Çalışkan Çarşamba

Aralık 18, 2019

İla ahir : Vb gibi manasında ilh. diye kısaltması kullanılıyor. Tam anlamı sonuna kadar.

Sahih: Aslına uygun, doğru, gerçek.

Lâyezal : Yok olmaz, varlığı devam eder.


Melfufen : Eklenmiş olarak

İtiyat : Alışkanlık, huy.

Mufassal : Ayrıntılı

Takavvül : Hem haber vermek hem de yalan söylemek anlamına geliyormuş,  pek manidar buldum, günümüz habercilerine pek uyuyor :D


İştiyak : Güçlü istek, özlem.

Müsellesat : Trigonometri.

Derâguş : Kucaklama,  sarma

Nısfu'l leyl : Gece yarısı

Zebun : Esir

Saiki : Sebebi

Mucip : Gerekli

Vazıh : Açık


Bu haftanın Çalışkan Çarşamba'sına kelimeler koydum. En son okuduğum iki kitapta bir çok bilmediğim kelime vardı. Âkile Hanım Sokağı'nda rahattım,  sayfa sonuna yazılmıştı açıklamaları, Ziya'ya Mektuplar'da internetten anlam aramaktan bir hal oldum. Zaten sonlara doğru bıraktım artık bakmayı.

Şimdi biraz eğlenelim. Bu kelimelerden en az beş tanesi ile kısa bir yazı yazıp yorumlara bırakanlar arasından çekilişle belirleyeceğim bir kişiye kitap hediye edeyim diyorum.  Bakalım neler yazılacak :)  Yazı yazan olmazsa gidip kendime alırım ben o kitabı heeee :D

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. "Karanlık bir nısfu'l leyl! Rüyamda gördüm Leyla'mı.. Ah o sahih güzelliği! Ateşli deraguşlara iştiyak etti beni... O sakin ihiyatı, o neş'eli tabiatı, o vazıh hakikatı yeniden hatırlamama sebep oldu. Bundan böyle öncak rüyalarımda görebilecektim layezal varlığını. Gitmişti Leyla'm.. Ah Leyla'm"
    :D Handan kendimi divan aşıkları gibi hissediyorum, ilahi yaaaaa. Ay üstüme bi ağırlık çöktü.
    Çekilişe katma beni ama keyifliydi ya :D İlahi Handan!

    YanıtlaSil
  2. Alemsin yaaaa :))

    Kitap kazanma iştiyakım ve okuma itiyatımdan dolayı Zebun düştüm Handan'a. Sahih bir çekiliş olur inşallah. Deraguşladım seni canım :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha çok eğlenceli bu cümleler :) Kocaman bir deraguş da benden :)

      Sil
  3. İmdi Handan Hanımcığım...
    Sahihen ikrar edecek olursam benim bazı itiyatlarım mevcuttur. Müsellesat üzerine mufassal söylemler mucip edilmesinin elzem olduğunu düşünmekteyim. Zat-ı alinizin bu konudaki hissiyatını öğrenmek isterim.

    hahahaaaa :) Dokuz doğurttun bana Handan :)))

    YanıtlaSil
  4. Müsellesat öğrenme hissi ben de itiyat haline gelmişti.Sanki bu hissin zebunu olmuştum. Hangi saikle böyle bir iştiyake kapıldığımı bilmiyordum.
    Göbeğim çatladı, ben bile ne demek istediğimi tam anlamadım:)))
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, olsun müsellesat anlaşılabilecek gibi bişey değil zaten Çenebaz :D

      Sil
  5. Vallahi Çalışkan Çarşamba yaratıcılığına hayran kaldım, ne güzel bir fikir olmuş tebrik ederim 🤗Bu kelimelerle yazı hazırlayan arkadaşlar da muhteşem yalnız, koptum gülmekten 😁Herkesin emeğine sağlık👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazıları okurken pek güldüm. Arada eğlenmek lâzım :)

      Sil
  6. Mucip dışında hiçbirini bilmiyordum kendimi aşırı cahil hissettim. Teşekkür ederim böyle bir şeyler öğrenmek düz yazı okumaktan daha güzel sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de aklımda kalsa daha da iyi olacak ama :D

      Sil