Kış Çaylarım

Kasım 26, 2013

Bitki çayı çok sevmiyorum. Özellikle hazır sallama çayları. Yine de bir iki çeşit oluyor tabi evimde acil durumlar için.

Kış gelince ıhlamur demliyorum en çok. Ama okulda öğretmenlerin kantininden alıp içtiğimiz ıhlamurdan yapmaya çalışıyorum. Ihlamur, bir iki yaprak adaçayı, bir iki tane karanfil, limon dilimi. Denemenizi tavsiye ederim.

Bazen de sabah kalktığımda sıcak suya bir yaprak adaçayı atıp, limon sıkarak içiyorum. Adaçayı çok faydalıymış.

Bir de arada, soyduğum elmaların kabuğunu tarçınla kaynatıp elma çayı yaparım. Ne yazık ki elmayı soymadan yiyemiyorum, bu en faydalı kısmı da boşa gitmemiş oluyor böylece. Mutfaktaki harika koku da cabası.



Bunlar da gözümün önünde dursunlar da hatırlayıp demleyeyim diye tezgâha sıraladığım çay kavanozlarım. Gerçekten de orada olmaları işime yaradı.

Herkese günaydın, demli çaylı, bol muhabbetli bir güne açılsın sabahımız...

Benzer yazılarım

5 Yorum yap

  1. günaydın handancım:)
    bitki çaylarını ben de çok seviyorum. kızım normal çayı bilmez ıhlamur çok sever ben de tabii.
    elma kabuğu çok hoş oluyor eveeet:)

    YanıtlaSil
  2. Her sene TR'den gelirken annem bana bir koca poset kendi topladigi bitkileri koyar.
    Ihlamur, adacayi, kekik,civan percemi (bizde akbasli derler),nane, ayva yapragi vs.

    Her kis bol bol iceriz limonla.
    Hele o ada cayi var ya? Bogaz agrisina birebirdir. Nezaman bogazim yanmaya kasinmaya baslasa, onu icersem cok iyi gelir, ilerlemesini önler. Biz hastanede de cocuklara adacayi iciririz, ada cayi sekerleri var eczanelerde, müthis bir ilactir yani.

    YanıtlaSil
  3. en doğalı miss gibi...

    YanıtlaSil
  4. Boğaz ağrısına adaçayı hiç duymamıştım Ayşecim, aklımda bulunsun.

    Kesinlikle Öziicim.

    YanıtlaSil