Çalışkan Çarşamba

Aralık 04, 2019

Bu haftaki konu Metehan'ın biyoloji dersinden çıktı.

Anne, biliyor musun, buğday eskiden böyle değilmiş, pisi pisi otuna benzer bir şeymiş, sonradan bir kaç tür birleşip yenilecek hale gelmiş dedi.


Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi'ndeki şu sayfadan baktığımda bir çok değişik hibrit olduğunu gördüm. Anladığım kadarıyla kimisi doğal şekilde hibritleşmiş, kimisini biz  yapmışız.



Muzun da çekirdeği varmış.

Muzun çekirdeğinin olmaması uzun zamandır kafamda soru işaretiydi. Bir bakayım şuna dedim.


Yenilebilir muzlar Musa acuminata ve Musa balbisiana doğal hibriti ile oluşmuşlar. Tatlısı, ekşisi, düzü, eğrisi, sarısı, yeşili, pembesi, gümüş rengi hatta noktalısı 1000 çeşit muz varmış.

Konuyla alakalı syaılmaz ama okuduğum yabancı kaynakta (bknz) ingilizce muz anlamına gelen "banana" nın Arapça parmak anlamına gelen "banan"dan geldiğini yazıyordu.



İşte böyle.  Çok derinlemesine bir bilgi veremesem de en azından düşünmediğimiz bir konuyu daha aklınıza düşürmüş oldum :)

Bakalım bir daha ne takılacak aklıma :)

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Bu ara gluteni düşünüyorum ben de. Tarımın temeli, bereketin sembolü buğday nasıl zararlı olabilir ki? Kesin hibrit filan bişey yaparken bozulmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçi bu hibritleşme kendiğinden olmuş ama yine de o sırada bozulmuş olabilir tabii.

      Sil
  2. Mide nedeniyle muzdan başka bir şey yiyemediğim şu 2 gündür ben de merak ediyordum, baksana bilgi kapıma geliyor :) Fakat ben muzun içine ice baktığımızda mini mini siyahımsı noktalar görüyoruz ya, onu çekirdek sanıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onlar çekirdek Deniz, bazen hiç rastlanmaya da biliyor gerçi. Dallarından çoğaştıyormuş ağaçları. Hoş odunsu bir bitkitmiş o da ağaç değil sanırım :)

      Sil
  3. muzun çekirdeğini ilk defa duydum :D bilgilendirme için teşekkürler cidden

    YanıtlaSil
  4. Muz çekirdeklimiymiş... Ben şok....

    YanıtlaSil
  5. vay be gerçekten muzun da çekirdeği varmış :)) sayende öğrenmiş olduk teşekkürler güzel kadın:) sevgiler ..

    YanıtlaSil
  6. Vallahi bilmiyordum bunları, özellikle buğdaya çok şaşırdım :) güzel paylaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bilgiler için Genel Bilgi ya da Bilşyor musunuz etiketini tavsiye ederim Karmajen :)

      Sil
  7. İçindeki ruşeymi aldıklarını öğrenip üzüleli çok olmamıştı; ama buğdayın ''öyküsü''ne şaşırdım. Çok ilginçmiş. Eğer birleşme olmasaydı ekmek olayında nice olurdu insanlığın hali?? Banana- banan- derken aklıma banmak fiili ile parmak bağlantısı geldi. Teşekkürler Bilgehan ve Handan:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgehan değil Metehan'a teşekkür etmeli Zeugma. Biyoloji dersi bize yaradı :)

      Sil
  8. Ben yine de çekirdeksiz muzu seviyorum, iyi ki gitmiş o çekirdekler :)) Keyifli ödevmiş.

    YanıtlaSil
  9. Her gün spordan önce bir tane muz yiyorum, vazgeçemeyeceğim bir besin cidden. Ama o muz ağacının çiçekleri de şahane güzel değil mi ya? Her yönüyle çok büyüleyici bir meyve bence muz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele kış gelince benim için de vazgeçilmez Bahar :)

      Sil
  10. Buğdayı biliyrdum ama çekirdekli muz ilk gördüm.

    YanıtlaSil
  11. Böyle ilginç bilgiler okumayı seviyorum sayeniz de biz de yeni şeyler öğrendik:)

    YanıtlaSil