Noldu Senin S*ktir Et Diyeti Handan ?

Temmuz 11, 2023

Valla çok iyi oldu :) 

Rejime başlamayı başardım yeniden.

Hööö dediğinizi duyar gibiyim :D

Şimdi şöyle anacım. Uzun zamandır kilo alma eğilimindeydim. Ara ara biraz dizginlemeyi başarıyordum ama en sonunda canıma tak ettiydi sürekli yememeye çalışmak. Ben, artık canım yemek istemesin istiyordum. (Tabi sağlıkla) 

Bu kitabı da o sırada buldum. 


Tam beni anlatıyordu. Denesem ne kaybederim ki dedim. Canın her istediğinde istediğin her şeyi ye diyordu. Sonunda doymayı başaracakmışım. Zira yaptığım her rejimle bedenimi kıtlık moduna sokuyormuşum ve bedenim yemek bulduğunda sürekli yiyerek depolama ihtiyacı istiyormuş.

Gecenin bi yarısı sabahın körü demeden her istediğimi yemeye başladım. Bu sırada 82 kilo civarlarındaydım. Yani kendi sağlık sınırım olan 78 kiloyu aşmıştım. Bedenim üzerini pek kaldırmıyor ama du bakalım nereye kadar gidecek. Bana kalsa yüzü aşacak, çatlayıp öleceğim sonunda.

Tostlar, kızarmış yağlı ballı ekmekler, makarnalar, pilavlar, cipsler, çikolatalar. Gittiğim restoranlarda sağlıklısını çekeceğim diye uğraşırken almadığım kızarmış şeyler. Patates kızartmaları. Akşamları meyve. (Çok sürmedi gerçi, zira onu beni rahatsız ediyo diye yemiyodum zaten :D )

Bir aydan sonra canım tost istemez oldu. Kendime sağlıklı bi kahvaltı hazırladım. Makarna pilav falan da cazip gelmedi o kadar. Sabah içtiğim kahveye şeker koymayı da sevmediğimi fark ettim. Şekersiz de sevmiyom gerçi :P

Bu arada 84 kiloya geldim. Vücudum saldı iyice. 

Kilonun ilk etkilediği yer burnum oluyor ilginç şekilde. Tıkanmaya başlıyor daha çok. 

Ve ağrılar başlıyor geceleri yatakta kendimi yerleştirecek yer bulamıyorum.

Neyse yine de haziran ortasına kadar geldim böyle . 

Bu arada dikkat ettiğim iki şey oldu.

Birincisi rejim yapmayınca pek amaçsız kaldım.

İkincisi karnım tok diye enerjim yüksek, bol hareketli falan olmuyormuşum. 

Yavaş yavaş kendimi zorlayarak hareketlerimi arttırmaya başladım. Yürüyüş yapamadığımdan dans etsem dedim. 

Akşamları yemeyi bıraktım.

Kendi kendime şu sözü verdim. Yemek zamanı sadece o sırada canım ne çekiyorsa onu yiyeceğim. İnanılmaz ama cips yemek yerine kuruyemiş yemeye çalışırken daha çok şey yiyordum. Şimdi cips paketim yanımda, canım çektiğinde alıp istediğim kadar yiyorum. Ve paket bir hafta bitmiyor. 

Bedenime dedim ki ne istersen yiyeceğiz. Sadece geceleri yemeyelim, sen de dinlen ben de dinleneyim. Ama kahvaltı zamanı, sana söz, önüne istediğin şeyi koyacağım.

Üç hafta falan oldu herhalde .

İki kilo kadar verdim. Ekmek yemek istersem yiyorum (pek istemiyorum), pilav makarna istersem yiyorum (hiç canım çekmedi), tatlı yiyorum (bayramda tabağımdaki baklavaları bitirememişim), sadece akşam sekiz deyince yemeyi kesip öğlen on ikiye kadar ( bu da hep olmuyor, bazen annemle daha erken kahvaltı edebiliyoruz) aç kalıyorum. Evde sağlıklı yemek varken hamburger ısmarladığım da oluyor. Dün akşam bir dürüm döner yedim, öyle çok doymuşum ki ağzıma başka bir şey atamadım. 

Yalnız bu aralar sık sık ağrı kesici ve her  akşam alerji hapı kullanıyorum, bunlar iştah keser mi bilemiyorum. Bütün başarı diye düşündüğüm şey yan etkiymiş meğer :D

Kilom eski haline döndüğünde ağrılar geçmemiş olursa kalçamı tekrar göstereceğim doktora. Bir de arkadaşımdan osteopat numarası alacağım, belki bir işe yarar. 

Şimdi kalkıp sabah sporumu yapayım. Cumadan beri her sabah pilates yapmayı başardım. Bakalım kaç gün daha devam edebileceğim.

En mutlu olduğum şey de yediğim için vicdan azabı çekmeyi bıraktım. Yerken mutlulukla ve tadını çıkartarak yiyorum. Öyle özlemişim ki bu duyguyu. 



