Vegan Kek Nasıl Bişidir Merak Edenlere

Kasım 01, 2018

Dün akşam hiç halim falan yokken nereden aklıma kek yapmak düştü hiç bilmiyorum .

Halim yoktu, evde yumurta da yoktu.

O zaman vegan kek yapayım dedim.

Bir kere daha yapmıştım .

3 bardak un (200ml lik bardak)
6 yemek kaşığı kakao
2 bardak şeker (Çok tatlı olmuştu böyle yerine başka bir şey denedim)
2 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz (Heheh tabii ki yine unuttum koymayı :)
2 yemek kaşığı elma sirkesi
Yarım bardak sıvı yağ
2 bardak su

Kakao sevmediğimden evde bulunmuyor pek. Onsuz yaparım dedim. Sonra iki bardak şekere sıra gelince, çok tatlı olmaz mı ki böyle diye düşünürken (ki blogda yazmışım çok tatlı olduğunu zaten, insan açar bir okur :) aklıma bir zamanlar aldığım keçiboynuzu unu geldi. Şeker ve kakao yerine kullanıldığını hatırladım. Yarım bardak undan bir bardak şeker kattım, daha az şeker bile katılabilirmiş.

Tarifte 180 derecede 40 dakika diyordu, ben minikekler yaptığımdan sanırım 25 dakikada pişti.



Keçiboynuzu tadı oldukça hissediliyordu, ben sevdiğimden hoşuma gitti ama sevmiyorsanız bir bardak şekerle yapabilirsiniz.

Kıvamı ve kabarması harikaydı. Yani sütsüz yumurtasız nasıl kek yapayorlar diyordum, eh, gayet de oluyormuş :)

Sunum tahtam da çok güzel di mi :)  Bana bir arkadaşım hediye etti ama siz satın aldığı yere şuradan bakabilirsiniz , çok hoş şeyler yapıyor :)

Haydi çayla kek var, gelin :)




Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. kapı komşum olsan o kokuya, gelirdim sana:)))

    YanıtlaSil
  2. E ben deneyeyim bunu. :)
    Biz kek canavarı 🤫😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bakalım Hayalperest, yumurta ve süt yoksa imdada yetişiyor bu tarif :D

      Sil
  3. İyi ki dinlen dedik sana da ay ;)))
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasta gibi olmasam evi temizlemeye girişeceğim de kılımı kıpırdatacak halim olmayınca duruldum Ecehan. Ama kek nerden çıktı valla ben de bilmiyorum, hayır sağlıklıyken bile girip yapmaya üşenirim . Hastalık başıma vurmuş kesin :D

      Sil
  4. Yumurtasız daha mı güzel kabarıyor yoksa? :))
    Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirke karbonat ikilisi süper sanırım Yıldız. Bütün malzemeleri kaşıkla şöyle bir karışırıp kaplara döktüm, yumuşacık pufuduk bir şey oldu :D

      Sil
  5. Yumurta yokluğunda iyi fikir.Gayet güzel kabarmış.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok iyi fikir Mehtap , kimse farkına bile varmıyor :)

      Sil
  6. Harika görünüyür ya !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ummadığım kadar güzel oldu Tülin, öyle de baştan savma yaptım ki :)

      Sil
  7. Hamarat hanımın hali başka oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfaktan kaçacak delik arıyorum ama dün öyle bir moda girmişim, ben de anlamadım Ebemkuşağı :)

      Sil
  8. ooo saooool ne zaman vakit buluyon yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cumartesi gününden beri patates çuvalı gibi oturuyorum Deep :)

      Sil
  9. Keçiboynuzu ununu hiç duymamıştım.
    Şeker tadını verebiliyorsa sadece bu undan kullanırım bile ki ben :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece o unu kullanmadığım için tek başına ne kadar tat verir bilemiyorum Sibel, bir gün öyle de denenip bakılabilir :)

      Sil
  10. Keciboynuzu unu hic denemedim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalıymış Derya , ben de ilk defa aldım.

      Sil
  11. Keçiboynuzu unu kullanıyorsan un kullanmaya gerek var mı? Hatta belki de badem unu da karıştırabilir. Bu durumda gluten de olmadığı için zararlı da olmaz. Lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O un gibi değil de pudra şekeri gibi bir şey Mehmet, bildiğim kadarıyla un olarak kullanılmıyor, ama araştırmak lâzım.

      Sil