Bugün Ana Oğul Kaçtık :)

Ocak 24, 2020

Kadıköy'deki etkinliklere bakarken Tarih, Edebiyat ve Sanat Kütüphane'sinde Bugün Shakespeare Çevirmek ve Oynamak adlı söyleşiyi gördüm. Malum,  Çeviribilim okuyan bir oğlum var ve aynı zamanda Shakespeare sever kendisi. Ben söyleşilerden pek fazla hoşlanmam ve Shakespeare'in de hiçbir eserini okumamışımdır ama sen git desem gitmez şimdi, birlikte gidelim dedim :)


Öncesinde gidip yemek üzerine de çay keyfi yaptık tabi :)


Sonrasında söyleşi.

İzleyicilerin abuk sorularına sinirlenip iki cümleyi bir araya getiremeyip ne sorduğu bile anlaşılmayanlara daralmamı saymazsam konuşmacılar tatlıydılar.

Ben televizyonda da izleyemem tartışma, sohbet falan. Soru sormaktan çok bak ben de bir sürü şey biliyorum demeye çalışan sunucular, seyirciler bayar beni.

Neyse bu akşam Shakespeare'in aslında tiyatro oyunlarının hiçbirisini tiyatro eseri gibi yazmayıp bunların sonradan kitaplaştırılmaya çalışıldığını, bizim nesilin kafasındaki acayip ağdalı ağır Shakespeare 'in aslında bol küfürlü, esprili, hiç de sıkıcı olmadığını ama çevirilere böyle yansıtılmadığını, zaten sadece oyuncuların repliklerinden oluşan yazıların tamamlanıp yazılı tiyatro eserine çevrilmesinin gerçekten de zor ve yorum gerektiğini öğrendim .


İki saate yakın söyleşi bittiğinde kütüphanenin odalarına girmeden koridorunda şöyle bir tur attık.


Günün en komik enstantanesi,  "Yani Shakespeare küfürlü mü yazmış, nasıl olur, ben onun o nazik dilini seviyordum, şimdi yıkıldım"  diyen teyzeydi (Hahah, kadın benimle yaşıttır Allah bilir ama napalım, ben de teyzeyim :D)

İşte böyle bir akşam geçirdik Metos'la. Her aktivite herkese göre değildir nitekim,  diğer fertleri çağırmadık bile.

Zaten bugün okula gitmeyen Bilgiç'e zıtım, bir müddet yüzüne bakmayı düşünmüyorum. Ağzını açıp papuç diliyle bi ton lâf yetiştiriyor, sonra anne diyip anlatmak istediklerini dinlemem için yanıma geliyor. Oldu canım. Senelerdir idare etmekten yüreğim tükendi,biraz ağırdan alacağım artık.

İşte böyle.

Akşam buz pateni izlerken gece yarısı olmuş, yarın sabah spora gitmek için uyanamayacağım bu gidişle.

İyi geceler millet.

Benzer yazılarım

26 Yorum yap

  1. Günaydın.
    Sporcu Arkadasim..
    Ne güzel ana oğul severim ben sizi.

    Çok haklısın,,,konusmaciyla yarışan soru yerine kafa utuleyenlerden bende çok sıkılıyorum.
    Ya bir dinle değil mi ?
    Çok bilsende,bilmesende oraya onu dinlemeye gelmişsin.
    Bir de gerçekten şöyle adam akıllı ve merakını giderecek, güzel Soru sormayı bilen bir millet değiliz.
    Öptüm İkinizide.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Merih.

      Biz de seni öptük kocaman :)

      Sil
  2. Tahammülün varsa arada bilmediğin güzel şeyler de öğreniyorsun işte.
    Tekkeyi bekleyen çorbayı içiyor yani :)
    Kütüphaneler güzeldir zaten de duvardaki resmi pek bi beğendim. Evde nasıl durur acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun karşısındaki duvarda da İbrahim Müteferrika vardı Tülin, her yerde güzel dururlar bence :)

      Sil
  3. Shakespeare'ın erkek olduğu bile şu an tartışılan bir durum. Çok fazla şey bilinmiyor hakkında:) Bu arada eserlerini de okumanızı tavsiye ederim. Çünkü ben kelimeleri böyle kullanabilen daha başka bir yazarla karşılaşmadım. Bu Hasan Ali Yücel klasikler serisinde gerçekten güzel çevirmişler ve küfürler falan da var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanın çok aristokrat saray efradından bilindik biri, mahlas kullanıyor derler :)
      Ben de tavsiye edecektim o seri çok iyi, hatta tek iyi çevrilmiş seri o!
      Küfür var mı emin değilim ama "çaktırmadan laf sokma" zaten Shakespeare'in imzası yahu :D

      Sil
    2. Evet Zeynep, Shakespeare hakkındaki pek çok şey muamma :) Hasan Ali Yücel serisi zaten her çeviride ilk aklıma gelen oluyor.