Benzer yazılarım

21 Yorum yap

  1. Ben bu ara aralıklı diyetteyim, saat 10 ekmeksiz bol kahvaltı, 15 meyve yoğurt veya 4 ceviz ayran akşam 18 bol salata ve sebze yemeği veya et ızgara yapıyorum 6 kilo verdim. Yalnız pazara sergi açmaya gittiğim 2 gün bozuluyor pazarda yapamıyorum, bol su içmem lazım, onu pazarda yapamıyorum sergiyi yalnız bırakmak olmaz, ağbim gözleri tam görmediği için mal veremez para alışverişi yapamaz.
    Bir sağlık programında dinledik ağbim ile aslında bizim ülkemizde sabah kalvaltısı olayı yokmuş. 1950 li yıllar ile sabah kahvaltısı girmiş hayatımıza, öncesi öğlen yemeği ve akşam yemeği imiş. Böylelikle 1950 den sonra kalp damar, şker, böbrek hastalıkları çoğalmış. Konuşan kişide bir profesördü.
    30 günde 10 yıl isimli birde kitabı mevcutmuş. Bir bak istersen ama Aidin salih kitaplarıda bu konuda vücudun aç kalarak kendisini yenilemesinden bahsediyor aldım okuyacağım kısmetse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagramda Dr Rengin Börekçi'yi takip ediyorum, o bu konuda çok faydalı bilgiler veriyor. Meselâ ben en çok hastayken iştahımızın kesik olmasının vücudun kendini hastalığı yenmeye vermesi için çok gerekli olduğunu okuduğumda şaşırmıştım. Sabah kahvaltısız asla yapamayacağımı zannediyodum ama iki senedir gayet de oldu. Buhran dönemimi de atlattığıma göre devam edebilirim:)

      Bence arada serbest gün olması da iyi, beden şaşırtılıyor, metabolizma hızlanıyor o ara.

      Sil
    2. Dur bende takibe alayım kendisini

      Sil
    3. Al al, nefis şeyler söylüyor.

      Sil
  2. Oooooh işte bu ya. Sonunda biri mantıklı bir kitap yazmış bu diyet konuları üzerine. Tam olarak onudiyorum aç bırakmayın yahu şu vücudu evet hızla veriyorsunuz ama sonra aynı hızlaalıyorsunuz cağnım... Şahanesin Handan ve hayır ağrı kesici de alerji ilacı da iştah miştah kapamıyor :)) Tamamen kendi başarın! Maşallah sana....

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler Handan iradelisin maaşallah. Ben şu bisküvi işini asla bırakamıyorum. Kilo ne alıyorum ne veriyorum şu aralar bakalım ne olacak. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakma zaten Hülya, ağzımızın tadıyla yiyelim :)

      Sil
  4. Maşallah Sübhanallah.
    Geç saatlerde yememek en mantıklı olan.
    Ben yemem. Kilom hep az idi. Evlenince arttı 😀 ama veriyorum şükür.

    YanıtlaSil
  5. Fotoğrafta hiç de kilolu gözükmüyorsun Handan . Boyun uzun olmalı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu etek beni hep zayıf göstermiştir Yıldız. Bir de ben kiloları enlemesine almıyorum, önden arkadan pırtlıyor, anlaşılmıyor önden çekince. Boyum 1.70 olsa gerek. 70 kiloyu görsem her halde ipincecik oldum sanacağım, yıllardır inmesim o kiloyaya :D

      Sil
  6. Ben kitabı okumadım ama çoktan s.ktir etmiştim diyeti :)))) Ama senden farklı olarak hiiiiiç durasım falan gelmedi. 68'e dayandı kilom. Boyun var kaldırır demesin kimse. Boyuma gitmiyor anacım, tam bel-karın-göbek bölgesinde yığılıyor :(( Kollar ince, yüz ince, popo yok, meme yok ama gel gör 5 aylık hamile gibi karnım. Uygun kıyafetlerle kamufle ediliyor ama o da şimdilik.

    Sanırım yaz sonu 70 olurum en iyi ihtimalle. Belimdeki fıtık, ameliyat seviyesine geldiği için hareket edecek halim yok. Yuvarlanarak hatta Evrim'in itme-çekmesi ile oturup kalkıyorum bir süredir. Bir de bu halde uzun yol ve kamp yapacağız?! Bakalım saldım çayıra, mevlam kayıra modu ile gidiyorum :)))

    Öperim kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kampta yeniden eski haline döner bence:) Benim şansım her yerime yayılıyor kilo, kocaman oluyorum ama fotoğraflarda idare ediyor ;) Yemenin tadını çıkart, demek ki buna ihtiyacın varmış.

      Sil
  7. Gayet fit görünüyorsunuz ama o saçlara ayrıca maşallah:)

    YanıtlaSil
  8. Hihihih, zaten bir süre sonra hiçbirini istemez oluyor insan. Gluteni şekeri ve süt ürünlerini bıraktım ama canım trileçe yemek isterse de yiyorum sadece rutin olarak yemiyorum. Gerçekten canım istediğinde yiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de öyle yapıyorum. Hatta yarısında bırakabiliyorum. Harika bir duygu bu ;)

      Sil
  9. Aslında kilon iyi duruyor resimlerde ama hepimizin kendimizi iyi hissettiğimiz bir kilo var 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben kiloyu enlemesine değil önden arkadan alıyorum, belli olmuyor önden fotoğraflarda :) Ağrılarım başlayınca kiloların gitmesi gerektiğini anlıyorum. Şu an çok gitmedi ama sporu da her güne yayınca iyi geldi bana .

      Sil