Dağarcığımıza Yeni Bir Kelime Ekleyelim (Çalışkan Çarşamba)

Aralık 25, 2019

Bu nedir bu?

Dağarcık :D


Dağarcık : Meşin torba.

Meşin ne demek dersen.

Meşin : Deriden yapılmış.

Bu kadar, dağılabilirsiniz. Sınavlara hazırlanın, haftaya sorucam bunlardan :D

Benzer yazılarım

15 Yorum yap

  1. düz izlemeye başladığımız yeni dizinin çok zeki çevirmenleri sayesinde ehveni şer diye bir kelimeyle de tanıştım insan her gün yeni bir şey öğreniyor gerşekten de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehveni şer sevdiğim kelimelerden. Sanırım ben eski kelimeleri en çok kullananlardan biriyim, Metehan bazen anne senden öğrendiğim bazı kelimeleri kimse anlamıyor diyor :D

      Cevapla Manxcat'in sorusunu bakiim, ben de merak ettim :)

      Sil
  2. Ehveni şer güzel bir kelime. Kötünün en iyisi. Kötünün iyisi olur mu dersek; yani çok kötüden bir tık alt mertebesi. Daha az kötü demek. İşe yarayabilir. Dağarcık azık torbası olarak da bilinir. Kelimeler hayat kurtarır. Kelimelerle dirilir, kelimelerle ölürsün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimelerin zenginliği ile zenginleşiyor dünyamız :)

      Sil
  3. Çok güzel peynir basılır içine ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha yemin ederim aklıma bu geldi. Keçi peyniri, Allaaah. Üstüne biraz halis bal dökersin hele Ecehan, yaptın mı hiç, yazma ekmeğiyle :D

      Sil
    2. Hahaha, bugün akşama kadar yoktum, burada herkes birbiri ile sohbete dalmış, ne güzel :)

      Valla canımı peynir çektirdiniz haa, buzdolabına doğru yöneliyorum şu an :D

      Sil
    3. Denize Bakan Ev ;)) yapmamıyım hiiiççç, bu hale boşuna mı geldim sanıyorsun ;)) Bal değil de vişne reçeliyle feci seviyorum ;)) Bak dene sende bi ;))

      Sil
    4. Handancım valla akşam eve dönerken peynircime uğradım, muhteşem peynir yapıyo adamceğiz ;)) Sayende valla, sohbetleşiyos işte, ne hoş oldu ;))

      Sil
    5. Hoş olmaz mı, harika olmuş hem de. Yalnız aklıma incir reçelimi düşürmeyeydiniz iyiydi :D

      Sil
  4. Dağarcık kelimesini hep sıcak bulmuştum ama bu meşin torba işini sevmedim.Kumaş torba olsaydı keşke:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüzün abuklaştırılmış üretim modunun devreye girmediği eski zamanlar için meşin torba eminim çok faydalı bir şeydi Tosbağa Günlüğü, ama şu anda yerini alabilecek daha masum şeylerimiz varken olmasa da olur.

      Sil
  5. Meşinin anlamını bilmiyordum. Topa meşin yuvarlak derler. Demek ki anlamı buymuş. Teşekkürler Handan, sayende bir kelime daha öğrendik :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski kitaplar sağ olsunlar Şule, kelime hazinemizi geliştiriyorlar. Hoş ben çoğunu unutuyorum ama bunları unutmam sanırım :)

      Sil