Bahar Temizliği Savurup Atasım Var 2

Mart 01, 2020

* İki tane mezuniyet kepi gözüme ilişti. E daha birinin iki birinin bir mezuniyeti var, kaç kep biriktireceksin kızım diyerek atılacakların arasında koydum.

* 22 senedir duran büyük kırmızı mum. Boyundan posundan utansın kendini bile aydınlatamadı yaktığımızda. Süs diye duruyordu öyle.

* Birikmiş dergiler. Biriktirmiyorum ama aylar nasıl geçiyor da dergi yığını oluyor bilmiyorum.

* Birisinden kalmış yıllardır çekmecede duran tarak, Can'ın aldığı kokusundan nefret ettiğim kolonya.

* On senelik farlarım. Zaten kullandığım bir far var. Bir renk daha almayı düşünüyorum başka gerek yok.

* Bilimum el kremi. Sonuçta Madecassol'dan güzel el ve yüz kremi yok benim için.

* Ahşap kuş evi. Boyamışım. Koca angut bişey.

* Balkona koyup niyeyse atamadığım yirmi cam kavanoz.

* Balkona serdiğim minik paspas. Zaten kapının içinde var bir de dışına gerek yok. Balkonu yıkarken ve süpürürken ekstra iş çıkartmak dışında bir işe yaramıyordu.

*  Buzluk bişiler. Şu içine meyve suyu koyup dondurulanlardan. Bi kere yaptım sanırım.

* Fırın altı çekmecesinde paslanmış bir tepsi.

* Kazık gibi bir tahta kaşık

* Spor ayakkabı. Şu içinde ayağına göre şekil alan zımbırtı olanlardan. Benim sakat parmağıma hiç yaramadı. Pilatese götürüyordum. E orda da yürüyüş yapmaya başlayınca pek mantıklı olmadı tabi. Üstelik kayıp duruyordu zeminde, e kaymıyormuş benim diğer ayakkabım. Yerine yenisini almam gerekiyor, yani azalma olmayacak ama bunu atmazsam o yenisini alamayacağım bir türlü. Geri dönüşüm kutusuna onun için.

* Eski tencere tutamaçlarını neden saklıyormuşum hiçbir fikrim yok.

* Neredeyse bütün pomatların son kullanma tarihi geçmiş. Yeni stilex almam gerekiyor.

* Bir sürü kullanmadığım burun damlası var. Ben sadece İliadin damlayı kullanıyorum, yanlışlıkla alınan ya da reçetede yazan spreylerden dört tane birikmiş, bunları sağlık ocağına vereceğim. Geçenlerde ecza dolabımda olup ne işe yaradığını bilmediğim bütün ilaçları vermiştim sağlık ocağına. Bende durup duracağına birilerinin işine yarasın.

* Yirmi yıllık bir allık. Sanırım bunca yıl kullanmadıysam bundan sonra da kullanmam.

*İki tane taç toka.

Ohhh, sıkıntılı zamanlarda yapması pek iyi geliyor bu işi.



Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. böyle bir temizliği ev taşırken yaptım ohh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev taşınırken yapılan temizlik harika oluyor Bahar :)

      Sil
  2. Aa? Kepler sizde mi kalıyor? Benim bildiğim tüm kepler iadeliydi. Güzelmiş aslında:)

    Bizim bir arkadaş hep şunu söyler: "Siz kıyamazsınız anacım. Evin anahtarını bana verip gidin. Döndüğünüzde o evi kuş gibi hafif teslim ederim." :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cübbeler iadeliydi kepler kaldı Zeugma. Kalmıştı yani, artık yoklar :D

      Ben güya sürekli fazlalıkları veriyorum, atıyorum, yine de birikiyor işte. Lâzım öyle bir arkadaş :D

      Sil
  3. Ayyy bana da bir gelse bu güç yapsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güç gelmesini bekleme, bir çekmece aç ve başla. Ben bugün yatak odasına geçerken ütü masasının yarım açık çekmecesini görünce onu döktüm. Onun üzerindeki ecza dolabını ve kutuyu da o arada elden geçirdim, yarım saat sürdü, o kadar. Bu liste bir haftalık. Hepsi ara ara dökülen dolaplardan.

      Sil
  4. Bu kış köşe yastığı gibi oturdum,beni de bekleyen bir sürü iş var da bahanelerim bitmiyor:)
    Eline sağlık, ne iyi etmişsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşleri bütün olarak düşünürsem elim gitmiyor, yanından geçerken bir anda çekmeceyi yerinden çıkartınca mecburen toplayıp koyuyorum Mehtap :)

      Sil
  5. Bizde de Novruz temizliği oluyor böyle. Bütün dolaplar karışık şu an, ama başlayamadım bir türlü. Eminim bizden de çok şey çıkacak.😊 Eşyaları azaltınca benim de içim ferahlar hep. Fazlalık zorlaştırıyor. Ellerinize sağlık.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki Nevruz'a daha zaman var Umman :) Dolaplar ve çekmeceler boşalınca ne güzel oluyor, değil mi?

      Sil
  6. Yemin ederim okurken ben ferahladım :) Handan son 7 senedir inanılmaz minimalist yaşıyordum ve çok mutluydum fakat Corona nedeniyle burda herkes kendini kaybetmiş halde, ben de kileri doldurdum, hatta 3 kutu da lateks eldiven almışlığım var ki (L beden hem de) ben bile anlam veremedim, eldivenleri giyip oturcaz. Kayınvalide de saf birsürü erzak almış hepsi "organik" :D Ay gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum ama zombi apokalipsi yaşanırsa hazırız, evin üstü minimalist altı.. sorma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün Derya'nın yemek stoklama yazısını okurken ben de eee Handan dedim, minimalistlik derken dımdızlak kalacaksın. Bizim evde gerçi konserve sıkıştıracak yer bile yok. Dünya nasıl bir yer oldu böyle Ceren yaa, kıyamet planı yapanlara çılgın derken hepimiz hesap.kitap yapmaya başadık.

      Çekmecelerin boşalan köşelerine bir kaç konserve falan sıkıştırsam mı acaba?

      Sil
  7. vallahi ben rahatladım ama bu listenin aynısından benim eve lazım bana bir atölye lazım evde boğuluyorum artık , atamıyorum da kullandığım için ,delireceğim sadece benim değil eşim de öyle oğlanların oyuncakları Allahım krizzzz :P komple bırakıp gidesim var gitmeyip atmak daha mantıklı di mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off benim de atölyeden dolayı çok dağınıklığım var Hatice. Çocukların oyuncakları konusuna girmiyorum bile :/ Bir yer açsaydım bütün oyuncakları, kitapları,ıvır zıvırı oraya taşıyacaktım.

      Sil
  8. Geçenlerde ben de yaptım ama elden çıkarmam gerekenler hâlâ bitmedi. Aynen devam... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli doluyor Sezer, gelme hızı gitme hızından çok. Dün antredeki dolabın çekmecesini döktüm. Bir torba fiş attım. Elimde ne varsa oraya tıkmışım :)

      Sil
  9. Baya ferahlamışsındır Handan :)

    YanıtlaSil
  10. Bizde de hep atılmayı bekleyenler var, inanıyorum bir gün atılacaklar :))

    YanıtlaSil
  11. Sorma ben daha başlamadım ☹️

    YanıtlaSil