Kitap Salı

Mart 17, 2020

Eveet,  bir hafta yine ne çabuk geçmiş, ne çabuk.

Bu hafta sindire sindire okuduğum bir kitabım vardı.

Geçen hafta yeni başladım demiştim. Pazar akşamı bitirdim.

Yaşam üzerine düşündüren, insan üzerine düşündüren, cümleleri tekrar tekrar okuduğum bir kitaptı. Kesin bir daha okurum :)


"Senin kastettiğin gibi bir huzur arama bu dünyada. Bir huzur var, evet ; ama içimizde sürekli yaşayıp bizden hiç ayrılmayan bir huzur değil bu. Ancak  tek bir huzur var ki,  onun da boyuna yeni savaşımlarla ele geçirilmesi, her gün yeniden savaşılarak kazanılması gerekiyor." 

"Çünkü sinesinde barındırdığı bölünmeler ve çelişkilerdir ki bir yaşamı zenginliklerle donatır, gelişip serpilmesini sağlar. Esrikliğin ne olduğunu bilmedikten sonra mantıkmış, aklı başındalıkmış ne anlam taşır?  Ölüm arkasında dikilmese,  tek başına duyularca sağlanan hazzın ne değeri olur?" 

" Çok geçmeden her şeyin yine sona ereceğini,  her şeyin geçmişe karışacağını bildi mi insan nasıl sevinebilir?"


İkinci kitap olarak da çıtır çerez birşeye başladım ama mutfaktan çıkamadığım için pek okuyamadım :D Ya benim bir hafta markete girmemek için bir odayı yemekle doldurmam lâzım, bizimkilerin iştahı maşallah :D



Bu kitabı niye almışım hiçbir fikrim yok, fuarda biri pek güzel diye bize verdi herhalde. Kötü değil gerçi, anlatımı güzel,gençlik kitabı. Çıtır bişey.

Bu hafta da bu kadar.

Bakalım haftaya neler okumuş olacağım.

Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. Kitap 90 yıl önce yazılmış. Gördüğüm kadarıyla hazmede hazmede okunacak bir kitap. Bu yıl filmi de çıktı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okur okumaz gidip baktım fragmanına. Sanırım izlemem filmini.

      Sil
  2. hesse en sevdiğim yazar, bu kitabı da süfer yaa, diğer kitapları gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mai sayesinde ilk defa yazarla tanıştım Deep, diğer kitaplarını da okuyacağım :)

      Sil
  3. Esrikligin ne oldugunu bilmedikten sonra mantikmis akli basindalikmis ne anlam tasir ?
    Tam benlik kitap okumaliyim/

    Yanliz kitabi bulurumda uygun fincani nasil bulacagim/
    sevgile Handanicananim////

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, kitabı alıp bana gelmelisin bence :)

      Sil
  4. Hesse'nin bu kitabını okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  5. Üç erkeği doyurmak kolay olmasa gerek. Biz evde oturmaya başlayalı üç gün oldu ama ben yemek-bulaşık döngüsünden sıkıldım bile :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay değil gerçekten de Şule, neredeyse mutfaktan hiç çıkmayacağım :)

      Sil