Kitap Salı

Mart 31, 2020

Evet yine kitap salı zamanı gelmiş.

Bu hafta iki kitap okudum. Yapboza dalınca kitap hızım azalmış olabilir. Sürekli yemek yapmak da cabası :)


İlk kitabım İrlandalı bir yazar maddesi için okuduğum Leylak Zamanı .

Her hafta sonu Dublin'den kasabalarına giden minibüs şöförü ve yedi yolcusunun bir haftasonunu anlatıyor kitap. Ve tek tek bu sekiz insanın aslında nasıl birileri olduklarını görüyoruz.

Akıcı anlatımlı, güzel bir kitaptı . Severek okudum.



Küçük bir hikâye Zadig, sade ve güzel bir anlatımı var. Bu sade anlatımın ardında karman çorman insanlık ve dünya hallerini önümüze seriyor.

Bu kitabı da çok severek okudum.


" Sürekli zevk, zevk değildir."

"Yersiz zekâ gösterilerini, gereksiz espri patlatmaları bu konuşmaların dışında tutmayı başarmıştı Zadig. Bu gösteriş ve yersiz espri çabaları hiç zeki olunmadığını göstermenin ve en parlak topluluğun tadını kaçırmanın an kesin yoludur çünkü."

"Geminin yelkenlerini şişiren rüzgârdır tutkular."

Eveet, bu haftalık da bu kadar.  Bakalım haftaya neler okumuş olacağım :)

Benzer yazılarım

15 Yorum yap

  1. evde sürekli insan olunca insan kendine de kalamıyor ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalamıyor gerçekten de Hatice. Ben yine bi tık daha şanslıyım, oğlanlar odalarına kapanıyorlar :)

      Sil
  2. Sürekli zevk zevk değildir. Çok güzel bir tespit. Ben de yoğun okuma dönemine girip birikmiş kitapları eritiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Yaa evde olup da gönlümce okuyamamak delirtiyor beni. Küçük çocuk ile ev hapsi çekilir dert değilmiş valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocukla zor gerçekten de Burcu.

      Sil
  4. Çok merak ettim bu hafta ne kadar okumuşum diye :)) Sonuç şahane :)) 30 sayfa :))

    YanıtlaSil
  5. ben elimdeki kitap beni açmadığı için okumakta zorlandım.

    YanıtlaSil
  6. çiçek köşen nefis gözüküyor ^^

    YanıtlaSil
  7. Maeve Binchy en sevdiğim yazarlardandır, kitapları sıcacık hissettiriyor, keşke orda o insanlarla tanışsaydım dedirtiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa okudum kitabını, gerçekten de öyle hissettiriyor.

      Sil
  8. Maeve Binchy İrlandalı mıymış? Bende İtalyanca Aşk Başkadır kitabı var. Listemin o maddesine hemen yazıyorum :-)

    YanıtlaSil