Kış Okuma Şenliği Sonu

Mart 01, 2020

Doğrusu fena okumamışım bu sefer. Listeye yazdığım her kitabı bitirmişim. Ooo bu harikaymış dediğim kitap sayısı fazla değildi,  başlayıp da yarım bıraktığım iki kitabım oldu. Tek bir kategoriye kitap bulamamışım. O da elimdekileri ancak bitirdiğimden aramadığım için. Son hafta görev bitirir gibi okudum zaten :D

Bakalım neleri bitirmişim.

Kategoriler;

1.Kategori (10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların KIŞ mevsiminde geçtiği bir kitap.

Böğürtlen Kışı / Sarah Jio / Pena Yayınları / 309 sf

2.Kategori (10 puan): Adında yada konusunda AŞK kelimesi geçen bir kitap.

Dört Kurnaz İhtiyar / Bethany Campbell  / Gelişim Yayınları / 187 sf

3.Kategori (10 puan): Aziz Nesin veya Salman Rushdie 'dan bir kitap.

İnsanlar Uyanıyor / Aziz Nesin / Cem Yayınevi / 241 sf

4.Kategori (10 puan): Edgar Allan Poe'dan bir kitap yada onu anlatan bir kitap.

Kuyu ve Sarkaç / Edgar Allan Poe / Can Yayınları / 250 sf

5.Kategori (10 puan): Komedi türünde bir kitap yada bir Şiir Kitabı.

Bir Kapı Önünde / Özdemir Asaf / Adam Yayınları / 215 sf

6.Kategori (10 puan): Türk / Dünya Klasiklerinden bir kitap.

Duvar / J P Satre / Ataç Kitabevi / 75 sf

7.Kategori (10 puan): Yeniyıl/Yılbaşı temalı yada olayların o zamanda geçtiği bir kitap.

8.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

Aslanlı Yol / Sunay Akın / Karakarga /102 sf


9.Kategori (10 puan): İzlediğiniz bir Film'de yada Dizi'de gördüğünüz bir kitap.

Semerkant / Amin Moulouf / YKY / 318 sf

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengi Turuncu olan iki kitap.


Troia Surlarının Ardında / Clemence McLaren / Günışığı Kitaplığı /  239 sf

Orlando / Virginia Woolf / Kırmızı Kedi / 257 sf

11. Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Bir İngiliz bir Japon yazar tarafından yazılmış birer kitap.

Vişnenin Cinsiyeti / Jeanette Winterson / Sel Yayıncılık / 174 sf
Uykuda Sevilen Kızlar / Yasunari Kawabata / Varlık Yayınları / 160 sf

12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Bir İspanyol bir İtalyan yazar tarafından yazılmış birer kitap.

Tatar Çölü / Dino Buzzati / İletişim / 232 sf
Değirmencinin Karısı / P A De Alarcon / Milliyet Yayınları / 200 sf

13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Baş harfleri Alfabeye göre sıralanan 4 kitap.

Kılıçlar Kenti / Robert Jackson Bennett / İthaki Yayınları / 498 sf
Lüzumsuz Bilgiler Ansiklopedisi 1 / Tamer Korugan / Aykırı Yayıncılık / 188 sf
Mucizeler Kenti / Robert Jackson Bennett / İthaki Yayınları / 491 sf
Neruda'nın Postacısı / Antonio Skármeta/ Kırmızı Kedi / 152 sf

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.

Annemden alıp da okuyamadığım kitaplar yapayım bu temayı. Bir sürü kitap olmuş, şenlik diye alıp bitirememişim :)

Direniş ve Umut  Reha İsvan / Zeynep Oral / Metis / 194 sf
Ziya'ya Mektuplar / Cahit Sıtkı Tarancı / Can Yayınları / 243 sf
Altın Işık / Ziya Gökalp / Bilge Kültür Sanat / 204 sf
Âkile Hanım Sokağı / Halide Edip Adıvar / Can Yayınları / 244 sf

İşte listem böyle.



 Toplamda 22 kitap okumuşum  220 puan
5173 sayfa 51 puan
Ekstralar 140 puan

Toplamda 411 puanla bitirmişim şenliği. Zaten en çok kışın okurum ben :)

Hadi bahar şenliği gelsin şimdi :)

Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. süper ya :) benim kış da karamazov ile geçti zannımca bir de dante ilahi komedya :) vişnenin cinsiyeti’ni nasıl buldunuzz??
    o zaman gelsin bahar ve kitapları zira aşırı yağış var burada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamazov Kardeşler yeter de artar zaten Fatoş, ben henüz ona yanaşmaya cesaret edemedim :)

      Vişnenin Cinsiyeti'ni sevdim. Jeanette Winterson 'un çok düşündürücü ve güzel cümleleri var. Tekrar okurum ihtimal ben onu :)

      Evet bahar kitapları gelsin. Bol macera kitabı okumayı hayal etmekteyim şu an :)

      Sil
  2. Süper bir okuma şenliği olmuş, tebrikler

    YanıtlaSil
  3. Vallahi maşallah benimkiler 5 tane gerçi son ay okumaya başlafım ondan elime kitap alamamam çok üzücü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hiç de üzücü değil Hatice, sen harika şeyler yaratıyorsun. Çok kitap okuduğumda üzülüyorum ben, Hayatımı yaşamadan geçiyor gibi geliyor.

      Sil
  4. çok iyi kitaplar okumuşsun, kutlarım :)
    dino buzzati okumak istiyorummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatar Çölü beni çok bunalttı Bahar, daraldım okurken. Belki daha gençken okusam aydınlatıcı bulurdum ama doğrusu pek etkilenemedim içim datalırken :)

      Sil
  5. Kuyu ve Sarkaç'ı yarım bırakmak zorunda kalmıştım. İçinde güzel hikayeler olsa da detay içinde detaylara boğuldum. Biraz da yanlış zamanda okumuş olmalıyım ki bir yerden sonra sıkıldığım için bırakmak zorunda kalmıştım.

    Aynı performansı Bahar Şenliği'nde de görürsün umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Kuyu ve Sarkaç kolay okunmuyordu Belle. Sakin kafayla sessiz bir yerde oturulup dikkatle okunması gerekiyordu. Doğrusu bu kadar çabaya gerek de var mıydı bilmem :)

      Sil
  6. Bu yazıdan sonra kitap okuma hevesim arttı :) ben de çok seviyorum okumayı ama Tehlikeli Oyunları ne bitirebildim ne de yarım bıraktım son 200 sayfam kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eğer okurken çok sıkılıyorsam kitabı hemen bırakıyorum Hanife . Gereksiz zaman kaybı.

      Sil
    2. Ben de tam aksine bir kitaba başladıysam kitap elimde sürünsede bırakamıyorum. Ama çok haklısınız gerçekten zaman kaybı

      Sil
    3. Uzun zaman önce bıraktım onu yapmayı. Bazen zamanı değilmiş diyerek sonra tekrar denemek üzere kaldırıyorum bazen de hepten bırakıyorum. Çok kitap var okunacak :)

      Sil
  7. Harikasınız. Maşallah size.❤

    YanıtlaSil
  8. süper, tebrikler. Çok verimli bir okuma şenliği olmuş, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel oldu bu sefer :) Teşekkürler :)

      Sil
  9. tebrik ederim.. listeleri beklerken izole günler başladı.. bir koptum ancak toparlayabildim..

    bahar şenliğinde keyifli okumalar dilerim..

    sevgiler.. ♥

    YanıtlaSil