Sıkıntıya Birebir

Kasım 23, 2011

Puzzle yap. Bulmaca çöz. İnsanın aklı sadece çözdüğü şeye odaklandığı için gereksiz düşüncelerden kurtuluyor.

Fotoğraf makinanı alıp yürüyüşe çık. Sadece yürüyüş yaparken insan yine de işlerine , kafasındaki düşüncelere hapsolup kalabiliyor. Oysa bir fotoğraf makinası ile çiçek, böcek, küçük detaylar, büyük manzaralar çekmeye koyulursan bıdı bıdı konuşan beyin biraz susturulabiliyor :)

Keyifli bir film izle. Karayip Korsanları gibi mesela, hem komik, hem heyecanlı, seni gündelik hayattan alıp sürükleyen bir film.

Ya da kitap oku. Üzüntüyü Bırak Yaşamaya Bak gibi olumlu düşünceler, ilham veren kitaplar harika bu günler için.

Dans et. Aç müziğin sesini, kıpır kıpır şarkılar bul, bırak içindeki enerji çıksın ortaya.

İşteyim, sıkıştım kaldım, nasıl yapacağım o dediklerini diyorsan, tüm dikkatini işine ver. Yani gerçekten çok yapmak istiyormuşsun gibi. Negatif her türlü düşünceyi silip aklından sadece yap. 15 dosya nasıl bitecek deme örneğin, sadece al önüne birer birer. Düşündüğünden çok daha çabuk bittiğini göreceksin.

Arada küçük kaçamaklar yap. Pencereyi aç derin bir nefes çek içine. Bir bardak çayını, bisküvini tadını çıkartarak ye. Hişşt, güzel şeyler düşün, yediğinin tadını çıkart, akşam yemeğinde ne pişireceğini düşünerek harcama o çok değerli dakikaları :)

Çocuklarınla oyun oyna. Onları öp, kokla, sarıl. Boyama yap, şarkı söyle.

Geceleri uykunu iyi al. Bebeğin varsa o uyur uyumaz bırak bulaşığı, ütüyü sen de hemen yat.

Yapmayı çok istediğin bir şeyi seç ona odaklan. Negatif anlarında kafanda evini dekore et yeniden meselâ, gitmeyi istediğin tatili hayal et, yeni planlar yap.

Hayat çok kısa.

Düşüncelerin sonu yok.

En büyük dinlence yaşamak.

Birşeyler yapmak.

Benzer yazılarım

6 Yorum yap

  1. bende gidip kek yaptım :)))) O da iyi geldi

    YanıtlaSil
  2. Örgü ör ama basit bi şey, saç baş yoldurmasın...

    YanıtlaSil
  3. sen bu postu arada tekrar tekrar yayınla bence Handan'cım...

    Bazen kopya çekmem gerekebilir;)

    YanıtlaSil
  4. Gelmez mi Özii :)

    Çok basit olmasın (o zaman örerken insan yine de gereksiz şeyler düşünmeye devam edebiliyor) ama dediğin gibi işin içinden çıkılmayıp sinire de boğmasın Çenebaz :)

    Ben de onun için yazdım zaten Banucum, ihtiyacım oluyor arada :D

    YanıtlaSil
  5. Geçen gün aldım ama daha başlamadım 1000 x 2 parça iki farklı resim yapıcaz bakalım.

    YanıtlaSil
  6. geçmişe dönük postlarından ben bugün kendime en uygun olanı bu olduğu için bunu seçtim..Pozitif düşünce başlarda iyi geldi ama sonuç kısmında tatil planla diyince bu hafta sonu yanan tatil geldi aklıma içim bir cızz etti.Ama olsun önce sağlık olsun, daha ne tatiller planlanır diyerek düşürmüyorum yine de enerjimi..

    YanıtlaSil