Oradan Buradan

Mart 18, 2020

Hava buz gibi, arada balkona çıkıp içime çekiyorum, Ciğerlerime dolduğunu hissediyorum.


Sabahları yürüyüşe çıkıyorum, boş yerleri seçmeye çalışıyorum.  Neyse ki çok keyifli bir mahallem var. İki katlı bahçeli evlerin (Çoğu işyeri olmuş tabi) arasında bahar dallarına, manolyalara bakıp kuş sesleri dinlerken huzur duyuyorum.


Pilates hocamız bize sabahları haftalık programımızı instagramdan canlı yayınla yaptırıyor.  Çok tatlı değil mi :) İki gündür salonun ortasında yapıyorum sporumu. Bugün televizyona yansıtmayı da başardım görüntüyü, değme keyfime :)


Evdekilere rest çektim. Hepiniz evdeyseniz elli defa sofra kurmama gerek yok. Kaçta yattınız kalktınız umrumda değil, kahvaltıya yemeğe geliyorsunuz dedim. Son gelen sofrayı toplayacak üstelik. Üç gündür işe yaradı. 

Çocuklar en mutlu tatillerini yapıyorlar. Anaları onları tiyatroya, müzeye felan götürmüyor diye. Bilgisayara yapışık yaşam biçimlerindeler.

Ben evimde mutluyum.  Öyle evde sıkılıyorum moduna girenleri de pek anlayamıyorum. Evde sıkılıyorsanız evde bir sorun var demektir sanki.

Hoş benim sıkılacak vaktim de yok ya, ha babam mutfaktayım :D

Kitaplarıma gömülüyorum onun dışında.

Altered Carbon dizisine bakıyoruz. İlk sezonu iki günde bitirdik ama ikinci sezonda ben en fazla iki bölüm dayanabildiğimden aheste gidiyoruz.



Yapbozlarımı çıkartacağım. Hazır misafir davet edemezken oturup yapayım masada.

Kendimi hiç sağlıklı hissetmiyorum,  ateşim 37 lerde,  boğazım hafif tahriş. İyiyim diyemiyorum ama kötü de değilim.

Bu arada nefes kontrol egzersizleri ile kendimi geliştirmekteyim. 50 saniyeden bir dakikaya çıkarttım nefes tutma süremi :D

Dün pizza yapayım dedim. Mayam yokmuş. Çekmeceye on dakika baktım. Yok. Dışarı çıktım. Güya markete gitmeyecektim mümkün olduğunca. Neyse marketlerde de yokmuş, iyi mi?  Bakkaldan yufka alıp döndüm. Yufkaya yaptım pizzayı. Yufkaları süt sıvı yağ karışımı ile ıslatıp koyuyorsunuz üst üste. En üstüne de salçalı su ve malzemeler. Üç yufka ile yaptım,  gayet lezzetli oldu.


Bu sabah çekmeceyi döküp temizleyeyim derken de iki maya paketi buldum :/


Haberlere bakmıyorum pek. Gelen mesajlardaki resimleri, videoları açmayı da bıraktım. Hastalıkla ilgili bilimum kişinin açıklaması da,  türlü türlü espriler de baydı.

Elimi yıkamaktan köseleleşti . Peynir paketini aç, elini yıka, peyniri al tabağa koy, paketi kapat yerine koy,  elini yıka. Basit bir kahvaltı hazırlama işinin bile cılkı çıktı :D

Can biraz önce Paris'e uçuşa gitti. Ne kadar neyden korunabiliriz bilmiyorum.  Neyse ki gençlerde pek etkisi olmuyor da rahatız o konuda endişelenmiyoruz. Tek derdim annem. Allah korusun sevdiklerimizi.

Yarın ne olacak kesin değil. Aslına bakarsan hiçbir zaman kesin değildi. Biz bir yanılsamanın içinde yaşıyorduk öylece. Bu belki ufak bir uyarı olur hepimize.


Şu an buradayız. Evimiz sıcak, karnımız tok, sevdiklerimiz yanımızda,  teknoloji uzaktakileri de yakınlaştırmış durumda onları deli gibi merak etmemiz gerekmiyor. Çok şükür.




Benzer yazılarım

28 Yorum yap

  1. Ohhhh ben de içime çektim renkleri Handan! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkleri, kokuları, temiz havayı, yaşama, bahara dair güzel ne varsa hepsini içimize çekelim Ceren :)

      Sil
  2. Bunsan iyisi can sağlığı Handan pizza bile yapmışsın bravo sana:)) ben hamur işinden uzak duruyorum.Aslında iyi ki hatırlattın kabartma tozu alayım bende Çıktığımda dışarı. Kendinize iyi bakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pizzaya çıkarttığım undan da kek yaptım Özlem :) Biri beni mutfaktan çıkartsın :)

      Siz de iyi bakın canım.

