Bizim Can'ın Emeklilik Halleri (Cıks Emekli Olmasın Hiç)

Nisan 09, 2020

Can'la emeklilik provası yapıyoruz bugünlerde

İlk 15 gün : Genel olarak sabaha kadar abuk diziler izleyip akşama kadar sağda solda uyukladı.

16. Gün : İlk defa evi süpürürken elimden süpürgeyi alıp ben yapayım dedi. Gözlerim yaşardı. Ve fakat ısrarla gözlük takmadığı için hiçbir şeyi görmediğinden. Koca ev on dakikada bitti. Saç kıl hepsi kalmış . Görmedikten sonra önemi yokmuş :}

20. Gün :Salataya sos hazırlar mısın dedim, yağda yüzen marulları yiyemedim.

Balığın paketini musluğa boşaltır mısın, elim kirlenmesin dedim, bütün pis suyunı yere döktü. E döktün de bakıp duracağına bez alıp silsene dedim. Sildiği balıklı bezi temizlerin arasına atmış. Tabi bez nerede gibi sorulardan bahsetmiyorum.

Sonra da araba kullanamayan kadınlar trafiğe çıkmasın der. Babababa.. İnsanlar da değil kadınlar. Yetenekleri yokmuş. Eee, erkekleri de eve sokmayalım bu bağlamda dedim ben de,  bi işe yaradığınız yok. (Genellemelerden hoşlanmam ama hakkediyor. Üstelik üç tembel hayvanla birlikte yaşıyorum, gelmeyin üstüme)

22. Gün : Patates kızartması isteyince gel de patatesleri soy o zaman dedim. Şansına da bozuk bir patates çıkmış. Üstten bir katman almış her türlü karalıklar, çürükler duruyor. Pişince gidermiş. ( Hayır yemekle ilgili ahkâm kesebilmesine de hayranım :D)

Dört patatesten bir buçuğunu soyup doğramayı başardı.

Evi süpürdü. Halının üzeri düzgün süpürülsün diye sehpayı kenara almıştım.  O sehpa altında tozlarla kenarda duruyor. Hayır yerine alsa görecek, o da olmadı cam sehpa, altı zaten görünüyor :)

Bir adet cam sildi.  Ben de ne nankörüm yav, adam cam bile silmiş.

Bir ay daha durursa yaprak bile sarar valla. Hahaha :D

Haaa bir ayın sonunda üç erkek tabaklarınızı kaldırın demeden tabakları bulaşık makinasına koymaya %70 oranında başladılar. Çatal, bardak,  kaşıklarda da bu orana yaklaşırsak tamamdır.

Henüz ortaya çıkan sandalyeleri yerine koymayı akıl edemiyorlar.

Tabakları dışında sofrada birşey varsa onu hiç görmüyorlar.

Güya oğlanları doğduklarından beri sorumluluk verip kendi işlerini kendilerine yaptırarak büyüttüydüm ben . Eğitim bi işe yaramadı, babalarının genleri baskın çıktı :D

Eee, sizde durumlar nasıl?

Benzer yazılarım

44 Yorum yap

  1. Ağlayasım geldi :) Biz az önce kahvaltıda tartıştık. Arya'nın ödevlerine bir gün ben eşlik ediyorum, bir gün babası. 2 gündür o çalıştığı için ben eşlik ettim. Kahvaltıda da dedim şimdi 2 gün sıra sende. Yok efendim hem çalışıp hem ödev mi bakacakmış? Ben nasılsa çalışmıyormuşum, boş boş oturacağıma yaptırmışım işte, ne varmış bunda? Bulaşık makinesini doldurmak benim, boşaltmak onun sorumluluğu normalde ama şimdi ben evde olduğum için hepsini ben yapmalıymışım. İkimiz çalışırken tamammış da ben evdeyken o niye yapsınmış? Bu arada kendisi de 6 gün evde 2 gün çalışıyor. Ama çenesine bakılınca sanırsın durmadan 7/24 çalışıyor :))) Evde kaldığı 6 gün yataktan kalkıp bilgisayar başına geçiyor, oradan kalkıp yatağa geri dönüyor. Arada da acıktım ben diyerek yemek aranıyor 😒 Allahtan 3 değil 1 tane! Yoksa çoktan kaçardım ben :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki benim oğlanların ödevi dersi yok,gerçi olduğu zamanlarda da bi destek örmedik. Zaten ödevi Can'a anlatıp yardım et diyene kadar çocuklara anlatıyordum :)

