Bir Kangal Sucuğun Kazandırdıkları

Ocak 18, 2020

Yola çıkacağımız günün sabahında kahvaltılık hazırlarken aklıma sucuk götürüp götüremeyeceğim sorusu geldi. (Gülme, bu mööm bi mesele) Gidip internetten bakayım dedim.

Siteyi okurken gördüm ki vinyet diye birşey var, Bulgaristan'da arabayla gitmek için ondan almak zorundasın. Yol ücreti gibi bir şey.

Pasaportları aldım diye on defa iş yaptım edasıyla bana anlatan Can, yok sigorta yaptırdım yok harç pulu ayarladım falan diye en önemli işleri yapıyorum pozundaydı. (Valla bi gün çantaya kazak koymayacağım,  donacak kar kış kıyamette :D) Neyse yola çıkarken dedim ki "Vinyet aldın mı Can?" O ne ki dedi. Ne olacak yol parası, bir haftalık 15 leva,  almazsan cezası 300 leva. Kapıdan alınıyormuş. Hiç duymadım öyle bir şey dedi. Sınırdan geçtik. Hemen kenarda satılan yer varmış aldı vinyeti. Ben nasıl kızdırıyorum onu ama, hah ben olmasam yiyecektin cezayı, bak nasıl içine oturdu diye. O da bana cevap yetiştiriyor boşuna aldırdın, kim bakacaktı ki buna diyerek. Sınırdan geçeli on dakika oldu olmadı trafik polisi çevirdi. Direk vinyet sordular. Bulgarca konuşuyorlar, bir tek vinyeti anladık dediklerinden. Sonra zaten görmüşler tamam geçebilirsiniz dediler. Can adamın ne dediğini de anlamazdım, ne niyeti,  niyetim kötü değil valla derdim diyerek sakince olayı kabullenirken Handan o anın tadını çıkarttı sayın seyirciler. Bu da mı gol değil ha bu da mı gol değil :D

Kıssadan hisse : Öyle böbür böbür dolanmayın, Allah'ın sopası yok, ne olacağı belli olmaz. 

Kıssadan hisse 2 : Sucuk diye geçme, tanı :)

Kıssadan hisse 3 : Bulgaristan'a gidecek olanlar vinyet almayı unutmayın. Bi ton site falan okuduk birinde de görmedim vinyet diyeni ,  tıt tıt tıt.

Benzer yazılarım

23 Yorum yap

  1. Aynen, bi ton site okuduk, vinyeti hiç duymamışım. Müthiş bilgi. Teşekkürler Handan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kalsın durup dururken 1000 lira ceza ödeyecektik Zeugma, hiçbir yerde bahsedilmemiş olması çok fena.

      Sil
  2. Diyorum hep bu dünyada insanlar diye bir grup yok!
    Bitkiler, hayvanlar, erkekler ve kadınlar var :)
    Çok güldüm bu anlattıklarına kuzum.

    YanıtlaSil
  3. ömürsün vallahi 😁😊 seviyorum seni güzel kadın ❤😊

    YanıtlaSil
  4. Bu arada vinyet denilen meret İsviçre’de de var. Şayet araba ile gelecek olursanız diye şeyettim😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, iyi ki söyledin Berfin. Bi gün yollara düşersek eğer aklımızda olsun.

      Sil
  5. Gezginlerin gezdikleri yerlerden çok ,bazen yol hazırlıkları ve bu tip önemli ayrıntıları anlattıkları yazılar daha enteresan geliyor bana.Bak yeni bir şey öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu ayrıntılar en güzel bloglarda bulunuyır bir de Mehtap. Ama sanırım kimse arabayla gitmemiş, hiçbir yerde rastlamadım bu bilgiye.

      Sil
  6. Kız onu bırak sen götürdün mü uscuk ekmek yaptın mı 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeee :)Kar olmadığından karda sucuk ekmek olmadı ama yine de pek güzel gitti :)

      Sil
  7. Kıssadan hisse 2 : Sucuk :))

    internette olmayan birşey de var mış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten öğrendim yine ama dış işleri bakanlığının sitesinden, gezi siteleri sınıfta kaldı :)

      Sil
  8. Bir arkadaşım da o kadar sitede araştırma yaptım, öyle yola çıktık dedi, meğerse böyle bir şey varmış ve de çok ucuzmuş, cezayı yedikten sonra anladık dedi, nasıl üzülmüştü. Siz şanslıymışsınız ne güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla pis boğazlığım ilk defa işe yaradı Giz :) Ceza da az uz değil, nasıl hiç kimse yazmamış bilmiyorum ben de.

      Sil
  9. Sucuklar 285 leva kazanç sağlatmış :) Vinyet denen ücreti ben de ilk kez duydum. Bulgaristan'a gidip gelen arkadaşlar var bir de yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz de Bulgaristan'da köyü olan arkadaşlarla da konuşmuştuk, herhalde akıllarına gelmiyor söylemek :)

      Sil
  10. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmez sucuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak, yolda yiyecektin cezayı az kalsın Yurdagül :D Sucuk güzeldir :D

      Sil
  11. Sucuk sucuk olalı böyle bir hikmetinin olduğunu hiç anlamamıştır eminim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, sucuk deyip geçmemek gerek Şebo :D

      Sil
  12. Biz de arabayla bir yolculuğa çıkacağız kısmetse macaeistan, bulgaristan Sırbistan filan geçeceğiz mecburen umarım zorluk çıkmaz 😅

    YanıtlaSil