Kitap Salı

Mart 23, 2021

Bu hafta salımıza neler yüklenmiş bakalım, bakalım.

Geçen hafta okuduğum Bir Son Duygusu'nu bitirdim. Kolay okunan bir kitap değildi ama içindeki cümleler çok güzeldi.



Kapağı baskın yeşil renkli kitap kategorisinin kitaplarını annemden aldım. Hoş bunun arka kapağı daha yeşil ama rafta dururken yeşildi, tamam mı :)

Ellili yaşlarının sonlarına yaklaşan Sadık Bey'in hayatından bir kesit görüyoruz. Boşanmış, pek sevmediği bir kızı var, bir arkadaşının babasından kalan şirkette küçük ortak, etliye sütlüye karışmadan hayatını geçiriyor. Tek başına.  Herkesten uzaklaşmış. 

Öyle güzel anlatmış ki Pınar Kür , gençlik hayallerinin peşini bırakmanın gittiği yerleri, Sadık Bey'de herkes kendisinden bir parça bulabilir.


🍂Ya da sevdiği birinin elini tutuyorsa eğer,  keyiften, yolu uzatmak, lafı uzatmak, tuttuğu eli bırakmamak için.

🍂Memleketin geldiği halleri düşünmek, kendi geldiği halleri düşünmek kadar boğucuydu.

🍂Arada bir,  eskiden okuyup sevdiği kitapları yeniden karıştırdığı, hatta sonunu bildiği halde yeniden okuduğu bile oluyordu. Yepyeni bir kitaba başlamaktı ona yorucu gelen.

🍂Ama sanki kim gelirse gelsin hepsini aynı şiddetle seviyordu, dolayısıyla hiçbirini doğru dürüst sevmiyordu.


Deniz Feneri'ne başladım ama her Virginia Woolf kitabı gibi bu da özel ilgi istiyor, yorgun kafayla ya da elden sık sık bırakarak okunmuyor. Bir sabah elime alıp baştan sona bitirmem gerek :)

Bu sabah kendimi yemek yapmaya vermiş olmasaydım kitaba yönelecektim ama patates yemeği yaptım, havuçlu, kabaklı, biberli, soğanlı, maydonozlu ve dere otlu kıyma kavurdum bir de pazı kavurdum.  Saat 10.00 olmuş :)

Neyse açlıktan aklım mutfağa kayıp duruyor burada bitti bu yazı :)

Bakalım haftaya neler yiyeceğ... ay pardon okuyacağım :)

Benzer yazılarım

4 Yorum yap

  1. "Ama sanki kim gelirse gelsin hepsini aynı şiddetle seviyordu, dolayısıyla hiçbirini doğru dürüst sevmiyordu."

    :(

    YanıtlaSil
  2. ne güzel sunum yapmışsınız öyle . :))

    YanıtlaSil
  3. Sadık bey'i ben de severek okumuştum Şahsına münhasır bir karakterdi... Hatırladığım iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  4. virginia woolf okumanın kasvetli bir havası var. pınar kür ise henüz tanışmadığım bi yazar.

    YanıtlaSil