28 Günlük Meydan Okuma / 8

Şubat 08, 2019

8. Kolaya kaçıyorum, yazıyı sen yazmak zorunda değilsin. Bırak da bizim için seçtiğin 3 alıntıyı okuyalım bugün.

Ursula K Le Guin'den alayım ilk cümleleri.

Ancak ölümlü olan yeni hayata gebedir Arren. Ancak ölümde yeniden doğum vardır. Denge bir durgunluk değildir. Harekettir, ebedi bir oluştur.

Adalet Ağaoğlu'ndan olsun ikinci alıntı

Zaten yaşam dediğimiz nedir ki?  İçimizde ara ara çakan ışıklar. O ışıklı anlar, işte bu , tek tek minicik anlar uçuça eklenir, bazan birbirinin içine girer, biri ötekinin üzerine çıkar ya da altına kaçar, surmadan yer-yön değiştirerek yol alan bu noktalar bileşimi çok güzel bir müzik oluşturur. Bazılarımız için kesintisiz, bazılarımız için ancak ara ara işitilen bir müzik parçası. Sonun bütün belirginliğine karşın bizi peşine takar, sürükler, yorar, acı çektirir, sevindirir, coşturur, biz zehir olup içimize dolar, sonra ılık seher yelleri üfürür, bizi diriltir; değişiriz, kendisi de değişir; hep öyle, son notayı bile bile, hemen çoğuk kez, hüzünlü ya da şen, ezgiler kulağımızdan eksik olmadan; o ezgilerde her birimiz birbirinden çok değişik anlamlar bularak, böylece de o müziği, o müziğin her notasını - yaşamın küçük an'larını - içimizde milyonlarca  kez değiştire değiştire bundan ötürü de o notalar her birimiz için apayrı anlamlar yüklenerek en son notaya doğru yürürüz.

Favori fantastik kitap yazarlarım M.Weis-T.Hickman 'dan da alıntı yapayım son olarak.
Öğrendiklerim karşısında hayretler içinde kaldım. Keşiflerim yaşamımı değiştirdi. Yola çıktığım zaman tüm yanıtları biliyordum. Şimdi yalnızca sorular var kafamda.

Benzer yazılarım

26 Yorum yap

  1. Adalet Ağaoğlu yaşamı ne kadar da güzel anlatmış. Tam da öyle işte.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz bir anlatım, değil mi Berlin :)

      Sil
  2. ne güzel kitaplar ne güzel alıntılar teşekküerler canım sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Güzel sözler seçmişsin handan .. en çok adalet agaoglunu sevdim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz seçmek de ne kadar zor Sev, ne güzel şeyler yazıyor insanlar yaaa :)

      Sil
  4. İnsan öğrendikçe zihnindeki sorular bitmiyor aksine dallanıp budaklanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl dallanıp budaklanıyor Hatice :)

      Sil
  5. Noktalarla büyüyen birine,keşiflerden yorulmayan bir gezgine de bu alıntılar yakışır.

    YanıtlaSil
  6. Sonuncuyu beğendim en çok.
    Tam her şeyi biliyorum derken bazen hayat sıfıra çekiyor insanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hayalperest , bir bakıyorsun ki bildiğin hiçbir şey yok.

      Sil
  7. Son alıntı tam benlik desem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa yirmili yaşlarda bütün soruları çözmüştük Gezgin Kova :)

      Sil
  8. hepsi güzel alıntılar sağol Handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan neyi seçeceğini şaşırıyor Özlem, kıskanıyorum yazarları bazen. (Pöh, bazenmiş, her zaman yaaa :)

      Sil
  9. hayatı bir müzikmiş gibi anlatmak ne güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz bir anlatım, değil mi Sevda :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Benimkiler hep hayat üzerine olmuş Kâğıt Salıncak :)

      Sil
  11. İlk alıntıdaki denge ile ilgili kısım beni vurdu.. Hayatta herşeyin dengede olması gerektiğine inanan biri olarak :)
    <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yazarın dediği gibi düşünmemiştim, ama sonra hak verdim Ezgi :)

      Sil
  12. üç alıntıyıda sevdim ,üçü de çok düşündürücü!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım hayat üzerine düşündüren cümleleri seviyorum Alanay :)

      Sil
  13. Adalet Agaoglunu sevdim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitaptı, başka kitaplarını da okuyacağım.

      Sil