Labirent / Burhan Sönmez

Aralık 11, 2018

Bu hafta kitap salı yazımı hazırlarken fark ettim ki bu kitaba ayrı bir sayfa ayırmam gerekiyor .

Sayfaları çizen bir kişi olsaydım bu kitap baştan sona çizilmiş olabilirdi.

Bilmiyorum hiç Burhan Sönmez kitabı okudunuz mu . Ben ilk Kuzey ile tanışmıştım. Bir masal olan kitap öylesi büyülemişti ki beni . Sonrasında okuduğum her kitabını başka beğendim .

Bu, topu topu 123 sayfalık kitap da insanın elinde ağır ağır, cümle cümle, kelime kelime okunuyor. Bazı yazarlarda araya karışınca sırıtan konular burada kitapla bütünleşip karışıyor.


Boğaz Köprüsü'nde atlamış , kaburgasında kırık ve hafıza kaybıyla kurtulmuş kahramanımızın kendisini bulmaya çalışma hikâyesi .


"Önceleri,  gençlik zamanlarında insanlar geleceği hayal eder, ütopyalar kurar. Umutlu olur. Gelecek uzundur ve orada her şey mümkündür. Ömrünün sonlarına doğru ise mümkünler deneyip tüketilir. Ütopyaya yer kalmaz. İnsan artık elindekiyle, yani kozkoca bir geçmişle oyalanır. Orada ütopyanın yerini nostalji alır. "

"Ablam da sabır diyor. Bu sözcük başka dillerde de bu kadar çok kullanılıyor mu?  Sabır yerine söylenecek, insanın elinden tutup kaldıracak daha güçlü bir sözcük yok mu? "

"Ama insan eski haline ne kadar dönebilir ki?  Onun da bir sınırı var. Insanın yüzü eski yüzüne benzese, gülüşü benzemez, ya da kullandığı sözcükler benzemez. Bir deniz geçilmiştir artık,  giden geri dönse de kendisini bulamaz."

"Sen inanmasan da olur, diyor. İyi adamsın."

"Ama biz başkalarını zorlamayız, insanları kendi inancımız içine hapsetmeyiz. Yoksa bizim rüyamız başkalarının kâbusu haline gelir. "

"Duvardaki afişe yeniden bakıyorum. Devlet adamlarının geçmişi mi bugüne taşıdığını,  yoksa bugünü mü geçmişe götürdüğünü anlamaya çalışıyorum. Bunu gerçekleştirmek için neden şiddete ve yalana başvurduklarını merak ediyorum."

"Hayat, sözü idrak etmektir."

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Evet, güzelmiş. Not aldım canım sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazarın cümlelerine bayılıyorum Tülin.

      Sil
  2. İletişim Yayınları boş kitap basmıyor. Yazarın adını duymadım ama yayınevi güven veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiye kadar sanırım dört kitabını okudum, hepsi de etkileyiciydi Şule, tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Yazarın adını ilk defa duyuyorum. Tanıtım ve tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bloglarda görüp de almıştım ilk kitabını (hangi blogdu hatırlayamıyorum ama ), öyle çok sevdim ki her kitabını alıyorum artık :)

      Sil
  4. Okunasılardannnn👌👍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  5. Maşallah Handan hanım hem geziyor, hem okuyor, hem yazıyor, hem çalışıyor... Büyüyünce Handan olmak istiyorum! (Yakında cebinize de girerim!) Enerjin çoğalsın, yorgunluğun azalsın canım, öpüyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koltuktan kalkamadığım ve kendime check up aldığıma söylendiğim şu anda kocaman bir Amiiin demek istiyorum BT. Ben de öpüyorum seni kocaman :)

      Sil
  6. hemen not aldım, bol gezmeli, bol okumalı günlere devam dilerim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün hastanede beş yıllık kaporta bakımı yaptırıyorum Ecehan. Ah o checkup nereden satın aldıydım ki ben, hastanelerden nefret ederim.

      Sil
  7. hiç okumadım ben bu yazarı çok merak ettim bak şimdi..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın her kitabını sevdim T . (Takvim de olmadı, sana T demeye karar vardim :D )

      Sil
  8. Merak ettim kitabı. Bir sürü okunacak kitabım var ama listeyee eekleyeeyim bir gün mutlaka diyeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sürekli listeye kitap ekliyorum, okuma hızım ekleme hızıma erişmiyor Kadriye :)

      Sil
  9. Bu kitabı 2019 okunacak kitaplar notlarıma aldım, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burhan Sönmez'in tüm kitaplarını öneririm Mehmet.

      Sil