Meydan Okuma 4

Nisan 18, 2020

4. Evindeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile bizimle paylaşmak ister misin? 


Evdeki hemen her şey 22 yıllık, kendim nostaljik olmaya başlamışım artık ama sanırım en nostaljik olan bu kolonya şişesi.

Orjinal kapağı kırıldığından bir parfümün kapağını taktım, kurdelesini de bağladım, vitrinimde duruyor.

Bu kolonyayı anneanneme bir anneler gününde hediye etmiştim. Ne zamandı hatırlamıyorum. O da saklamış vitrininde. Önce anneanneciğim, ardından dayım vefat edince evdeki eşyalar boşaltılırken bir bu şişeyi bir de her ne kadar bozulmuş olsa da benim için hâlâ çok değerli olan diğer objeyi ben aldım.


Anneannem ve Lâmi Dayım benim için çok özeller.

Sık sık gidip onlarda kalırdım. Henüz her şeyin her mevsim bulunmadığı, turfanda meyve sebze zamanlarında onlarda yerdim ilk eriği ilk kirazı. Anneannemin sofrası her daim hazır olurdu.


Dayıcığım  20 li yaşlarında, yeni mezun çiçeği burnunda veterinerken bir köyden bir köye gitmesi için verilen atın bir anda geri dönüp ahırına koşturması sırasında düşünce belden aşağısı tutmaz hale gelmiş. Aslında ölümlerden dönmüş. Sonrasında tekerlekli sandalyede iken tekelde çalışmıştı bir müddet. Hayal meyal onunla fabrikaya gidişimizi hatırlarım. Bir zaman sonra senelerce yüz üstü yattı yatakta. Ama sakın onu köşesine çekilmiş bir hasta gibi düşünmeyin. Yanına gidip muhabet etmek herkesin en sevdiği şeydi. O yataktan bütün dünyayı takip eder, keyifli sohbeti ile hepimizi gülümsetir, yanına oturan herkes mutluluk ve huzurla kalkardı oradan.

Onların küçük evleri, gelen gidenin eksik olmadığı, sofraların kurulup kaldırıldığı, cıvıl cıvıl sımsıcak bir yuvaydı. Misafir denilince hemen kasaba giderdi anneannem. En güzel yerinden alınırdı her şey. Öyle bereketliydi ki ev.

Ben müfettişken hâlâ dayım bana harçlık verirdi. Çocukluğumun en büyük bayram harçlıklarını da onlardan almışımdır. Gemili para :) Bin liraydı :)



Çok dağınık bir yazı oldu bu. Anneannemden başladım dayımda bittim.

İkisi de nur içinde yatsınlar. Keşke evlendiğimi, çocuklarımı görebilselerdi. Kim bilir, belki de görüyorlardır.

Bu arada büyük ihtimal türk sanat müziği sevenler dayıcığımı bu sözleri ile hatırlayacaklardır. Sözler Hasan Lâmi Ergül, müzik babacığımdan,  günün şarkısı da bu olsun





Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. handan sevdiğim bir müzik bu benim size ait olduğunu öğrenmek ayrı bir güzel.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsın, mekanları cennet olsun.... Ne şanslıymmışsın böyle bereketli topraklarda filizlendiğin için Handan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok şanslı olduğumu hissediyorum Ceren.

      Sil
  3. Sizi görmenin ötesinde mutlulukla kol kanat geriyorlardır canım benim ne güzel anıları ı saklamışsın 🤗🤗

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yaşamışlar ne güzel izler bırakmışlar.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel Rabbim mekânlarını cennet eylesin inşallah 🙏ne güzel yaşanmışlıklar anılar gönlüne sağlık güzel kadın sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
  6. Dayının hikâyesinden aşırı derecede etkilendim Handan.
    İyi bildiğim bir şarkıydı bu.
    Beste, güfte, yorum... Her biri ayrı ayrı kalitenin zirvesi.
    Nurlar içinde uyusunlar.🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayımı görseydin sen de çok severdin Zeugma.Amin.

      Sil
  7. Ne güzel yaşanmışlıklar......

    YanıtlaSil
  8. Nur içinde yatsınlar <3 Ne güzel hatırladık anneannelerimizi <3

    YanıtlaSil
  9. Yazının devamında söylediklerini okuyup saygı duyduğumu belirterek, belki biraz sığ olacak ama ilk fotoğrafla ilgili yorumumu da yapacağım :) Bu kolonya şişesini belki biçiminden, belki mavi kurdelesinden dolayı minik bir damacanaya benzettim :)) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolonya damacanası :) O zamanın klasik şişesi.

      Sil
  10. Birbirinden kıymetli insanlar ve onlardan kalan hatıraları ♥
    İkisi de ışıklar içinde uyusun...

    YanıtlaSil