      Sil
  3. son resmine bayıldım , bende deniz kenarında yürüyüşler yapıyorum ... martılardan başka pek bir arkadaşta olmuyor nasılsa .. kitap ve goblene de devam tabbiii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar bünyeye çok iyi geliyor Dilek :) Sanat da :)

      Sil
  4. Bu vesileyle eve dönüş gerçekleşti. Dışarıda zaman geçirmeye alışanlar için yeni bir hayat olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olacak Turgay :) Evlerinde yemek yapmayı, yemeyi, keyif yapmayı unutanlar için yeniden hatırlama zamanı :)

      Sil
  5. canım pizza çekti offf yaaa diet yapmaktan bıktım yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir program indirdim telefonuma, kalorileri oraya yazıyorum. Her şeyi yiyorum,aldığım kalorilerin verdiklerimi geçmemesi şartıyla. Ocak sonunda 76 ya çıkmıştım, yine 74 e doğru düşüyorum şu an.Tabi acı bir gerçek fark ettim ki benim açım dediğim zaman almam gereken en yüksek kaloriyi alıyor muşum, mideyi küçültmem gerek :)

      Sil
  6. Her zamanki gibi yine ailece harikasınız, kalp kalp kalp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz, bizden de kocaman kalpler sana :)

      Sil
  7. gerçekten evde mutlu olmamayı ben de anlamıyordum daha bu haftaya kadar, bu hafta twitter bağımlılığım coşmuş durumda ne yazık ki:( ne güzel olmuştur o pizza ya emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yok twitter falan ama sağolsun whatsapp gruplarım hiç boş bırakmıyorlar :(

      Teşekkürler, beklediğimden güzel oldu gerçekten de pizza. Ama bu yemekler bizi nereye götürecek bilmem :)

      Sil
  8. Zor bir aya giriyoruz. Bu akşam itibarıyla ölü sayısı 2, vaka sayısı 191 oldu. Bunlar resmi açıklanan sayılar. Ya bilmediklerimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmi sayılara hiç güvendiğimi söyleyemeyeceğim Tyrha :(

      Sil
  9. Benim için çok bişey değişmedi zaten evdeydim şimdi herkes ben gibi yaşamaya başladı :)) Evde yapılacak çok şey var aslında. Umarım yine de tedirgin olmadan evden çıkacağımız günler uzak değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çin'de vakalar azaldığına göre bizde de esip geçecek Aytül, yazın kendimizi denize attığımızda bugünlerin bütün sıkıntısı akıp gidecek.

      Sil
  10. Anaları onları tatil diye müzeye,tiyatroya götüremiyor kısmına çok güldüm :))
    şu sürekli yemek faslı yoruyor beni de :)
    sporu evde yapmak süperr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlular bilemezsin Bahar :)

      Sporu evde yapmak harika oldu, hocamız gerçekten çok tatlı.

      Sil
  11. Biz ediyle büdü evde emekli hayatı yaşarken çocukların gelmesiyle yine çoştuk.Hasta olmayalım diye dualar ediyorum.Yoksa evde olmak dünyanın en güzel olayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkla sıhhatle birlikteliğinizin keyfini çıkartın Mehtap :)

      Sil
  12. Ev sıkılanları bende anlamıyorum. O kadar çok var ki yapacak. Biz işe gidip geliyoruz ama tedirginiz. Temas etmemeye çalışıyoruz. Allah sonumuzu hayretsin inşallah:)

    YanıtlaSil
  13. Ben de evde hiç sıkılmam. Milletin ne yapacağını şaşırmış halini gördükçe şaşırıyorum. Bugünler puzzle yapmak için ideal. Nasıl bir şey seçeceksin merak ettim.

    Üç gündür evden dışarı çıkmadım. Kimseye temas etmeden sadece yürüyüp gelsem sorun olur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sabahları çıkıyorum yürüyüşe Şule. Sakin sokakları seçtim kendime. Temiz hava çok iyi geliyor.

      Sil
  14. Evde bile pilates yapmana hayran kaldım. Evde spor zoruma gidiyor ve yapanlara saygı duyuyorum:)
    Sağlıklı günler diliyorum Handan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kendime yapamazdım Sezer, canlı yayın olunca o saate odaklanıp yapıyorum :)

      Sil