Salep

Kasım 17, 2006


Salep çok severim. Havanın buz gibi olduğu günlerde vapurun üst arka açığında Boğaz ve İstanbul manzarası seyrederek içtiğim saleplerin tadı çok başka olsa da şimdi de soğuk havalarda bu keyfi evde yapabilmek güzel oluyor.

Bakınız şimdi size salep için çok özel sırlarımı vereceğim. Bir kenara yazınız. Yok canım, evde salep nasılır yapılır nereden bileyim ben, hazır salep sırları benimkisi. Efendim, eğer kutuda ısıtılıp içilecek saleplerden alırsanız, cezvede ısıtmaya kalkmayın, hiçbirşeye benzemez, altı yanar üstü ısınmaz, tavaya döküp orada karıştırarak ısıtın. (Benim gibi tavadan bardağa sıvı dökme özürlüsüyseniz normal miktardan fazla fazla ısıtmayı unutmayın) Yok eğer, toz salep yapacaksanız süt tam kaynayıp taşma noktasına gelince dökün fincana aksi halde salep kıvamı olmuyor.

Fincana koyduktan sonra üzerine tarçının yanında kırmızı biber de serperseniz eminim hoşunuza gidecektir.

Not : Nezleyken salep yapmaya kalkmayın, kokuyu alamayınca hiçbirşeye benzemiyor . Zaten hâla tarçın mı döktüm yoksa yeni bahar mı o konuda emin değilim.

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. Salepi hic icmedigim halde iken de sevmezdim:) azicik deneme amacli kucuk bir yudum aldigimdada sevmedim. O yuzden tarcin yada yeni bahar hiiiicccc farketmez:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sürekli içemem ama karda kışta tarçınlı kokusu ile çok severim Mevlüde :) Hiç içmediğim halde sevmezdim kısmı ilginç bak :)

      Sil
  2. :) Deneyeceğim.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata filminden esinlendim Samime, orada sıcak çikolataya kırmızı biber katılıyordu:)

      Sil
  3. Bayılırım salepe, ama biberli denemedim hiç, tarçın çok yakışıyor....ay Handan şimdi evde de yok:( canım çekti:)))
    afiyet olsun...aaa Çikolata filmini gördün mü sen? Ne güzel fildi değil mi? Kitabını da almıştım hatta ama salepe biber kattığı hiç aklımda kalmamış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel filmdi Müjde, defalarca seyretmelik. Yok salebe katmıyordu zaten sıcak çikolataya katıyordu ben de salebe uyarladım :)

      Yakın olsaydın bak, hemen yapardım sana bir fincan :)

      Sil
  4. Fincanlar çeyizden miydi? Gerçi senin çeyizinin olduğu fikri de garip geldi bana. Belki evliliğin ilk günlerinde mi alındı sorusu daha doğru olurdu. Çok çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha çok güldürdün beni Burcu, vallahi haklısın çeyizle falan işim olmadı benim :D Fincanları annem vermişti evlenirken. Kullanmıyordu el koydum da denilebilir. Ne yazık ki kırıldı hepsi ve onlar gibisini de bulamıyorum artık. Ya çok kalın ya çok kocaman oluyorlar.

      Sil
  5. Salep güzel de ben fincana bayıldım :) Tarçın sevmeyenlerdenim ben de ama salepe bayılıyorum herkes gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fincanımı özledim Şenay :) Tarçını severim ben :)

      Sil
  6. Cezvede ısınınca altı hep mi yanıyormuş o kutuların :)
    Bir daha alasım yoktu :)
    Salepi çok severim de minik paketlerdekiler falan hiç güzel olmuyor.
    Güzel bir sahlep yapma yolu bulamadım henüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik bir tavada karıştırarak kaynayana kadar ısıt hoşuna gidecek Zeugma. Sek salep bence en güzeli. Poşettekiler de dediğim gibi fincana ve tam kaynamış sütle güzel oluyor. Süt tam kaynamadıysa tuhaf bir biçimde kıvama gelmiyor. Yine de en güzeli kar yağarken şehir hatları vapurunda boğaza nazır içtiğimdir :)

      Sil