28 Günlük Meydan Okuma /16

Şubat 16, 2019

16. Yine bir liste günü, herhangi bir konuda 10 maddelik bir liste hazırla. Artık konu sana kalmış.

2018 yılında izlediğim en güzel filmleri sıralayayım buraya en iyisi :) 2018 filmi değil sanırım hepsi, ben o tarihte izlemişim :)


Kızı tecavüz edilip öldürülen bir annenin , katili bulunmaması üzerine üç bilborda ilan vermesi ile başlayan film öyle güzeldi ki, hâlâ izlemediyseniz kaçırmayın. Bir yandan ağlarken bir yandan kahkaha atabiliyor, önce sinir olduğunuz bir insana sonra sempati duyabiliyorsunuz.


Bu sene izleyip de içimi sıcacık yapan romantik film. Daha açılış ekranındaki görüntüye hayran olmuştum. Zaten tüm film görsel olarak güzeldi. Tam tadında bir romantizm, ayrıca adım adım öğrendiğimiz gizemli geçmiş , baştan sona keyif ve merakla izlettiriyor.


Uganda'da Katwe'nin gecekondu bölgesinde (adı gecekondu ama o bile fazla geliyor yaşadıkları yeri tarif etmeye) annesi ve kardeşleriyle zor bir hayat yaşayan Phiona'nın misyonerlik programında satrançla tanışınca hayatı değişir. İlk olarak yulaf lapasının cazibesine kapılsa da (ah o şeyi ilk yediği gün ne hüzünlü geldi bana.) sıkı bir satranç zekâsı olduğu ortaya çıkar.

Üstelik de gerçek yaşam öyküsü olan bu hikâye hem hüzünlendirdi hem mutlu etti beni.


Ve bu harika film. Kendisini dünyaya getirdikleri için ailesini mahkemeye veren Lübnanlı bir çocuğun (Zain) hikâyesi. Ve bu hikâyenin yanında mültecilerin hayatı. Öyle tanıdık sahneler vardı ki. Suriye göçmeni kız yemek yardımı alırken günlerdir bir şey yememiş olan Zain göçmenmiş gibi yapıp yardım almaya çalışması gibi. 12 yaşındaki çocuk öyle akıllı ve tatlıydı ki. İçim acıyarak izledim filmi.

Bu filmin oyuncuları gerçekten de zor şartlarda yaşayan çocuklarmış, filmden sonra nüfus cüzdanı çıkartılanı bile var.


Herkes Biliyor , kız kardeşinin düğününe çocuklarıyla gelen bir kadının kızının kaçırılması üzerine gelişen olayları anlatıyor. Filmin ilk bölümü kalabalık ailenin keyifli düğünü ile geçerken kaçırılma olayı üzerine herkesten kuşku duyulunca gerilim başlıyor.

Filistin'de yaşayan bir baba ve oğul kapı kapı düğün davetiyesi dağıtıyorlar . Oğlan İtalya'da yaşıyor, kızkardeşinin düğünü için gelmiş. Anneleri Amerika'da, başka birisiyle oraya kaçmış. Sokaklar, evler, kişiler, baba oğul ilişkisi, hepsi harikaydı. Çok sevdim.

Beni çok şaşırtan bir şey de oldu. Gerçekten de çok şaşırdım.

Kahramanlarımız ilk eve girdiklerinde evde Noel süsleri vardı. Hımm dedim, demek hristiyan arkadaşları var. İkinci evde Noel süsleri vardı ve noelde orada kalıp kalmayacağını soruyorlardı. Üçüncü evde uyandım ki bizimkiler hristiyan. Hahaha.
Şimdiye kadar benim için hristiyan demek God demek, God bless you falan demek, insanlar inşallah, Allah, vallah dedikleri zaman onları otomatikman Müslüman yaptı beynim. Oysa ki Arap Hristiyanlar tamamıyla bizim gibi konuşuyorlar . Kapı kapı davetiye dağıtmaları, gelene bir şey ikram etmeden göndermemeleri, sohbetleri, tavırları o kadar yakındı ki Anadolu'da çevrilmiş bir film de olabilirdi rahatlıkla :)

Baba oğulun gerçek baba oğul tarafından canlandırılmalarının da ayrı bir hava kattığı filmi izlemelisiniz, çok keyif alacağınıza eminim :)


Eşi ölünce evlat edindikleri çocukla başa çıkamayıp onun biyolojik annesini aramaya başlayan bir baba rolünde Kristoffer Joner'ın performansı gerçekten çok güzeldi. Küçük oğlunun da öyle. Duygusal ve etkileyici  bir filmdi bu da.


1970lerde Bulgaristan'da dini şeyler, müzikler falan yasaklanmışken oğluna yeni bir radyo alabilmek için 100 km uzaklıktaki şehre gizlice yürüyerek giden bir babanın hikâyesi. Ve tabi köyün.

