Kitap Salı

Aralık 24, 2019

Bakalım bu haftanın salında neler birikmiş.

Öncelikle geçen hafta başladığım Akile Hanım Sokağı'nı bitirdim. Akıcı ve güzel bir kitaptı. Severek okudum.

Sonra Ziya Gökalp'in Altın Işık kitabını okudum.


Çocuklara Türklük ve Müslümanlık aşılayan masallar vardı içinde.  Ki kimisi anneannemi kimisi babaannemi anmama sağladı. Bir anda anneannemin evine gidip tekerleme gibi masalı onun sesinden dinledim. Divanın üzerinde bol desenli örgü örerken birbirine karışan artık yünlerini düzelttiğim babaannemin masal anlatmasını yaşadım yeniden.


Son olarak da daha önce Merdivenler Kenti ile ilk kitabını okuduğum serinin ikinci kitabı ılan Kılıçlar Kenti'nin maceralarına daldım.  İki günde kitabı yarılamışım. Bu yazıyı pazar günü yazıyorum, sanırım salı gününe biter :)




"Isı ve sesten, ani ve esrarengiz içgüdülerden, vahşi tutkulardan oluşan güzel,  tuhaf yaratıklarız. Fakat kendi varlığımızı sorguladığımızda sakin, kendi halinde,  mantıklı ve kendimize hakim olduğumuzu düşünüyoruz. Tüm bu süreç boyunca da bu asi, gizli sistemlerin ve elbette unsurların merhametinde olduğumuzu unutuyoruz. Ve bu unsurların istediği olduğunda içimizde yanan minik ateş sönüveriyor."

"Öldürmek insanın içinde yankılanır. Asla tamamen gitmez. Belki öldüren insanların bazıları bir şey kaybettiklerinden haberdar değillerdir ama kaybederler."

"En azından bizi hatırlayabilirler. Ulusumuzu güvende tutmak için tüm günahları üzerine alanları hatırlayabilirler. Hepimizin Bulikov savaşı yok Turyin, insanların övgüyle bahsedebilecekleri bir savaşı yok. Hepimiz senin kadar şanslı değiliz. Geri kalanımız kullanıldıktan sonra kenara atılan birer mermi kovanı gibiyiz. Bizden o yükü sessizce taşımamız bekleniyor."

"Hayatı yaşamak için kişinin halihazırda ölü olduğunu kabullenmesi gerektiğini vaaz vermiş. Kişi her sabah kalkıp, ölümle barışmalı ve onun geldiğini kabullenmeliymiş."

"Prangalar bir sürü tuhaf maddelerden yapılır. Fakirlik bunlardan biridir. Korku bir diğeri. Ritüeller ve gelenekler de birer prangadır. Tüm bunlar köleliğin türleridir, insanları aslında hiç istemedikleri bir şeyi yapmaya zorlama.yöntemleri."

"Dünya sonsuza kadar kalmayacak olabilir. Ama bu yarını daha iyi yapmak için çalışamayacağımız anlamına gelmez."




Eveet bir hafta böyle geçmiş. Bu arada ben pazar akşamı Kılıçlar Kenti'ni bitirdim, Mucizeler Kenti 'ni okumaya başladım.

Bakalım iki arkadaş buluşması,  ayrıca  evde parti,  dolayısıyla temizlikle hazırlıklar arasında haftaya kaç kitap bitirebilmiş olacağım.

Geçen gün Tülin'in şu yazısını okurken ben de dönüp okuduğum kitapları saydım, okuma şenlikleri olmasa hayatta bilmem ama,  bu sene 50,  yok sonra bir tane daha okudum 51 kitap bitmiş . Bir kitap sonra haftada ortalama bir kitap okumuşum derim artık. Daha fazla da okuyabilirdim ihtimal ama kendi hayatıma da zaman kalsın azıcık :)

Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. Teşekkürler tanıtım için, kitaplar güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  2. Bence çok güzel bir okuma performansın var. Maşallah sana Handan:))

    YanıtlaSil
  3. Meşguliyetin çok olunca haftada bir kitap okumak yeterli bence. Daha çok okuyayım dersen başka şeyler kalıyor. Benim seneye hedefim 50 kitap olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana yeterli bu kadar kitap Şule, sürekli kitap okursam hayatımı kaçırıyormuşum gibi geliyor :)

      Sil