      Oyunların yazılı halleri olmayıp repliklerden çıkarttıkları için kasım kasım kasmışlar gereksizce Ceren, yoksa hem esprili hem keyifliymiş. Ben artık nerede okuyup daraldıysam hiç elimi sürmedim şimdiye kadar. Gelgelelim oğlan süslü cümlelerine bayılıyor. Okuyacağım ben de artık, farz oldu :)

      Sil
  4. Ya ben de yıkıldım ama ya ne demek küfürlü yazıyordu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, Shakespeare küfürlü konuşmuyordu, karakterleri konuşuyordu dediler teyzeye, olsun o yazmış işte, çok yıkıldım diye cevapladı. Hahaha :D

      Sil
  5. Shakespeare gerçekten küfürlü mü yazıyormuş? aaaa. Çok şaşkınım şu an bizim yaşımızda ki teyze gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyup, gerekli bilgilendirmeleri yapacağım ileride Kadriye :D Hem de ne sünturlu küfürler varmış :D

      Sil
  6. Metoş'la ne güzel gezmişsiniz öyle. Bilgiç de pek sevimli geliyor bana:)) Shakespeare'in yazma tarzını ilk kez duydum. Neden saklamışlar bizden yaa?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metos'la hem kafa dengiyiz hem se anasına kıyamaz hiç :D Bilgiç'de şeytan tüyü var herkes sever onu :)

      Ben de ilk kez duydum yazma tarzını :)

      Sil
  7. Cok hosuma gittigi icin yazayim dedim, ben de herkese teyzeler deyip duruyorum kendim artik tam teyzelik yaslardayken. Gecen gun bir yere gitmistim, esime anlatiyorum, bir suru yasli kadin doluydu diye ki kadinlar benden muhtemelen bir iki yas buyuktu. Insanin ici tam yaslanmayinca, gercek yasini tam kavrayamiyor belki de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman kavramayalım da Banu, çok lâzım değil :D Yüreğimizdeki gençlik hep bizimle olsun :)

      Sil
  8. Ben Shakespeare'i çok severim. Bütün kitaplarını okumaya çalışıyorum. Sen de okumalısın Handan. Özellikle Hamlet ve Othello'yu tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyacağım artık Şule. İki ayrı çeviriden okuyup karşılaştırmayı da düşünüyorum :)

      Sil
  9. Yaaa çok imreniyorum, benimkiler de büyüsün inşallah ben de böyle olayım! Bugün biz de ana-oğul kaçtık Handan. Kızla babası yoklar, oğlanın toto hala bezli ama gel dedim seninle münihin en nezih cafesinde ana oğul takılıcaz bu sabah ama düzgün davranıcaksın, söz mü. Kafa salladı bu. Gittik böyle nasıl medeni, sanki maymuna smokin giydirmişsin karşılıklı şampanya yudumluyorsun.. Vallahi 1,5 saat nasıl gurur duydum oğlumla. Karşılıklı oturduk böyle, yanyana bile değil, resmen iki yetişkin gibi sohbet edip kahvaltı ettik! Sonra totoyu doldurdu kokular yükselince kaçarak çıktık ortamdan :D Ay biz de böyle olalım sizin gibi inşallaaaaaah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözümün önüne geldiniz, ne güzel yapmışsınız :) Biz Metos'la o zamanlarda da hep gezerdik. Bilgiç'in daha çok peşinden koştuğum için gezme diyemeyeceğim :) Olacağınıza eminim Ceren, ben de keyifle sizin muhabbetleri okuyacağım :)

      Sil
  10. Ben Shakespeare severim. Herseye bir şans vermek gerekir karar vermeden önce ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi canım okumadan olmaz. Bana konular pek iç karartıcı geldiğinden elim gitmedi hiç Derya, ölen ölene, kıskanan kıskanana, ıyk dediydim ama dur bakalım :)

      Sil
  11. Very nice post my friend. I loved all your photos as well :D

    YanıtlaSil
  12. bu tarz söyleşileri seviyorum bazen fırsat yaratmaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsana muhakkak birşeyler katıyor Bahar.

      Sil