Kitap Salı

Kasım 06, 2018

Sonunda biten iki kitabımla bu haftanın salında bir şeyler birikebildi :)

Çıkar çıkmaz alıp imzalattığım Hava kitabı elimde düşündüğümden uzun süre durdu. Hem benim ekim ayında sürekli bireyler planlamak yüzünden aklımın kitap almaması sebebiyle kitap okuyamamamdı buna etken. Hem de kitabın Su ve Toprak gibi beni içine çekip sarıp sarmalayamaması.



Buket Uzuner en sevdiğim yazarlardandır. Kitaplarını hayranlık ve kıskançlıkla okurum.



Bu kitap harika cümleler, fikirler barındırıyordu yine. Ülkemiz durumları, iklim değişiklikleri, insanlarımızın tavırları. Her şey vardı içinde.



Bir sürü cümlesine hayran oldum.

Ama kitapta hiç aksiyon yoktu. Üç günlük süreçte sürekli birbiriyle konuşan insanlardan oluşuyordu ki bu da bir yerden sonra hadi birşeyler olsun artık moduna soktu beni. Diğer kitaplardaki maceralar öylesine güzeldi ki bu kitapta o beklentim karşılanmadı.

"Alışkanlıklardan sıkılmak aslında hayatın normal aktığının bir işaretidir. Sıkılmak, tek başına bile mutluluktur. Çünkü sıkılmak için her şeyin yolunda gitmesi gerekir. "

"Bedeni henüz göçebeyken insan zihni içinde bulunduğu ânı yaşardı. Hayatta kalmak için her tehlikeye karşı her an tetikte ve bizzat orada bulunan zihin korkuyu, heyecanı, mutluluğu ve aşkı ânında yaşardı. Yerleşik hayata geçtikten sonra insan zihni ânı güvenceye almış, artık gelecek için plânlar yapmaya başlamıştı. Gelecek endişesi ve ertelenen mutluluk hastalığı orada başladı. İnsan yerleşik hayata geçince ânı yaşamayı bıraktı , sonra da unuttu. "

"Hava güzel olduğu için insanların mutlu olmasına da kızamayız herhalde.
...
İnsanları mutlu oldukları için değil, kendi mutluluklarının bedelini başkalarına ödettikleri için suçlayabiliriz."


"İnsanın kendi zihnini temizlemesi bu dünyadaki en zor temizliktir."



Hava bitince, dün bu kitaba başlayıp , bitirdim. Şöyle çıtır çerez kıvamında, bol umutlu bir kitap iyi geldi ruhuma :)



"Gerçek seni özgürleştirir. Gerçeği öğrenene kadar korkularının ve şüphelerinin esiri olacaksın."

Kendilerine 20 maddelik dilek listesini hazırlayıp bunları gerçekleştirmeye başlayan dört kadının hikâyesi, insana dilek listesi yapmak isteği veriyor. Ben denedim, üç maddede kaldım. Hayır dilek listesi değil de gitmek istediğim yer listesi yapmak istesem 220 madde yapabilirim ama :D

Bu haftanın salından bu kadar. Haftaya bir şeyler okumuş olurum umarım :)

Not: Blog yazıp yorum cevaplamak insanın iki saatini alır mı yaaa.


Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. Buket Uzuner gerçekten çok kaliteli bir yazar. Alıntılar da çok hoştu. Okumak istedim. Emeğine sağlık canım. Salı sallantıya gelmemiş, harikasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seriyi okumadıysan Su ile başla Yıldız.

      Evet bu hafta evde oturunca iyi geldi bana :)

      Sil
  2. Bu seriye hiç bulaşmadım ben, ama Kumral Ada Mevi Tuna hala favorimdir. Hatta şu aklımla yeniden okumak istediklerimden ♥
    Keyifli okumaların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off, o kadar çok yeniden okumam gereken kitap var ki, ölene kadar yeni kitap okumaya fırsat bulamam hepsini okumaya kalksam :D

      Sil
  3. Kitap bir yana, onu yazanla birarada olmak bana hep güzel gelmiştir. Hani o sahicilik şaşırtır hep beni.
    Anlatamadım ki...

    YanıtlaSil
  4. imza olayını kıskandığımı söylemeliiym. Hoş bu kıskançlığa Yılmaz Özdil ile cevap verdim ama Buket Uzuner de çok fena sevdğim kadın yazarlardan ... Hava yı almadım daha elim de o kadar çok kitabım var ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılmaz Özdil'le cevabını gördüm , hemen kitap fuarına dikkatlice bakıyorum kimlere imzalatsam diye Sev :)

      Sil
  5. valla bloğ yazmak benim neredeyse yarım günümü alıyor...
    Benmi yavaşladım,titiz mi oldum,tembel mi oldum bilemedim.

    Buket Uzuner hemen hemen bütün kitaplarını okudum...
    Bir imza gününde bende tanıştım.
    Çok sever ve beğenerek okurum.Zaman zaman kendini tekrar etsede okurum.
    Bayağı kilo almış..Dilerim sağlık problemi yoktur.

    Sevgile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok vakit alıyor Merih, özenli olmaktan o.

      Yazdığı cümleler o kadar benim kafamdakilerle örtüşüyor ki, çok seviyorum onu okumayı.

      Sil
  6. Dilek listesi yapmak benim için çok kolay ve keyifli ama onları gerçekleştirme kısmında sınıfta kalıyorum :-)

    İnsanın blogu çok okunup çok yorumlanınca cevap yazmak da uzun sürüyordur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürekten dilenenler gerçekleşir bence Şule, sadece zamanı henüz gelmemiştir :)

      Öyle çok bir tıklama sayım yok ama çok şükür yorumlarınızla beni mutlu ediyorsunuz canım arkadaşlarım :)

      Sil