Güneş Yüzünü Gösterdiii :)

Nisan 07, 2020

Günaydın millet :)

Hava buz gibi ve fırtınalı olmaya devam ediyor ama en azından güneş açtı bu sabah.


Tabii ki her aklı başında ev kadını gibi hemen makinaya çamaşır attım.

Evde durma meselesi bir bu işe yaradı,  bir haftadır ilk defa çamaşır yıkıyorum :) Kimse hiç dışarı çıkmayınca evde serdik iyice :)

Bir haftadır spor yapmıyorum. Nane molla halim geçsin dedim ama geçmiyor. Ateşim 37,5, burnum tıkalı, genzim dolu. Ateşim artmıyor ama düşmüyor da. Kendimi hel sersem sepet hissediyorum. Yarın spora başlamaya karar verdim. Ne bu be. Bari hastalanacaksam tam hastalanırım.


İkinci yapbozu da bitirdim. Bozup tekrar kutuya koydum. Anneme vereceğim. O yapmıştı zaten ama bi daha yapar artık ::


Hemen yenisini açtım. Bundan başka dört tane daha var yapılacak :) Bir ara masa uzaklığını gözlüklü de gözlüksüz de göremediğimden yapboz yapmayı bırakmıştım. Tabi sürekli misafirim olduğundan masam da boş kalmıyordu yapboz için. Annemden gelenler birikmiş.  Bugünler için biriktirmişim :) Ruh sağlığımı yapbozlara borçluyum :)


Seyredecek film bulamıyorum.  Dizi de. Entrikalı, abuk dizilerden bıktım. Geçen akşam film ararken Kör Nokta'yı gördüm. Bir daha izledim. Bayılıyorum bu filme. Çok iyi geldi.


Dün akşam da Rüzgârı Dizginleyen  Çocuk 'u izledik. Ne zamandır aklımdaydı. Ne yaşamlar var dünya üzerinde. Bilgi ne önemli şey. Rüzgâr orada, su kuyuları orada, motoru malzemesi orada ama kimsenin aklına kullanmak gelmiyor.  Parasızlık,  eğitimsizlik, açlık, bir kısır döngü içinde her şey.


Geçen gün yaptığım acı tatlı soslu tavuk çok güzel oldu. Eksik malzemelere vardı ama sosunu istediğimiz gibi yapmayı başardım. Yalnız bir dahaki sefere tavuğu nişastaya bulayıp yapmak yerine yumurta ve una bulayıp kızartacağım.

Sosu için:

1 yk soya sosu
3 yk mirin (bunu koymadım, yerine biraz daha su ekledim)
2 yk elma sirkesi
1 yk acı biber ezmesi ( acı biber salçası + acısso+ pul biber koydum)
3 yk bal
2 tk susam yağı (zeytinyağının suyu mu çıkmış :)
1 yk esmer şeker
1 tk sarımsak ezmesi
1 tk taze zencefil rendesi
Karabiber

Yemeğin tarifi şurada. Tavsiye ederim :)

Eveet,  bugünlük böyle. Gidip Metehan'ın çiyzketkinin üzerindeki sosunu hazırlayayım. Bugün etli dolma yapacağım. Yapbozun başından ayrılabilirsem :)

Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. Ya şu yapbozun bir hilesi falan var mı? Renkleri ayırıyorum, etrafını önce yapıyorum. İçine geçince acayip zorlanıyorum. Ayırdığım renkleri birleştiremiyorum, şekillerine göre de ayırıyorum. Başka bir hilesi var mı bu işiinnnn??????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce çerçevesini yapıyoruz. Sonra da renklere ve dokulara göre ayırıyoruz. Başlangıçta çok renkli, farklı dokuları olan resim seçmek önemli. Kırmızı bir çatı vardır meselâ, onun rengi hemen bulunur, on beş yirmi parça birleştirmesi kolay olur. Yukarıdaki bitmiş yapbozda evi bitirdim örneğin ilk olarak. Pencereleri, duvarları, çizgileri ve şekilleriyle belliydi :)

      Yapboz için en önemli sır, acele etmeden bir parça iki parça koymak. Bitsin hemen diye uğraşırsan daraltır insanı :)

      Sil
    2. Benim aldığımda kırmızı çatı vardı, ayırdım hep o kırmızıları ama yapamadım =( Sanırım biraz daha sabretmem lazımdı, neyse tekrar deniyim bari=)

      Sil
    3. Tekrar dene bakalım :) Biraz dikkat edersen üzerindeki çizgilerden hangisi enine hangisi boyuna anlayabilirsin.

      Sil
  2. Rüzgarı dizginleyen cocuğu bende izleyeceğim. Güneş varda eşek donduran güneşi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne donduran. Balkondaki her şey uçuşuyor. Çamaşırlar birbirine dolanmaktan kurumuyor.

      Sil
  3. Ellerine sağlık. Ben bu yemeği sadece soya sosu, az nişastaya bulayıp, biraz buzdolabında dinlendirerek yapıyorum.Çok kızgın yağsız tavada, az yağ ile harlı ateşte pişiyorum. Dışı çatır içi pamuk gibi oluyor.
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tarifte de sütte bekletip sonra kızartılıyor, dediğin gibi oluyor :)

      Sil
  4. Güneş çıksın artık. Havalar ısınsın. Bu dönemde biz de Netflix' e sardık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş çıktı Turgay, havalar da ısınır diye bekliyoruz artık :)

      Sil
  5. Kör noktayı hemen not ettim ♥

    Ben bu aralar dizilere sardım. Şahsiyet bitti, şimdi masuma başladım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa izlemedin mi sen onu dahaaa, hemen izle hemen :)

      Sil
  6. Kitaplar şahane ama yemek de harika görünüyor. bu ara en çok yaptığımız şey. tıkınmak. Güneşin çıktığına sevinsek mi üzülsek mi bilemedim. Zira azıcık güneş kendini göstersin insanlar sokağa fırlıyor. kendini ve diğerlerini düşünmeden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek gerçekten güzel oldu, tavsiye ederim.

      Evet ben de aynı ikilemdeyim. Hem hava ısınsın istiyorum hem de herkes sokağa dökülecek diye endişeleniyorum.

      Sil
  7. Ben de chili soslu tavuk yapıyorum. O da tatlı, acı karışımı enfes oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık evde değişik tat arayışları gerekiyor Sezer, her yemekten sıkıldım nerdeyse :)

      Sil
  8. Kör Nokta gerçekten güzel filmdi. Bana fazla masalsı gelmişti. Gerçek bir hikaye olduğunu duyunca çok şaşırmıştım.

    Yapbozlarına bayılıyorum. Sen yapınca çok kolay görünüyor ama ben yapayım desem haftalar sürer büyük ihtimalle. Bu yüzden hiç bulaşmıyorum. En azından bu ara :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocukla yapboz için,halısı olması lâzım Şule. Yaparken rulo yapıp kaldırmak için :)

      Sil
  9. Yap boz a bayıldım, çok güzel manzara.
    Helal olsun sana şirin haatun :)

    YanıtlaSil