Çilek

Mayıs 17, 2007

Aslında sadece görüntüsü çok güzel olduğu için bloğuma koymuştum ama sabah sabah yararlı bilgi vermek gibi bir isteğim oluştu birden. Şuradan aldığım bilgilere göre:
Uzmanlara göre çilek; bağışıklığı güçlendiren, besin değeri yüksek bir meyve. Çocuk felci, ağız ve deri yaralarını oluşturan bazı virüsler için öldürücü etki taşır. Ciltteki sivilce ve aknelere iyi gelir. Kansere karşı koruyucu ve ilerlemesini önleyici özellikler içerir. İdrar söktürücü, romatizma ve gut hastalığı ağrılarını azaltıcı etkisi vardır. Sinirleri kuvvetlendirip, bağırsak kurtlarını döker ve ateş düşürür. Çok güçlü bir besin olduğu için bazen alerjiye neden olabilir.Gerçek anlamda bir C vitamini fabrikası olan çileğin 100 gramındaki Kalori miktarı 37 cal,Vitamin-C 59 mg,Karbonhidrat 8.4 g, B-vitamin 0.9 mg, Kalsiyum 21 mg, Fosfor 21 mg, Demir 1.0 mg, Sodyum 1 mg ve Potasyum 164 mg dır.

Öğrendiniz mi bakayım? Yarın sınav yapıcam bak, bilemeyen sınıfta kalır:)


Günaydın. Renkli bir güne açılsın sabahımız :)

Benzer yazılarım

13 Yorum yap

  1. Handan!
    Abartma olayı. Değiştir şu blogunun rengini. İki yaşına bu halde mi girmek istiyorsun? Sarı lacivertmişşşş.. cık cık cık.
    Kız hem sen daha genç gösteriyon.
    not:Günaydın

    YanıtlaSil
  2. Bu hafta böyle kızım :D Hem bu fonda fotoğrafların daha güzel gözüktüğünü fark ettim :D

    YanıtlaSil
  3. anlat handan anlat lahana diyetine başladım mevyveden başka bişey yiyemiyorum :(
    Günaydın bu arada çok yiyip hiç kilo almadığınız nice günlere açılsın sabahınız..

    YanıtlaSil
  4. Günaydın Handan:))

    Hiçte değiştirme blogunun rengini. Gayeeeeet güzel:)))Kıskananlar çatlasın:))Daha güzel renk mi var canım sarı-lacivertten?

    Not:Bu arada Eserelin senin gibi arşiv bölümü olmadığından yeni yazılarınada giremiyorum:((İletirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Günaydın Handan :) Bu renkler açmış seni :) Ama bizim gözmüz beyaz fona alışmış ondandır :)Buarada en sevdiğim meyvedir çilek :)) Hımmm mis kokulu birde çilek reçeli düşünemiyorum, yanında taze kaymak ve sıcak bir pide ile :D:D:D:D:D

    Afiyet olsun :)

    Buarada bunlar diyet reçel ve kaymak yiyebilirsiniz :) Kalori yoktur sanmam :P

    Öptüm seni kocamannn :))

    YanıtlaSil
  6. sınava hazırım hocamm... :)
    günüme gülümsemeyle başlamama sebep oldun handan abla sağol...

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. Bu aralar bir yiyorum, bir yiyorum.

    Bir de alçak Sylin'e söyler misin, mail atıyorum cvp vermiyor, almıyor mu? Yok küstüyse bana ağlarım ama.

    Ne kafiye !!!

    YanıtlaSil
  8. Ha ha ha, özel ulak olarak kullanılıyorum resmen :)

    Eserel canım, bak Katre senin yazılarını okuyamıyor haberin olsun. Bir arşiv bölümü ekleyiver bakalım bloğuna.

    Aylincim bir tanem, Aslı'ya küsme bak ağlıyor sonra. Kızım git de bak şu maillerine cevap falan yaz, onu da ben mi hatırlatacağım :D

    Gülçin, ben de 4 kiloda kaldım , yarın tartılacağım umarım gitmiştir biraz daha :) Meyve güzeldir , kim ister ki sucuklu tost falan anlamam :)

    Katre , bence de renkler çok iyi :) Ama Aylin birazdan bizi dağıtacak :D

    Ya Zehra bak sen kaşınıyorsun. Bir seksen falan demeyeceğim kızacağım şimdi :) Kızım burada meyve yemeye çalışıyoruz değil mi? Bayılırım ben çilek reçeli ile kaymak yemeye, insan hatırlatır mı? Çok uzaktasın diye pek rahatsın ama bizim oralarda akrabalarımız var, her an bir ziyaret ayarlayabilirim haberin olsun. (Oyy, çilek reçelinin yazdırdıklarına bak. Bir de çilekli pasta desen neler olacaktı kim bilir :D)

    Enteldantelcim, yarın sınavda göreceğim ne kadar öğrendiğinizi :) Hep sen mi sınav yapacaksın, öğrencilerin benden rica ettiydiler epeydir de bu güne kısmetmiş :)

    Bibis, seni sınav yapmayacağım. Rahat ol. Ama çilekli bloğu geri isterim ben :)Sen de sağol canım.

    Aslı, sen bu memlekete gelene kadar benim biraz daha forma girmem gerek, bu arada sen de ye kilo al ki aramızdaki uçurum dengelensin :)

    Çenem düştü öğlen öğlen :)

    YanıtlaSil
  9. bende kustum kusucem diyordum katreye, ya benim arsivim yok mu cidden?. handancım ac rengini blogun illa fenerbahce olacaksa sarı rengini koy bari...cilekler muhtesem agzım sulandı :)

    YanıtlaSil
  10. blogunu karartmadan bir gün evvel herkes blogunu en azından bır kere kararttı bır handan karartmadı dıye düsündüm ki birde geldım bloguna kararmıs. sıze düsünceleri etkıleme gücüm var dıyorum ınanmıyorsunuz..hehehhehehe:=))))
    gıcık zıma:=)=)))))

    YanıtlaSil
  11. Katre, Eserel mesajı almış canım :) Açıkçası bloğumun rengini değiştireceğim de vakit bulamıyorum bir türlü :)

    Zima canım, bu karartma sayılmaz, şampiyonluk kutluyoruz şurda di mi, tı tı tı:)

    YanıtlaSil
  12. Bahsi geçen Aylin benim demi?
    Alçak olan yane.
    Ayol mail felan gelmedi bana.
    Kız benden bahsediyonuz demi?
    Valla bana mail gelmedi Aslı'dan.
    Gelse cevap vermez miyim ben?
    Ayyyy benim bu Aylin demi?
    Yürürlükte olan tek adresim daisyellow@gmail.com
    Buraya mı atıyon, nereye atıyon?
    Ayyy sabah sabah yine dumur ettiler beni.
    Ben gidip Aslı'ya sorim bari.

    YanıtlaSil