Mutfaktan Kış Sezonu Açılmıştır

Aralık 29, 2020

Kış sezonu resmen açılmıştır. Ben taaa üniversitedeyken, bir ama yeşil mercimek fazlası vardı ve tv de sürekli mercimek yemeği tarifleri veriliyordu. O zamandan kalma bir tarif. Normal ıspanaktan daha çok sevdiğim için hep bunu yaparım.

Soğan,  sarımsak,  yağda kavrulur. Üzerine salça. Ispanak, haşlanmış yeşil mercimek (buzluğumda hep olur), pirinç, limon, nane. Biraz su. İşlem tamam :)

Ispanak yapmayı en üşendiğim yemektir. Saat tuttum 45 dakika sürdü ayıklayıp yıkayıp ocağa koymam. Çok da fazla değilmiş.

Haa,  ayıkladıktan sonra önce sirkeli suda tutuyorum. Hatta o beklerken soğanını doğrayıp kavuruyorum, zamandan kazanılıyor (Çünkü yüksek mühendislik böyle ayrıntıları hesaplamak gerektirir 😂) Üzerindeki çamurlar suda kalınca yıkama işlemi kısa sürüyor.

Tarifi daha önce de vermiştim ama bu sefer çok muhteşem videomda daha anlaşılır oldu :P

Evet, açım, aklımda hep yemek var, gelmeyin üzerime :D Neyse itiraf ediyorum, ilk günlere göre daha az açlık hissediyorum.  Ama sürekli hissediyorum. Sanırım kilo almamak için aç olmam şart. Neyse siz videoya bakın, ben yemeği karştırmaya gideyim :)


Benzer yazılarım

13 Yorum yap

  1. Bende birkaç haftadır börek için alıyorum. Yapmaya üşenip yemeğine çeviriyorum.
    Mercimekli ilk kez duydum bak.
    Diğerini kaçırmışım yada unuttum.
    Yemek muhabbeti iyidir boşver.
    Çekemeyen gelmesin. Hep aynı muhabbeti yapıyon diyenlere ben burdan bile ayar oluyorum.
    Takıldım mı takılıyorum napıyım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada bende sözde bugün ekmek yemedim. Ama bir tabak makarna ve iki biber dolması yedim şuan.
      Allah beni napsınnnn 😂😂😂
      Kalmasın diye yedim ama. Eşimde kalmasın diye diye bu hale geldik diyor da kendi Maşaallah tığ yani.

      Sil
    2. Hahaha,ilâhi Hayalperest, takılacak bir şey yok :) Zaten kendim sıkıldım yemek muhabbetinden ama yemek yiyemedikçe buraya sardım :D

      Bak bir de böyle dene ıspanağı. Çok farklı bir tat oluyor :)

      Benim eşim evlendiğimizde benim eteğime sığıyordu, neyse ben yirmi kilo aldım ama o kırk kilo aldığı için kendimi hâlâ zayıf gibi hissedebiliyorum :D

      Yeme tabakta kalanları,sokak kedilerine ayır :)

      Sil
  2. Uzun zamandir ispanak yemedigimizi fark ettim yazinizi okuyunca. Elinize saglik. Mercimegi ben de cok severim. Eristeli corbasini yapariz. Bayilirim ona. Yogurt ve acili ezme ile baska bir sey olmadan yeter bana. :)

    YanıtlaSil
  3. Yeşil mercimeği de ıspanağı da cok severim. Mercimek çok pişer bizim evde 😊

    YanıtlaSil
  4. Kız bu yayına dördüncü yazışım, bakalım bu gelecek mi 😡. Blogspot arada kafayı sıyırıyor. Özetle demiştim ki; sen yaptıysan şahane olmuştur o, canım Handan, güzel Handan, gönül Handan, bir Handan ❤️🧿😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yırumun kaybolması çok sinir bozucu oluyor Sevda.

      Ay,ay,ay, sabah sabah yüzümde güller açtı :) Öptüm seni kocaman.

      Sil
  5. Ellerine sağlık, muhteşem olmuştur 👍 Evet, kilo almamak için masadan aç kalkmak şart. Ben de aynı durumdayım. Her çeşitten azıcık alıyorum tabağıma. Sınırdan çıkmamaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmek, pilav, makarna hepten çıkmalı Minikmini, yoksa gitmiyor kilolar. Ama simit tütüyor burnumda, sanırım haftada bir serbest gün yapacağım kendime :)

      Sil
  6. Dur Ayşe Baysal'ı da analım bu vesileyle. Hatırlıyorum o mercimekli programları.
    Yalnız yanlış okudum sandım, tekrar tekrar baktım, sen ıspanak ve yeşil mercimekten yemek yapıyorsun, bilemedim, nasıl ki tadı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook güzel oluyor, denemelisim Esen. Limon, sarımsak ve naneyi eklemeyi de unutma.

      Sil