      Bizimki de bir gün işe gitse hiç dönüp bakmayacak da yirmi gün evde durunca şu an çalışıyorum demeye yüzü yok :)

      Sil
  2. 😤 yalnız değilsin Handancım deyip susayım yoksa sinirlerim zıplayacak

    YanıtlaSil
  3. O konuda şanslıyım şükür eşim çok yardımcı elinden gelir. Oğlan hazırcı. Ama işe gitmediğm için mutfağı paylaşamıyoruz. Sanada kolay gelsin. Sabırlar diliyorum hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bir şey istemiyorum aslında Hülya, ama ben evde iki dakika oturamazken üç tip sürekli yiyip içip yatınca hafiften soldan soldan geliyorlar :D

      Sil
  4. evli olmadığım için yorum yok.

    YanıtlaSil
  5. Babalar hep kazanır :)) bizde de durum aynı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babalar yöntemini bulmuşlar Sevda, bi de biz öğrenseydik şu yöntemi :)

      Sil
  6. Okurken çok eğlendim. Allah muhabbetinizi artırsın.

    YanıtlaSil
  7. Söylersem yapar.Üstelik ameliyat olduğum zaman 2 ay elim sıcak sudan soğuk suya değmedi.Şimdi hakkını yiyemem.İyileştim işleri devraldım,isteyince yardım tam usulune göre yapılır.Ama söylemeden yapsalar daha iyi olacak. Benim için de ev işi oyalanma oluyor sesimi pek çıkarmıyorum.Otur otur nereye kadar,hareket lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bacağım sakatlandığında evdeki bardakların yerini öğrenmişti Can. Annem geldiğinden birşey yapmasına gerek kalmadı. Şunu yapar mısın dediğimde ilk cevap "gerek var mı" olunca cinlerim tepeme çıkıyor benim. Var ki söyledim, di mi. Benden terazi burcu geni çok fazla sanırım, ben iş yaparken o yatınca batıyor çok feci :D

      Sil
  8. Burada son zamanlarda okuduğum yazılar arasında en çok buna keyiflendim :)) Tabii o kirli bezin temizlerin üstüne konması pek de iç açıcı hisler yaratmamıştır, ama geçmiş bitmiş, konumuz o değil şimdi :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metos'la Bilgiç'in en sevdiği etiket Bizimkiler :) Ara ara açıp okur, kahkahalarla gülerler :)

      Balıklı bez çok sorun yaratmadı, zira biliyorum kocamı hemen gidip baktım nereye atmış acaba diye :)

      Bizden de sevgiler.

      Sil
  9. Bu evde demokrasi var canınız da sıkılmasın hep beraber yapalım diyorum işleri:)
    Bazen işe yarıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkilerin hiiiç canı sıkılmıyoo Bahar :) Hayır yapmayacağım demiyorlar da, bu kadar mı baştan savılır :)

      Sil
  10. Benim 4 buçuk yaş babasından daha gayretli çok şükür ama büyüyünce ne olur bilmiyorum. Sizin evin halleri de trajikomikmiş valla. Bundan sonra ben de evi gözlüksüz süpüren vakitten tasarruf:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim oğlanlar gibi ergenliğe girince mutasyona uğramaz Burcu :)

      Evet gözlükleri çıkartır çıkartmaz ev işleri yarıya düşer, harika değil mi :D

      Sil
  11. Sanırım bu konuda ben şanslı insanlardanım. Eşim benden daha titiz ama okuduklarım çevremde gördüğüm kadarıyla olan durumlar. Erkekler pek dikkat etmiyorlar ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslıymışsın Beyda :) Erkeklere genelleme yapmak istemiyorum, benimkiler böyle :D

