      Sil
  13. ha haa haaa çok tatlı yaaa ve komikliiii :) en sevdiğim şetlandlı olduuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz o senelerde 80 lerin ispanyol paçalarına gülüyorduk, sonra hepimiz giydik onları, umarım seksenler yine moda olmaz Deep :D

      Sil
  14. Bence 80'leri çok normal atlatmışsın Handan. O yıllardan inanılmaz kombinler çıkabiliyor. Bana en aykırı gelen tarzın mezuniyet söylerkenki beyaz çorapların oldu. Günümüzde erkekler bile beyaz çorap giyse laf ediliyor artık. Bakalım yıllar sonra şimdiki giydiklerimize ne denilecek.

    Güzel bir nostalji olmuş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yine beyaz ayakkabılı falan, asıl siyah ayakkabıyla giydiğimiz beyaz çoraplar tam kâbus Şule :D

      Sil
  15. Her kıyafet ne kadar tanıdık. Seksenlerde, doksanlarda herkes aynı şeyleri giyerdi. Doğrusu giyim bakımından hiç özlemiyorum o yılları:) Şimdiki çeşitlilik iyi böyle:)

    YanıtlaSil
  16. Shetland kazak, vatka, saçlar ;) Lise mezuniyetimiz arasında 1 yıl var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman buna benzer fotoğraflardan sende de vardır Zülâl :D

      Sil
  17. Yaş ilerledikçe daha çok spor kıyafetleri tercih etmişsin :) Gülümseyen bir Handan işte,çoğu yerde :) Çok keyifle takip ediyorum bu mimi yapanları :)

    YanıtlaSil