Nostaljik Pazartesi

Kasım 05, 2018

Bu haftaki nostaljimiz bir yemek. Yine yılın ilk açılışını yaparken aklıma geldi.

Efendim ben normal ıspanak yemeğinden çok bunu sevdiğim için bizde hep böyle pişer. Tavsiye ederim :)

2 Aralık 2013 Pazartesi

Uzun Bir Aradan Sonra Tekrar Sinemalarda- Pardon- Ocakta :-)


Ispanak anacım ıspanak. Kış sezonu boyunca haftada bir uğraşıp, ayıklayıp, yıkayıp pişirdiğim ve her defasında "Yine mi ıspanak!"  sevgi sözcükleriyle ödüllendirildigim biricik yemeğim.

Soğanı sarımsakla sarartıp, normal ıspanak yemeğinin içine bir de haşlanmış yeşil mercimek, nane ekleyip limon da sıkarsanız bu yemek çıkıyor ortaya. Tavsiye ederim efendim... " Iyk yine mi bu" garantili :-)

Dur ben nane atmayı unutmuşum, gidip onu ekleyeyim.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Iyk demezlerse seni cagiririm bak yemeye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, merak etme, Iyk garanti Mevlüde :)

      Sil
  2. Denemek lazım bu şekilde.
    Bizde de yemeği değil böreği yada yumurtalı hali sevilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheh onları kim sevmez Hayalperest :) Ben çiğden doğrayıp yoğurla yemeği de seviyorum :)

      Sil
  3. Ben severim ekşili karışık tatları.
    Sen yap bana "ıyk" demem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gel yeter ki , ben yaparım sana :D Mis gibi yeriz Iyksız :)

      Sil
  4. Ay hiç deme Handancım. Bi saat yıka, ayıkla ve bu cümleyi duy, insanın çıldırasını getiren o sebze ;))Yalnız niyeyse inatla almayı da sürdürürüm kendisini ve dolapta şu an bekleyen koca bir poşet ıspanak var. Bizimkiler, buharda haşlayıp, sarmısaklı yoğurda karıştırınca ıyk demez oldular, aklında olsun, salata niyetine ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın ben de almadan duramam Ecehan, on günde bir pişer bizde. Bizimkiler salata da, yoğurt da yemediklerinden tek sağlıklı seçenek bu, o yüzden uğraşıyorum zaten.

      Sil
  5. Ispanağı hiç bu şekilde denemedim, ilk fırsatta denenecek efenim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ispanağın o acımsı tadı gidiyor, ben çok seviyorum Şebo. Taaa biz üniversitedeyken bir ara mercimek fazlası vardı, ha babam mercimekli tarifler veriyorlardı, o zamandan kalma bu tarif :D

      Sil
  6. Bende pirinçli şekilde yaparım mercimekli hiç denememiştim :)
    https://beyazbegonvil.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mercimek, sarımsak, nane ve limon da ekleyerek dene bir gün de , bakalım beğenecek misin :)

      Sil
  7. aaa anneme söyleyeyim denesin (ben yemekten hiç anlamam da )

    YanıtlaSil
  8. Biliyorum çok yararlı, hatta oğluma da örnek olmalıyım ama ben ıspanağı çok sevemedim ya. Hem de Temel Reise rağmen, itiraf ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir de bu tarifi denemelisin Mehmet :)

      Sil