Ev Mantardan, Brokoliye, Elmadan, Mücvere Her Bir Kokuya Haiz

Mart 23, 2020

Selam millet. Herkes nasılmış bakalım.

Ben  çok şükür iyiyim. Genel bir hafif ateş ve kırgınlık hissi dışında birşeyim yok.

Dün sabah pazara gittim. Erkenden çıktım ki kalabalık olmasın. Kolonya döktüğüm atkımı sardım boynuma. Jet hızla gidip döndüm . O kısım kolaydı da.  Pazar arabasını hemen balkona at. Yerleri çamaşır suyuyla sil. Duşa gir. Aldığım meyveleri deterjanla yıka. Çıkan naylon torbaları ne yapacağını bilemeyerek balkon parmaklıklarına as derken bir de üzerine market siparişim geldi. Hadiii. Şişeleri yıka, paketleri yıka.


Bir de bunu sadece ihtiyacım olanlara yaptım, gerisini hiç ellemeden balkonda bıraktım. Allah'tan havalar soğuk.

Ellerimin üzeri iyice kızardı. Normal kremlerden hayır yok. Neyse vazelin vardı evde. O iyi geliyor. Bir de geçen sene atölyede kendi yaptığımız krem çok güzel. Madecasol kullanıyordum yüzüme, sanırım ellerime de süreceğim kızarıklıklar için. El el olalı böyle hunharca yıkanmamıştır :/


Bu gün ne yapıyorum peki?  Yine mutfaktayııım. Ne bulsam yıkayıp pişirmekle meşgulum. Belki bu sayede yarın yemek yapmadan idare ederim. Hahaha, ocaktakilere baktım da iç şansım yok. O dörtlüden bizimkilerin yediği tek şey kuru fasülye :D


Kabakları genelde kıymayla kavurup kakalıyordum ama bugün mücver yapayım dedim. Ev mis gibi koktu.

Ama henüz ana yemek yok. Du bakalım :)

Sabah migrostan sipariş verdim. Dört gün sonraya ancak teslim tarihi var madem şimdiden yumurtaydı, yoğurttu söyleyeyim dedim. Evdeki yumurta iki gün daha gider mi bilmem. Neyse en azından Metos spora gitmediğinden ona üçer beşer yumurta haşlamıyorum :)

Ama ben sabahları pilatesimi azimle yapıyorum. İnstagramda zumbazeynep hesabına bakarsanız sabahları 9.30 da siz de canlı yayında yapabilirsiniz.   Bir haftadır sağ olsun Zeynep bizi boş bırakmadı. Formdan düşmeyeceğiz bu sayede. Benim gibi evinde zırnık spor malzemesi olmayanlar için de alternatif yöntemleri anlatıyor.


İşte böyle.

Bir kaç akşamdır Metos Can ve ben Resident Evel izlemekteyiz. Onu izlerken neyse canım bizim halimiz iyi yine şükretmesi yaşıyor insan.


Aslına bakarsanız çok şükür halimize.

İçinde oturduğumuz sıcacık evimiz,  pişirecek aşımız, cıvıl cıvıl çocuklarımız, kavga edecek kocalarımız ( ay bu bekâr olanlar için mi daha iyiydi,  şimdi bilemedim :),  okunacak kitaplarımız, filmlerimiz, müziklerimiz, dünyadan kopmamamızı sağlayan internetimiz var. Evet özellikle aile büyüklerimiz için endişeliyiz ama çocuklarımız için içlerimiz rahat en azından. Bu da bişeydir.

İşte benden bugünlük de bu kadar.

Karnım da acıkmaya başladı sanki,  yiyecek ne vardı bi bakiim mutfağa :)



Benzer yazılarım

24 Yorum yap

  1. Kilo almadan çıkmamız gerek bu süreçten Handan. Dua edelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hâlâ kalorilerimi sayıyorum Kadriye, harcadığımdan fazlasını almamaya çalışıyorum. Du bakalım ne olcek halimiz.

