Kitap Salı

Aralık 25, 2018

Fazla vaktim yoktu ama yine de birazcık kitap okumayı başardığım için mutluyum :)

 
Annemin doğumgünümde aldığı kitabı nihayet okuyabildim.

Akıcı ve içinde bir çok bilgi barındıran, herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.


" 'Evren matematik diliyle yazılmıştır. Evrenin harfleri üçgenler, daireler, geometrik biçimlerdir. ' diyordu."

"Cumhuriyet ahlâki fazilete dayanan bir idaredir. Sultanlık ise korkuya ve tehdite dayanan bir idaredir.  Cumhuriyet idaresi namuslu insanlar yetiştirir. Sultanlık ise korkuya ve tehdite dayandığı için korkak, alçak, sefil ve rezil insanlar yetiştirir."

" Kadın insan değildi. 

Eşit eğitim hakkı yoktu , meslek edinme hakkı yoktu, boşanma hakkı yoktu, velayet hakkı yoktu,  kendisine miras kalan mallar üzerinde bile tasarruf hakkı yoktu, seçme hakkı yoktu, seçilme hakkı yoktu, doğum izni yoktu, çalışma hayatında eşit hakkı yoktu, eşit işe eşit ücret hakkı yoktu, kürtaj hakkı yoktu, gebeliği önleme hakkı yoktu, kızlık soyadını kullanma hakkı yoktu."

"Salona baktı hıncahınç doluydu, hepsi erkekti. "Cemil neden hiç kadın yok ?" diye sordu. "Paşam kadınlara yalnızca salı günleri sinema gösteriyoruz " cevabını alınca yaverine döndü "Salonun yarısı boşaltın, bizi karşılamak için dışarıda biriken kadınları davet edin " dedi. Kadınlar alkışlayarak ve ağlayarak salonu doldurdu. Koridorlar bile tıklım tıklım kadın oldu. Hep birlikte Şarlo İdama Mahkûm filmini seyrettiler. Milâttı, kadın erkek bir arada,  tarihimizde ilk kez işte böyle film izledi."


Bu kitabı yeğenimden ödünç alıp okudum. Değişik bir külkedisi masalıydı. Macerasını çok sevdim. Serinin geri kalanını da okumak istiyorum.



Evin hangi köşesinde çekeceğimi bilemediğim bu kitabı da daha bitirmedim. Şu anda okuyorum.


Ev kadınlarının ruhunu yazmış. Hem kahkahayla hem hüzünle okumaktayım. Çok sevdim.


"İlgi ve uzmanlık alanım beyazlarla renklileri ayırmak, hamur yoğurmak, kırışıklıklara buhar püskürtmek, aş otu çorbası yapmak, toz alırken şarkı , duş alırken türkü söylemek. "

" Şiarım : Dünya yansın ama yemek yanmasın. Lavabonun içinde bulaşık kalmasın. Hep derim delirmek öyle toptan, öyle peşin,  öyle birden olacak iş değil. Bir bakmışsın kıyamet kopmuş umrunda değil. Hoş kıyamet kopsa, Sur'a üflense muhtemelen elektrikli süpürge sesinden duymam."

"Bütün kadınlar hızla deliriyordu, birinciliği ev hanımlarına verdiler."

"Hakkıyla delirirsen inan bana hayatta kalarak da ölebilirsin ve herkes yaşadığını sanır. Hayatta kalmayı bir çeşit yaşam belirtisi sanan ahmaklar var. Ben diyeyim, yaşayan insan diye bir şey yok. Ölüler ve hayatta kalanlar var."

"Gördüğünüz gibi yaşıyorum ve yazıyorum canlarım, ne demişler. Öldürmeyen Allah öldürmez, ama eklemeyi unutmuşlar, öldürmez de süründürür be anam!
.....
Ne demişler?  Çıkmadık candan ümit kesilmez, evet ama eklemeyi unutmuşlar, ümit kesilmez de ümid edenin iflahı kesilir be anam !"

Bu haftalık salda birikenler bu kadar. Bakalım koşturmacalı haftamda kitap okuyabilecek miyim :)

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. ne güzel tavsiyeler bunlar not aldım okumak istediklerim listesine en başta ev azanısnı zira benim de fotolayabileceğim çok mekan var evde :P
    dün bir haber okudum üzerine kadın insan değildi geldi ben bu ülkede kadın olmaktan yoruldum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev Anası gerçekten de hem komik hem de düşündürücü Hatice :)

      Kadınlara bakış değişmeden ülkede güzel şeyler olması zor.

      Sil
  2. Ümit olmas yaşam olmazmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı fikirdeyim, ümidimiz hiç eksilmesin.

      Sil
  3. son kitap çok komik sanırım ....alıntılardan öyle anlaşılıyor...keyifli okumalar dilerim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son kitap hem komik hem iç acıtıcı, çok güzel anlatmış B. :)

      Sil
  4. son kitabı merak etmedim değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok severek okuyorum Dilek, tavsiye ederim :)

      Sil
  5. Yılmaz Özdil'in kitabını bu topraklar üzerinde yaşayan her kadın özellikle okumalı
    Benim de listemin en başında yer alıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okumalı, kadınlar da erkekler de .

      Sil
  6. Mustafa Kemal'e arkadaşımdan ödünç alıp başladım. Okulda zar azar okuyorum. Böylece öğrencilerim de kitabı görmüş ve merak etmiş oluyorlar.

    Cinder'in devamını okudukça daha çok seveceksin. Bence her yaşa hitap ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Me güzel yapıyorsun Şule, çocukların dikkatini çekiyordur kesin.

      Evet serinin devamını da okuyacağım, çok keyif aldım bu kitaptan. Hatta yeğenimden mi alsam kendime satın mı alsam konusunda karar veremedim :)

      Sil
  7. üç kitabıda okumak isterim.ilkini arkadaşım hediye almış ama henüz elime ulaşmadı.diğerlerini ise not aldım.teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçü de çok güzeldi Alanay, ilkinden başlarsın eline geçer geçmez :)

      Sil
  8. Blog sitenizi çok hoş buldum yeni keşfettim ayrıca attığınız her adımda başarılı olmanız ümidiyle..

    Bende sizi kişisel blogger siteme beklerim ZanaLab
    https://www.zanalab.com ya da www.zanalab.com

    YanıtlaSil