Sömestir Tatili Sizde Nasıl Geçiyor Gençler?

Ocak 22, 2020

Şubat tatilleri bizim çocuklarla uzun bir plânlama yapıp keyifle uyguladığımız zamanlardı.

Hatta blogda ne çok aktivite bulup da yazardım. Müzelerde, alış veriş merkezlerinde bir çok aktivite olurdu.

Tabi bizimkiler çocuk değiller artık. On beş gün boyunca bilgisayarın başında oturmuş vaziyette durup hiç bana bulaşmadan vakit geçirebilirler.

Ama rahat bana batar. Birlikte yapacak bir şeyler arayıp duruyorum o yüzden.

Daha Bilgiç tatile girmedi aslında. Pazar günü bitiyor kursları ama öğleden sonraları boş.


Cumartesi günü kurs çıkışı sinemada buluştuk onunla. Erkeklerle yapılacak plânların en önemli ve cezbedici maddesi yemek maddesidir. Yemeksiz zor toparlarsınız onları. Önce yemek yedik.

Bir animasyon film buldum ( söylemiştim zaten size. Harika şarkısını dinleyip duruyorum hâlâ)  ona gittik. Festival filmi bol düşündürücü bu filmi ikisi de sevdiler.


Pazar günü Metos arkadaşlarıyla buluşmaya gitti. Bilgiç de kurstaki arkadaşlarıyla dolaştı biraz.

Pazartesi Bilgiç arkadaşlarıyla bize geldi. Parkta nerf silahlarıyla oynayacaklardı. Beş delikanlı onlara keyifli menü hazırladım, yediler içtiler, keyifle dışarı çıktılar ama ne yazık ki sonrası pek keyifli olmadı.

Bizim sitenin içinde dört beş sokak köpeği,  sitemizin yanındaki parkta yirmi otuz sokak köpeği var. (İçerilere doğru daha da çok) Çocuklar daha siteden çıkamadan içeridekilerden bir sümsük dışardakilerle havlaşırken bizimkilerden birisinin baldırına geçirmiş arkadan gelip hiçbiri görmeden.

Sonrası,hastane, kuduz aşısı, keyifsizlik. Hayır Bilgiç'i ısırsa o kadar umursamayacağım, emanet çocuk.

Neyse,  hastane dönüşü yaralımız evine döndü, diğerlerine gelip evde birşeyler yapın, kafanız dağılsın dedim. Akşam sekize kadar salona taşıdıkları bilgisayarlarla oynadılar.

Bilgehan da Metehan da o kadar arkadaşsız geçirdiler ki ortaokul yıllarını, evdeki delikanlılar beni çok mutlu ediyor. Lisede çok güzel arkadaşlıklar edinebildiler çok şükür.  Pırıl pırıl gençlere baktıkça içim açılıyor.


Bugün şehir tiyatrolarından bir oyuna gidelim demiştim. Kapıdan bilet alırız diye plânladık. Hep öyle yaparım zaten, biletler satışa çıkar çıkmaz bittiklerinden :) Hep de bulmuşumdur.

Bakmayın yukarıdaki mutlu tabloya, ne savaşlar verdim ben onun için. Sağdaki küçük bey her zamanki gibi araz çıkarttı. Karşılıklı söylenmeler sonucu gırtlak gırtlağa geldik.

Niye her defasında bu kadar uğraşıyorum bilmem. Bıraksam evde uyuklayıp depresif takılacaktı. Gelsin, açılsın, mutlu olur diye düşündüm.  Zor dengeler bunlar. Neyse en sonunda abuk konuştuğu şeyleri kendi de fark etti de uzlaştık. (Geçen gün onu sinemaya götürmüştüm ya, o sevmiyormuş bile film izlemeyi. E sen bayıldın filme dedim. Evet dedi ama konu o değilmiş. E yani şimdi bana gidip çok sevdiğin filme neden götürdüm seni diye mi kızıyorsun yani dedim. Gülüyor. Hayır zorla da götürmedim bu arada ha.)

