Elhan-ı Şita

Ocak 24, 2022


İşte bu manzaraydı beklediğim ❤


Kar yağdığında bir kozanın içine girmiş gibi oluyor insan. Sesler dışarıda kalıyor, renkler birleşiyor, kenarlar törpüleniyor, kusurlar gizleniyor, kokular yerini taze bir havaya bırakıyor. Ne geçmiş ne gelecek, o âna odaklanıyoruz. Ve bu çok iyi geliyor. Elbette kozadan çıkmamız gerekeceğini biliyoruz ama ruhumuzu biraz sarıp sarmalaması şifa veriyor. 


Hepinize günaydın. Musmutlu bir haftaya açılsın sabahınız.





 Not : Elhan-ı Şita kış ezgileri demek. Cenap Şehabettin'nin harika şiirinin ismi. 

Bu şiiri, anlamını ve bendeki özel hikâyesini şurada yazmışım. Gidip okumanızı isterim :)

O yazının altındaki yorumdan şu bloğa ve yazıya ulaştım ki,  onu da okumanızı tavsiye ederim :)

Son olarak da dün geceden minik bir enstantane ile bitireyim.



Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. manzara harika bir kar manyağı olan zavallı izmir li için de tadını çıkar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah karlı, öğlen hepsi eriyor, akşama kar yağıyor. Bu kadarına da şükür. Senin için de bakacağım manzaraya :)

      Sil
  2. Güne düşen,yakışan benzetme " koza " insan ruhunun katmanları,yine tabiatın dönüşümüyle daha belirgin hale geliyor.Kutluyorum,değerli çalışma ve güzel zarif bir emek...

    YanıtlaSil
  3. Şarkı falı umarak çaylı fotoğrafa tıkladım :)) Olmayınca boynumu büküp şiir linkini tıkladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, sabah spor saatim geldi yazarken, telefonum çalarken yayınlaya bastım, şarkı ekleyecek vaktim olmadı :D

      Sil
  4. manzara çok güzel bizde soğuğu var sadece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuğun yanında kar da gelir umarım Özlem, hiç olmazsa manzara insanın içini açıyor.

      Sil
  5. Ay Handaaaan çok güzel.. Keyfini benim için de çıkart lütfen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört saat bahçede oturmuşuz ateş yakıp, tam keyfini çıkarttık bu sefer Ceren :)

      Sil
  6. Handancm seninde evinin önünde çam ağacı var, ne kadar güzel.
    hemen dediğin yazılara bakıyorum, çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göknar ağacıymış bunlar Buket, dört mevsim güzeller ama kar yağdığında bayılıyorum en çok :)

      Sil
  7. Elhan-ı Şita mı? Telaffuzu bile çok güzel...
    Bize teğet geçmiş demek ki, karın ezgisini bırak, esamesi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiiri yüksek sesle okuması da çok güzel Zeugma.

      Çok ilginç buralara gelip oralara yağmaması. Belki size de gelir.

      Sil
  8. Kar manzarası da güzel, Cenap Şehabettin'in şiiri de çok güzelmiş, bu şiiri ilk kez okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan sona ezbere bilirdim de şimdi ilk üç beş dizesi kalmış aklımda :)

      Sil