25 Nisan 2020 Cumartesi

Günün Küçük Mucizesi (Dünün mü Deseydim Gece Yarısını Geçmiş)

Ne idüğü belirsiz sokağa çıkma yasağımızdaki yapılabilenler yapılamayanlar öyle karıştı ki markete gidiyo muyduk, market açıksa,  yemek sepeti açıksa felan ne saate kadar naloyodu derken ramazan geldi.

Pide erken çıkartılacak son dakika pide kuyruğu olmayacak dendi. Valla şaşırdım bu öngörüye sahip olunmasından, en azından ilk gün pide kuyruğu haberleri görmeye hazırlamıştım kendimi.

Can'a dedim ki pide işi sende. Her gün pide almıyorum,  zira küpüne düşüyorum sonra, ama ilk gün, Bilgiç gidip o kuyrukta bir saat bekler, ezan okunurken ancak eve yetişirdi. Ritüelimiz buydu. Neyse,  fırına akşam beş gibi telefon ettik,   eve getiriyorlarmış, sipariş verdik.

İftara on dakika kaldı, gelen giden yok.  Arıyoruz açan yok. Neyse malum bu akşam adana kebap yapacaktım, lavaş vardı, olsun artık dedik.

İftara iki dakika kala koşturarak geldi çocuk.

Pideler fırından yeni çıkmış, yüz derece.  Rüya gibi. Soğuk gelecek derken,  hatta gelmesinden ümit kesmişken, dumanı tüten pide,  günün mucizesi değil de nedir :)

Ehehe, yalnız hasta olursak korona morona unutup pideye yumulduğumuzdandır,  haberiniz olsun. Zaten başıma ne geldiyse pis boğazımdan gelmiştir :) Yok bee, ateş gibiydi o pide, bişicik tutunamamıştır :)

Adana kebap mı?

Izgara teli yerine tepside yapmayı düşünüyorum bir daha yaparsam, bana göre kurumuştu biraz, ama ev ahalisi beğendi.


Kıymaya soğan ve sarımsakları minicik doğradım, bir kaşık acı biber salçası, tuz, pul biber, karabiber, azıcık da sıvı yağ ekleyip yoğurdum. Öğlen hazırladım, akşama kadar dinlendi. Şiş yapıp, fırının ızgarasını açarak ters yüz edip pişirdim.

Şimdi suyumla oturuyorum. Zira bugün başım hafiften ağrıdı. Çok su içmem gerek.

Yeni kitabıma başlayayım o arada.  Bakiim sahura kadar ayakta durabilecek miyim bu gece,  gündüz pek uyumadım zira.

9 yorum:

  1. bende bugün almayı unuttum dünkü pideler vardı onları ısıttı annem fırında 😊 muhteşem olmuş vallahi afiyet olsun canım benim 😊😁 Adana kebap da güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler 🌼😊

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Pide çok zararlı bişey, dün gece ne kadar yedim bilmiyorum Özlem :D

      Benden de sevgiler canım.

      Sil
  2. B planına gerek kalmamış bak 😊

    YanıtlayınSil
  3. afiyet olsun sıcak pide mi hiç de özenmedim hıh çok mu sıcaktı hıh işte dumanı da mı tütüyordu :P

    bir an karikatür fırata bağladım galiba ama senden ötürü benden ötürü mü :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yook yook, hiç güzel diildi, midemize oturdu, aldığımız bir kilo da cabası :D

      Ramazanda da yemekten bahsetmemek lâzım, güya iftardan sonra yazıyom ama sabaha kendini ima etmiyo tabi :D

      Sil
  4. yeek iştah açıcı görünüyor, eline sağlık :)

    YanıtlayınSil
  5. Ramazan bereketiyle geldi desene :-)

    YanıtlayınSil