Nostaljik Pazartesi

Ocak 06, 2020

Hava da yağmurlu ve tam battaniye altında kitap okumalıkken bizimkilerin en sevdikleri kitapları sıraladığım yazıyı günün nostaljisi yapmanın tam zamanı :)


21 Nisan 2014 Pazartesi

Bizimkilerin Kitapları

Aslında bu kitaplardan bahsetmiştim daha önce ama bir araya getirip topluca yazayım dedim. Hepsini ben de severek okudum:-)  Macera kitapları olduğundan çocukların ilgisini cekiyor ve içlerinde harika mesajlar barındırıyorlar.

Gölgelerin Efendisi'ni ne zamandır söylüyorum zaten. 11. Cildi çıktı en son. (Bknz)

Benim çocukluğumun maceracılarından Afacan Beşler de gayet keyifli bir seri. İlk okul seviyesinde. Yalnız aç karnına asla tavsiye etmem. ( Bknz)

İsabel  Allende'nin Canavarlar Kenti, Metehan'a her zaman aldığı seriler dışında da bir şeyler okusun diye aldığım kitaptı ki o da seriymiş:-) ( Bknz)

James A. Owen'ın Hayali  Coğrafya Atlası'nın içinde o kadar çok konu var ki genel kültür açısında harika, maceranın içinde gezerken bir çok kitap kahramanı, efsane, tarihi olayla karşılaşıp merak edebiliyorsunuz:-) ( Bknz)

Evet nihayet seri olmayan bir kitap, Frances Hardinge'nin Derin Yeşil'i. Biraz gerilimli bir hikâye, ben bile heyecanla okudum:-)  (Bknz)

Eğlenceli Bilgi bizimkilerin favori serilerinden. Gerçekten çok eğlenceli ve hemen her konuda var. (Bknz)( Bi daha bknz)

Sihirli Okul Otobüsü tam ilk okul seviyesinde eğitici bir seri. Mıknatıslardan iskeletlere bir çok konuda eğlenceli kitapları var. (Bknz)

Bak bizimkilerin favorisi Cherub serisini unutuyordum az kalsın. On ile on yedi yaş arası minik ajanların heyecanlı maceraları. Bu seri benim gibi hiç haber seyretmeyen annelerin dünyadan bi haber çocuklarının gözlerini açmaya birebir. ( O kadar okudum, bundan hiç parça koymamışım bloğa, yeni kitaplarından okuyunca unutmayayım bari:-)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, kütüphanemize bir bakıp sonra ilaveler yapabilirim. Sizler de bildiğiniz güzel kitapları paylaşırsanız sevinirim:-)

Yasasın kitap kurtları kardeşliği:-)

Benzer yazılarım

6 Yorum yap

  1. Cherub'un ilk kitabını attım bile sepete ;)

    Çocukların severek okudukları kitapları ara ara paylaşsan keşke. Oytuna kitap bulurken oldukça zorlanıyorum ben. Hem macera da okusun istemiyorum ama macerayı da iyi okuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebo için rahat olsun, bu maceraların içinde öyle güzel mesajlar var ki. Birlikte okuyunca hele başka keyifli oluyor. Cherub serisi ile bizimkilerin ufku genişledi. Hiç tv izlenmeyen, haber kanalı açılmayan bir evde yaşadıklarından dünyada olanlardan haberleri yoktu. Harika bir dizi.

      Sil
  2. Ben oğluma ne yaptıysam bir kitap beğendiremedim. En son çizgi roman sevdiğini keşfettik şimdi oradan ilerliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler de mangalara sardılar. Hiç okumamalarından iyidir. Gölgelerin Efendisi serisini tavsiye ederim ama, çok akıcı ve bol maceralı, hoşuna gidecektir diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Ortaokul öğrencileri için de uygundur bu kitaplar sanırım. Öyleyse ben de öğrencilerime önereyim. "Ne tarz kitaplar seversiniz?" sorusuna %90'ı "Maceralı" diye cevap veriyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül rahatlığıyla önerebilirsin. Gerçi Cherub'da uyuşturucu kaçakçılarından kuryeler, silah üreticilerinden hayvan haklarına geniş bir suç kitlesi var. Aklında olsun. Ben bizimkilerin böyle şeyleri öğrenmesi açısından faydalı buldum gerçi.

      Sil