Neyse,  şansımıza çok güzel yer bulduk. Tiyatrodaki yegâne ayaklarını koyacak yer olan sıra şansımıza boşalmış,kapı önünde beklemeden direk biletlerimize kavuştuk.

Oyuna kadar karne hediyelerini aldım onlara. Yani Burger King'de en büyük boy menü :) Gerçi Mc Donald's a gittik ama neyse :D



Sahne dekoru çok hoş olan oyunu hepimiz sevdik .  İnsanlara dağıtılan bedava yemeklerle herşeyi unutmaları sağlanarak tarihi yeniden yazan yeni dünyada eski kayıtlar itinayla yok ediliyor. Bir avuç insan işaretli sayfaları toplayarak tarihin yok olmasını engellemeye çalışıyorlar.



Ne yazık ki pek de distopik gelemedi bu konu bize. Pek de uzak hissetmiyorum o dünyadan kendimizi. Kâh güldük kâh hüzünlendik.

Yarın da Metos'la kütüphanedeki bir söyleşiye katılmayı düşünüyoruz. Tam onun konusuyla ilgili bir şey. Hoşuna gidebilir diye düşündüm.

Bakalım haftaya neler bulup yapacağız. Mutfakta yeni bir şey deneriz her sene,  bu sene ne olacağına karar veremedik henüz.

Bekleyelim görelim o zaman.

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Ay bayılıyorum sana ya bu birliktelik sağlama özelliğin super

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleride annem de bi yakamızdan düşmüyodu diyecekler Sev :)

      Sil
  2. Evet yaa,ne güzel böyle birlikte aktiviteleriniz 👍Keyifli tatiller olsun o zaman 🤗

    YanıtlaSil
  3. Ben bu konularda senin kadar mücadeleci olamadım galiba :(
    Yani takdir ediyorum seni hayatım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiç tek olsaydı ben de mücadele edemezdim sanırım Tülin, Metos benimle kafa dengi neyse ki :)

      Sil
  4. Yine harikasınız. İyi tatiller...

    YanıtlaSil
  5. Neurf kelimesini daha yeni öğrendim ve ne olduğunu şimdi de nasıl yazıldığını öğrendim, iyi oldu :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy, ben yanlış yazmışım yine onu Öneri Makinesi, senin yorumda okuyunca fark ettim. Nerf yazılıyor :)

      Sil
  6. İnşallah eşim ve bende haftaya güzel etkinlikler yapabileceğiz. İzin başlasın artık. Size de iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  7. aileni bir araya toplayabildiğin için şanslısın. İyi eğlenceler size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı olmak için cidden çok uğraştığım da notlara geçsin Özlem :) Teşekkürler :)

      Sil
  8. Bizdaha başlamadık umarım güzel ve sağlıklı geçer. Size iyi tatiller ☺️

    YanıtlaSil
  9. Herşeyden önce geçmiş olsun Handan. Ucuz atlatmışlar yine de, allah korusun...

    O pinekleme hallerine benimki de girmeye başlıyor dönem olarak. adam telefonu ve oyunlarıyla çok mutlu.

    Hep böyle mutlu ve hep birlikte olun inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Şebo, evet ucuz atlatıldı sayılabilir.

      Aman bilgisayarlarının başından hiç kalkmadan geçirsinler hayatlarını :D

      Hepimiz hep öyle olalım canım :)

      Sil
  10. Çocukları kendi haline bıraksan b.sayar ve telefondan başını kaldırmaz. Biraz zorlayınca bak ne güzel etkinlikler ortaya çıkıyor. Daha bunlar başlangıç, haftaya daha da iyi geçsin inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiç öyle yordu ki haftaya bir şey yapmadan ne haliniz varsa görün modundayım şu an Duo :D

      Sil
  11. Aktiviteleler müthiş. Plan, program senin işin Handan. Oğluşlarınla harika vakit geçiriyorsun. Maşallah size:)

    YanıtlaSil