Hekimoğlu Ali Paşa Camii

Kasım 28, 2018


Bu caminin çinilerinin İstanbul'da yapılmış olmasıymış en ilginç özelliği. Bir dönem İznik'teki yerler kaaptılmış, İstanbul Tekfur Sarayı'nda çini yapılmaya başlanmış.


Klasik Türk mimarisinin son eseri olarak kabul edilen bu güzel cami ile ilgili şurada güzel bilgiler gördüm, merak edenler okuyabilirler.






Çiniler de güzel ama ben en çok kubbeleri sevdim.


Neden eskiler bu kadar zarifken yeni yapılanlar kötü kaba kopya olmaktan ileri geçemiyor, bir türlü anlayamıyorum.









İyi ki bu tura katılmışım, normalde turları sevmesem de bu hem verdiği tarih bilgisi hem de kendi başıma gitmeyeceğim yerleri görmemi sağladığı için çok sevdim.

Yağmurlu ve karanlık bir günü en yararlı ve eğlenceli geçirme yöntemi oldu ayrıca :)

Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. Sayende gidip görmüş kadar olduk Handan. Çok güzelmiş. Çok teşekkürler 😀🌷🤚

    YanıtlaSil
  2. Gercekten de eski yapilarin zerafeti bambaska 😊

    YanıtlaSil
  3. Çiniler kültür mirasımız artık yeterli değeri görmüyor halbuki muhtesemler cok tesekkürler bu güzel post için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul çinisi olduğunu hiç bilmiyordum Melci, yitip girmesin bu sanat.

      Sil
  4. Güzel cami imiş.. Adını bile duymamıştım .. Süslemeler cidden güzel. ve bence de kubbeler müthiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidene kadar ben de duymamıştım Tuba :)

      Sil
  5. Eski büyük ustalar yok ki o eserleri ortaya koyabilsinler. Hızlı tüketimin ustaları kopyala yap mantığında.

    YanıtlaSil