Bana Bi Haller Oluyor

Mart 08, 2020

Regl öncesi depresyon yaşadığımı fark ettiğimde kırk yaşıma gelmiştim sanırım.

He canım biraz geç algılarım :D

Hahah, düzensiz olunca bağdaştırıp da ne olduğunu anlayamamışım. Çocuklardan sonra anca biraz düzene girdi benimki. Eh o zaman da bişey anlayacak halim yoktu takdir edersiniz ki.

Her ay, hayatın manasız, herşeyin anlamsız, yaşamanın keyifsiz olduğunu düşündüğüm bir zaman dilimi.

Neden olduğunu anladıktan sonra da işim kolaylaşmadı tabi.

Derin nefesler alıp, bol dua edip, geçecek bu sadece biyolojik bir şey diyerek idare etmeye çalıştım sadece. Hele o dönemde bir de işim varsa. Ağlamak isteyip kaskatı kesilip nefes almaya çalışırken biyolojik miyolojik birşey ifade etmiyor tabi.

Derken regl oluyorum ve dadam. Daha ilk dakikasında kuşlar çiçekler böcekler,  hayat çok güzel, tral lal lal la.

Dolayısıyla ben hiç regl olduğum için mutsuz olmadım. O kurtuluş anıydı. Ağrısı, sızısı hiç umrumda değildi.

Bir hafta,  üç beş gün idare etmeye çalışıyordum da bu aralar bu depresif haller hiç gitmiyor bende.

Menopoz belirtileri olabilir diye düşünüyorum.  Yaşıtlarımın çoğunun çoktan olduğu göz önüne alınırsa doğal bir şey ama. Bu hiç hoş değil.

Kendime yabancılaşmış, aksi, sevimsiz ve hiçbir şeyden keyif almayan bir tipe dönmek beklediğim bir şey değildi. Mücadele etmekten yoruldum, kendimi bıraksam daha da tepe taklak gidiyorum.  Sevdiğim şeylerle ilgileneyim diyorum,  hiçbir şey istemiyor canım.

Neyse,  şimdi kalkıp şu ütüyü bitireyim. Sonra pazara gitmeli. Sonra kumpir pişiririm belki. Evi de süpürmeli. Sonra oğlanların odasının dağınıklığıyla ilgilenirsem bir günü daha atlatabilirim.

Yarına Allah kerim.


Kadın olmak pek kolay değil. Ayakları üzerinde durmaya çalışan, yıkılmayan, pes etmeyen, her türlü haksızlığa göğüs geren,  hem narin hem güçlü bütün kadınlara bu çiçekler benden hediye.

Benzer yazılarım

21 Yorum yap

  1. Ne olur şu videoyu izleyin! Hem kadın olarak kendimizi anlamamıza, hem de izlettiğimiz erkeklerin "durumun ciddiyetini" anlamasına yarıyor :)
    https://www.youtube.com/watch?v=WOi2Bwvp6hw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir videoymuş gerçekten, herkesin izlemesi lâzım. Teşekkürler Ceren. Dört gündür bacağım ağrıyor diye spor da yapamadım, iyiden iyiye geldiler bana :D Suya abanmaya devam.

      Sil
    2. Video cidden çok güzelmiş. Yarın çıkacak bir test sonucuna bağlı olarak her şeyden sorumlu olan organımdan kurtulabilirim ama o da erken menopoza eş değer olacak galiba. Her türlü zor işte kadın olmak :)

      Sil
    3. Her türlü zor Manxcat. Umarım test temiz ve güzel çıkar.

      Sil
  2. Çok teşekkürler kadınlar günümüz kutlu olsun (: bende regl öncesi dert olunca dert olmasan dert Allah hepimize sabır versin yine de iyi ki kadın olmuşuz (:

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir gün olsun sizin için❤ Kocaman çiçekler benden de size Handan ablacığım :)

    YanıtlaSil
  4. kadın olunca hiçbir şey bırakılmıyor ki. azıcık yapmayınca ipin ucu kaçıveriyor :)

    YanıtlaSil
  5. benim annemde girdi menopoza kadın kış boyunca kısa kollu gezdi 😁😊annemde haretet yaptı 😊 kadın olmak ne zor gerçekten heleki siz değerli annelerin işi daha zor ... Efendim Rabbim sağlık versin inşallah sevgiler güzel kadın 😘😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha girmeden böyleyim, sonrasında ne olacağım bilmiyorum Özlem. Kaçın o zaman bu blogdan :D

      Benden de sevgiler canım.

      Sil
  6. İçten bir yazı, harika çiçekler. Senin de kadınlar günün kutlu olsun Handan 😊🤚🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    YanıtlaSil
  7. Unutmuşum... Nasıldı, nasıldım inan bilmiyorum. Benim 10 yıl önceki ev hallerim anlattıkların sadece. bir de çiçekler muhteşem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha başlamadı sanırım ama bu sürekli depresif haller pek sıkıcı Tülin. Ev halleri hep aynı :)

      Sil
  8. Handan gezerken çok mutlusun, hep öyle anlıyorum seni okurken, gez, toz anacım, unut gitsin o sıkıntıları, yüz verme, gez sen. <3 Frezyalar şahane, kokuyosa bi de offff <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar gezesim bile yok Ecehan, düşün durumun vehametini :)

      Evet çok güzel kokuyorlar :)

      Sil
  9. Ben de çok depresyona girerdim kurtuldum artık 😅

    YanıtlaSil
  10. Âdet olduğum için bazen şikayet ediyorum ama menopoza giren kadınların yaşadıklarını okuyunca bunun ne büyük bir nimet olduğunu anlıyorum. Olmasan daha kötü.

    YanıtlaSil