      Sil
  12. 2009'dan beri başımda ama ben her gün bir bahane ile evden kaçıp pek muhatap olmuyordum. Meğer ne iyi yapıyormuşum. Hem yardım yok, hem sürekli eleştiri, orası toz, burası kirli,o nasıl yıkamak öyle. Ama kendi aynen, yaatktan b.sayar başına, oradan tv ye sonra tekrar yatağa. Sürekli bir yeme içme durumları. Yeteeeeeerrrrrr, bitsin bu karantina
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Can'a sen emekli olduğunda be kendime iş ararım diye söylüyordum, haklıymışım Çenebaz :) Her durumla ilgili ahkâm kesmeleri çıldırtıcı :D

      Sil
  13. Dün gece bulaşık makinesini boşaltmış ben şok. :D

    Bir kere mutfağı süpürmüştü eşim, saksı kırılıp toprak dökülmüştü süpürmeden önce. Süpürdükten sonra da toprak duruyordu. Süpüren ve süpürge aynı anda mutfaktaysa ve süpürge sesi duyuluyorsa toprak hala neden yerdedir? Bunun cevabını sadece Türk kadını bilebilir bence. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, çok haklısın, cevabını sadece Türk kadını bilebilir BT :)

      Sil
  14. Yemin ederim sırf "bunu yazmayacaksın değil mi" dediği için "aaa asla senin hakkında bişey yazmıyorum" demiş bulunduğum için yazamıyorum ve çok pis içime oturuyor. Dün vallahi dayanamadım sırf bu konuyu tam 30dk konuştum en yakın arkadaşımla sırf normal olduğuma inanayım diye çünkü bir de bana temizlik hastası, hafif sıyırmış muhabbeti çekmiyor mu delireceğim. Tamam dayanamıycam 1 tanesini yazayım: yemek pişirilen tencereyle bahçeye çıkılıp içine toprak, çamur, ot ve ve ve geliyor hazır dur: solucanlar konur mu? Yapılır mı bu ya.... Handan ağlamak istiyorum. Bi de "nolcak ya yıkıycaktık güzelce" demesin gözlerini devirerek!? Allahım corona değil erkeklerin ev işine maruz kalmaktan öleceğim ben. Hayır o gözler "sen delisin, aşırı titizsin" bakışları.... Onu kaldıramıyorum. Yoksa yıllardır alıştım onun yaptığı işleri en baştan yeniden yapmaya ve lafını dahi etmemeye de.... Hıh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşün ki solucan çorbası pişirdin Ceren, sen de abartıyorsun :D Hahaha. Evet beni de çileden çıkartan benim aşırı titiz olduğum havası. Yahu domuz ağılında yaşamak istemiyorum, o kadar. Toz pis içinde otururken kalkıp evi süpüreyim diyorum, şimdi ev süpürmeye ne gerek var, etrafı tozutacaksın diyor. Yani yerlerin pisliği değil, süpürgemin arkasından üflediği hava toz olup rahatsız ediyormuş, durup dururken niye yapıyor muşum, ne gerek varmış. Neyse deştikçe sinirlendim :D

      Sil
  15. çok güldüm ah bu genler:)))sağlıkla kalın sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. İşin kötüsü oğulların evlendiğinde gelinin "Anaları iş öğretmemiş." diyecek. Ben şimdi kaynanama öyle diyorum :-) Ama benimki gerçekten hiçbir iş yaptırmamış. Bir bardak bile kaldırtmadan büyütmüş oğlunu. Şimdi cefasını ben çekiyorum :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden fotoğraf çekip delil saklıyorum Şule, evlenmeyi düşünen kıza pasak hallerini gösterip, emin misin, bak ben üzerime düşeni yapıp sana haber verdim diyeceğim :D

      Sil
  17. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yaparsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  18. Ay ne desem bilmem ki ? Buldum; iyi ki bekarım :)

    YanıtlaSil
  19. Yazınız çok güzel olmuş ellerinize emeginize saglık bende eşimle birlik de temizlik yaparken yemek takımını kırmıştım o günden beridir birlikde temizlik yapmaya kalsak gözlerini çok dikkatli dikip bakıyor bana

    YanıtlaSil
  20. Ne diyeyim kuzucum kolay gelsin :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Ah Handan yaa son zamanlarda hangi arkadaşımla konuşsam aynı durumda. Ben de tabii ki 😬😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu süreç bizim için pek bilgilendirici oldu :)

      Sil