      Sil
  2. Korkudan pazar falan gitmiyorum Handan Abla.
    Sende ki hamaratlık, azim bende olmalı. Bugün evde spora başladık yoksa göbekler önden önden gidecek :)
    Bende akşama mercimek çorbası ile mantı yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkisi zorunlu hamaratlık Gülşah. Üç erkekle evde, başka şansım yok :D Eh hepimiz de iştahlıyız. Öte yandan iş yapmak psikolojime iyi geliyor.

      Mantı haa, bi onu hiç denemedim. Umarım salgın uzun sürmez :D Afiyet olsun size .

      Sil
  3. Handan abla, deyerjanla yıkamanın zararı olmasın Corona'dan kaçalım derken? Meyve sebzeler kabuklu bile olsa delikli, dokulu yani ordan içlerine işlemez mi deterjan bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulaşık deterjanı ile yıkadım Manxcat, içlerine işleyeceğine sanmam, o kadar kalıntı bulaşıklarda da oluyordur bence. Zaten hepsini yıkamadım, beklemeden yiyeceklerime yaptım o işlemi, diğerleri balkonda.

      Sil
  4. Yıkayıp paklamaktan deli olacağız. Eminim çoğumuz zaten dikkat ediyorduk ama şu günlerde şahtık şahbaz olduk resmen:) Resident Evil izleyip halimize şükretmek iyi bir metod bu arada:)
    Sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paranoyaklık gelişince artık, paketi elledim elimi yıkayayım, şuraya değdim elimi yıkayayım, musluğu da yıkayayım, kapıkolunu da dezenfekte edeyim zincirlemesi gidiyor Sezer :)

      Sil
  5. Epeydir bakamadım bloglara ablamın basit bir operasyonu vardı. Şimdi evden çalışmaya geçtik. Ama kilo alacakmışım gibi geliyor. Bende örgüye sardım iyi geliyor. Allah herkese yardım etsin. Çabuk atlatalım. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablana geçmiş olsun Hülya.

      Sabahları bir saat spor yaparak bakalım kilo almamayı başaracak mıyım, yetecek mi o bir saat acaba diyorum ben de.

      Çabuk atlatalım.

      Sil
  6. yiyoz izliyoz bakalıım :) pet şişeli foti çok komikli hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, pröfösyönel siporcu fotoğrafıma komik dediiiii:D

      Sil
  7. ya ben de hiç olmadığım kadar temizim. ne kadar sürdürebileceğimi bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Yakında evi komple yıkayıp ya da yakıp kurtulacağım. Zira temizlikten kafayı yemiş durumdayım. Canım mücver çekti ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki kimse dışarı çıkmıyor bizde Beyda, aksi halde her biri gidip geldiğinde deli gibi koşturacaktım :)

      Sil
  9. Bu hafta pazara çıkmamıştık.Sebzesız de zor oluyo valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor oluyor gerçekten. Kuruyormuşum gibi geliyor bana sebze olmazsa.

      Sil
  10. Evde yapacak iş bitmiyor Handan'ım. Dizi film, film, kitap listem, el işlerim, projelerim.... diğer zamanlarda bunlara daha çok zaman ayırdığımı düşünürsek. Benim saatlerim nereye gidiyor ya hu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa, ben de tam bunu düşünüyordum tülin, kitabımı bile bitiremedim yahu :)

      Sil
  11. valla hep birlikte mikroplara savaş açtık derken egzama ile baş başa kalacağız galiba.
    ben de marketten gelenlere toksik ve nükleer atık muamelesi yapıyorum ama bir kaç saat balkonda beklemesinin kafi olduğu söyleniyor. Özellikle balkon açıksa yani hava alıyorsa.
    Önerim meyve ve sebzeler için sirkeli su olacak sağlık açısından daha güvenli olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ne aldıysam hemen balkona atıyorum Minik, havalar da soğuk neyse ki, bozulma korkusu olmadan duruyorlar. Tabi ev ahalisine tembih edip duruyorum şurdaki içecekleri ellemeyin, o torbalara dokunmayın falan diye :D

      Sil
  12. Ben evde öğün sayısını ikiye düşürdüm ahahahaaaa :)
    Yoksa katmerlerime katmer katacağım.
    O el yıkama, dışarı çıkarsam üst baş yıkaması beni öldürüyor. Ben yeniden relax günlerime dönmek istiyorum :\

    YanıtlaSil