İzlerken boğazımda bir yumru belirdi. Bir taraftan da babanın başına bir şey gelecek diye oldukça gerildim. Miziğiyle, görüntüsüyle ve anlattıklarıyla bu filmi de çok sevdim.

Ve düşündüm.

Ya insanlık denilen şey gerçekten kötü bir şey , ya da dünya üzerinde düşündüğümüz kadar insan yaşamıyor.


Son iki film bana sıkı kahkaha attıran filmler . Bu kadar duygusal film dengemi bozdu derseniz ikisini izleyin . Çok eğlenceliler :)

Benzer yazılarım

39 Yorum yap

  1. Book club ve thoru izlemişim gerisine de bakıcam 😊teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Harika bir liste bu Handan,teşekkür ederimmmmm!!!!😘😘😘🍃

    YanıtlaSil
  3. Güzel liste yapmışsınız izlemediğim filmlerde var bakacağım... Teşekkür ederim paylaşım için... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  4. Başucu listesi olmuş Handan. Sık sık geleceğim bu sayfana. Teşekkürler 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman geçtikçe iyice zor film beğenir oldum Yıldız, bu farklı ülkelerin filmleri de seyahat etmiş gibi hissettiriyor insanı :)

      Sil
  5. Handan şimdi hepsine özendim yaa
    bugün hazır iş yerimde kimseler yokken izleyeceğim birini

    YanıtlaSil
  6. Hiç izlemediğim filmler, aklımızda olsun.

    YanıtlaSil
  7. Böyle listeleri sonuna kadar okumaya sabrım yetmez genelde. Ama sizin listenizin hepsini sonuna kadar keyifle okudum. Ve de hepsini merak ettim. Hep film adlarını not alıb izlemeyen ben innnşallah bu yaz bu listeden bir kaç filmi mutlaka izleyeceğim diye yine not alıyorum 😔
    Bu arada benim blogda okuma listemde sizin blogunuz başka bir blogla gizliler içerisinde. Bunu benmi yalnışlıkla yapmışım anlamadım. Nasıl düzeltirim onu da bilemedim😑 Siz çözümünü biliyormusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli değilim Umman, belki izlemeden çıkıp yeniden takibe almak işe yarayabilir.

      Sil
  8. heeey oleey izlemediklerim var. hepsini yazdım izlerim bugünlerdeee. yaşasın sinemaa. benim son yazım da bunun gibi on film yanii :)

    YanıtlaSil
  9. bizim için de süper bir liste olmuş. sağol Handan:))) Kaç nesildir ülkemizde yaşayan Musevi arkadaşlarım var. Bu kültürde doğdukları ve yaşadıkları için aynen o Arap Hıristiyanlar gibi inşallah, maşallah, Allah, vallahi hepsi onlarda da var. ve bunu gayri ihtiyari kullanıyorlar
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların da dilleri zaten arapça olunca otomatikman söylüyorlar tabi Çenebaz ama çok güldüm kendime :)

      Sil
  10. heey film zevkimiz anlayışımız hemen hemen aynııı :) sen de abd dışı filmleri seviyon bi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları film festivalinde izliyorum ve gerçekten de çok seviyorum Deep.

      Sil
  11. Sadece ilk ve son filmi izledim. Hatta 3 Bilbord benim de en iyi listemde var.

    İzlediğin filmlerin çok çeşitli olmasına bayıldım. Ben maalesef genellikle popüler Amerikan filmleri izliyorum. Farklı ülkelerin filmlerini keşfetmem lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları da izlemeyi seviyorum ama son yıllarda festival filmleri çok güzel geliyor .

      Sil
  12. Allah Allah, ben buraya yorum bırakmıştım sanki.
    Kız tepemdeydi gitmemiş demek:)
    Ilk filmi izledim etkileyici idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkileyiciydi, değil mi Hayalperest.

      Sil
    2. Insanı anlatıyor. Bu tür filmleri hep sevmişimdir

      Sil
  13. Çok güzel bir liste olmuş ellerine sağlık güzel kadın sevgiler :)

    YanıtlaSil
  14. kitap kulübü hariç diğerlerini izlemedim .ama özellikle bazılarını izlemeyi istedim.ve not aldım.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. hiç birini izlememişim :( senin listenle milat yapıyor ve film izlemeye başlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiklerimi yazdım Sevda, bak bakalım sen de sevecek misin :)

      Sil
  16. Birkaçını izlememişim, hemen not aldım. iZLE İZLE YAZ SEN ANACIM <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film festivali zamanı geliyor Ecehan, nisanda yepyeni filmlerle karşınızdayım :)

      Sil
  17. İlk film hariç hiçbirini izlememişim ben. Yine Handan filmleri yapmamın zamanı gelmiş anladım ben mesajı ;)

    YanıtlaSil
  18. İzlemediklerimi hemen not aldım, book club da ölmüştüm gülmekten :)

    YanıtlaSil
  19. Book club baslamistim sonra bitiririm dedim unuttum 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil