Sisli Bansko Sokaklarında Dolaştırayım Sizi Biraz

Ocak 15, 2020



Müze görelim diye tutturmasam bu güzel kasabayı hiç fark etmeden dönebilirdik. Zira bizim kaldığımız yer kayak merkezine yakın oteller bölgesiydi.


Şansıma yine sisli bir hava vardı. Sokaklar başka bir büyülü havadaydı.




İlk durağımız kilise. Karşısındaki müze kapalıymış. O zaman yarın da gelir bir de güneşli halini görürüz bu sokakların dedim ben de :)



Can'ın elini sıktığı kişi Paisiy Hilendarski, Bulgar tarihini yazıp ayaklanmalar başlatan kişiymiş. Bak şimdi öğrendim bunu, Can çek elini adamdan :)



Kalıcı ikona sergisi gezdik.


İkonalar pek ilgimi çekmese de binaları merakımdan girdim.


Burada bir resim okulu varmış eskiden. İkona yaparlarmış. İkonalar.gerçekçi akınla yapıldıklarından pek karşı çıkılmış kendilerine. Ama onlar çizgilerinden vazgeçmemişler.


Her yerinde dereler akan dağın eteklerindeki bir kasabada bol çeşme olması doğal tabi.

Yukarıdaki fotoda üç maymunu bulunuz :)







İşte böyle çok keyifli bir öğle geçirdik.


Ertesi gün gittiğimiz müzeler de sonraya kalsın :)

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. müze ısrarın güzel yerlere götürdü bizi de :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş Özlem, görmeden dönecektik az kalsın.

      Sil
  3. Ben Bansko bir dağın eteğinde kayak yeri gibi hayal etmiştim hiç de öyle değilmiş🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayak yerine çıkan gondolun çevresi tam öyle Sevgi, ama eski kısım iç bölgede saklanmış :)

      Sil
  4. Müzeleri sevmenin türlü faydası vardır değil mi?
    Evler çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten de Tülin :)

      Evler çok güzel :)

      Sil
  5. Çok keyifli bir tur oldu. Teşekkürler Handan:)
    Baştan 3. fotodakiler marteniçka bileklikleri sanırım.
    Geçen yılın mart ayından kalmış olmalılar. Harika bir fotoğraf!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa çok dikkatlisin Zeugma, ben kırağılara odaklanmışım marteçinkaları fark etmemişim bile :) Oysa tam da ülkesindeydim, yine dört ayak üstüne düşmüşüm :)

      Sil
  6. Ne iyi etmişsin ısrar etmekle Handan... Ne güzel sokaklar öyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertesi gün bir daha gitmeyi başardım üstelik :)

      Sil
  7. NE GÜZEL BİR GEZİ OLMUŞ..AİLECE VAKİT GEÇİRMEK GİBİSİ YOK..HER ANIN TADINI ÇIKARIN...

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel yerler, sis de ayrı bir hava vermiş ☺️

    YanıtlaSil