DİLEK

Mayıs 06, 2020



Mesut olmuş görmek isterdim hepinizi.
Bu bahar gününde dertliyi, ümitsizi.
Terfi etmiş memur, sınıf geçmiş öğrenci,
Kadını, erkeği, yaşlısı, genci…
Bir bayram sevinci ile kol kola sokaklarda,
Su başlarında, ağaç altlarında, parklarda…
Sevgililer baş başa, muratlarına ermiş.
Çocuklar el ele, bir halka oluvermiş.
Görmek isterdim camlardan, odalarda oturmuş,
Radyoyu açmış, küçük sofrayı kurmuş.
Yol, meydan, dere, tepe, dağ, bayır, kır,
Vapurlar limanlarda, yola çıkmaya hazır.
Gazinolar, plajlar, sinemalar açık;
Her dilde bir şarkı, her dudakta bir ıslık.
Ne yoksul ahı, ne dul hıçkırığı, ne hasta iniltisi,
Mesut olmuş görmek isterdim hepinizi!
Ziya Osman SABA

Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. Değerli bir üstadın zamanın ruhuna uygun düşen harika şiiri. Çokkkkk teşekkürler canım 🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel dilek, üzerine ekleyecek bir şey bulamıyorum Yıldız.

      Sil
  2. ismimi başlıkta görünce hemen geldim :) hıdırellez hepimizin yüreğine bahar cicekleri getirsin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Dilek :) Getirsin, en kokulu ve en renklisinden :)

      Sil
  3. Hıdrellez hepimize iyi gelsin İnşallah...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir şiir, tüm dileklerimiz gerçek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de harika şiir Mehmet. Gerçek olsunlar bir bir.

      Sil