Biraz Hüzün Biraz Yaşam

Ağustos 11, 2023

Tuhaf bir gün bugün.

Annemle babamın evlilik yıldönümleri. 54 sene önce evlenmişler. 

Uzun nişanlılık dönemlerinde babam İstanbul'dan anneme sayfalarca mektup yazarmış. Bir tanesinde önündeki arabanın plâkasında HF 30 görmüş, H ve F nin onları temsil ettiğine 30 u da evlilik yıllarına yormuş. Ah be babacığım . 

Evliliklerinin otuzuncu yılında yanlarındaydım. Aslında olmayacaktım, iznimiz vardı, tatile gidecektik. Can'ın ağabeyi hastalanmış, onun yanına gitti. Ben de madem işten izin almıştım diyerek İstanbul'a geldim. Metehan dört buçuk aylıktı. Evlilik yıldönümlerini kutladık. Hatta güneş tutulması da olmuştu sanırım. Bir hafta kaldım. 16 Ağustos'ta evimize döndük. O gece deprem oldu. Sokakta sabahladılar. Babam zatürre oldu. Bir daha da iyileşemedi. 31. Evlilik yıldönümlerini görmedi.

İlginç bir gün dedim ya. Bugün aynı zamanda teyzemin doğumgünüydü. Teyzem tek başına asla banyo yapmazdı, en korktuğu şeydi. İstanbul çok sıcak olunca ilk defa girmiş . Düşmüş. Bir müddet yoğun bakımda kaldı. Doğumgününde aramızdan ayrıldı.

Yıllarca mutlulukla kutlanan günler bir anda acı tatlı bir hal aldı bizde .

Ama hayat devam ediyor. Yanımızda olmasalar da babam da teyzem de hep bizimle.

Annemi yemeğe çıkarttık bugün. İçinde babamla kendisinin fotoğrafı olan kalpli kolyesini takmış. Mahallemizdeki İtalyan restoranına gidip çok keyifli bir yemek yedik. Sahip olduklarımızın tadını çıkarttık. 

Hayat.

Bir varmış bir yokmuş her şey .

Her var olanın yok olacağını bilmek ve varken tadını çıkartmak yapabileceğimiz yegâne şey .



Fotoğraflara tıklayıp babamın ben ve annem için bestelediği şarkılara ulaşabilirsiniz :) Gördüğünüz gibi o hep bizimle.


Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. Gidenlerin mekanı cennet olsun. Annenize sağlıklı güzel bir ömür dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Bu arada şarkılar çok güzel, Türk sanat Müziği dinlemeyi severim. Harika besteler..

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin gidenlere. Anneye uzun sağlıklı ömürler dilerim. Annemle sadece telefonla görüşüyoruz aile içi problemlerden anlatmıştım. Resminiz beni ağlattı nice güzel günler Handan. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Umarım sorunlar çözülür ,anneciğinle buluşursun Hülya.

      Sil
  4. Şarkılarla anılarla hüzün ve mutlulukla... Çok etkileyici, ve hayat gerçekten müthiş bir senaryo

    YanıtlaSil
  5. Tüm besteleri güzel babanın ama Hiçbir Şeyde Gözüm Yok Sen Yanımda Ol Yeter'i harika. Onda resmen döktürmüş. Babanın da, teyzenin de mekanı cennet olsun. Resimler de çok tatlış.

    YanıtlaSil
  6. Nur içinde yatsın kaybettiklerimiz, anneciğine ve sizlere sağlıklı, mutlu uzun ömürler
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  7. İçinde hüzün olsa bile yazdıklarinda hep umut ve mutluluk oluyor ,okumayı çok seviyorum. Bi de ne şanslı kadınlarsınız, size şarkı yazılmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umud hep olsun yanıbaşımızda :)

      Evet , gerçekten de öyleyiz.

      Sil
  8. Sen gönül bağımın son çiçeğisini ben kaptım. :)
    Hayatın gerçeği bir yazı olmuş evet hayatta böyle şeyler de var ama sahip olduklarımızın da kıymetini bilmek gerek ve başınız sağolsun...

    YanıtlaSil