Martılara Simit Atan Tören

Eylül 21, 2018

Sevgili Mehmet'in yazısını okurken ( Bknz Beyaz Yakalı) gördüğüm en güzel, en keyifli okul açılış töreninden bahsedesim geldi. Onun bloğuna yorum yazamıyorum gelip kendi bloğuma yazayım bari dedim :)

Beş sene önce Metehan'ın lisedeki ilk gününde tabii ki onunlaydık. Bahçede tören vardı. Normal seyrinde olarak başladı.

Hazırlık sınıfları tören alanına girerken bir anda ne olduğumuzu şaşırdık :) Havada simitler uçuşuyor, büyük sınıflar çocukların üzerine atlıyorlardı.

Ortalık duruldu, herkes yerini aldı. Duvarın üzerinde de bir grup vardı. Törenin arasında konuşmaların ortasında "Karşı taraf sarı deseneee" diye başlayan sloganlar mı desen, açılan pankartlar mı desen, hele sonlara doğru duvardakiler "Çök çök çök" diye bağırmaya başladılar. Bütün sınıflar çömeldiler. Hahaha, zavallı hazırlıklar bir taraftan öğretmenlere bakıyor bir tarafta öğrencilerin çağrısı bitmiyor. En sonunda hepsi çöktü.

Biliyor musunuz bu benim izlediğim en güzel törendi. Gözlerim yaşarmıştı tören alanındaki o çılgın, enerjik çocuklara bakarken. Metehan harika bir okula geldi demiştim.

Pazartesi günü oğlum heyecanla erkenden kalktı, çocukluktan delikanlılığa geçtiği okuluna hiç üşenmeden gitti. Çünkü bu sene duvarın üzeri onun yeriydi :)

Benzer yazılarım

24 Yorum yap

  1. İlk kez böyle bir tören duydum Handan'cığım, çocukların üstüne simitler mi attılar doğru anlamış mıyım? Çok ilginçmiş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okullarının simgesi martı olunca martılara Simit atıyorlar Müjde :)

      Sil
  2. Çok farklı,eğlenceli ve yağlı. :D

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelmiş.Ben bunun videosun izledim biri paylaşmıştı anlamamıştım ne olduğunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, inanılır gibi değil,de ondan Mehtap :)

      Sil
  4. Martılara simit atmak iStanbuL dışına çıkarken genel olarak yaptığımız Ritüeldir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul dışına çıkarken mi İstanbul içinde mi :)

      Sil
    2. Bi poşet simitle üsküdardan eminönüne giderken olmuyor kısa sürüyor :) ama şöyle istanbul yalova arası feribot gibi olursa harkulade gerçi anadoluyakasındayım Beykoz eminönüde baya sürüyor uzun zaman olunca uzaklara kadar sürdüğümüz martılar...

      Sil
    3. Beşiktaş'tan Sarıyer Rumeli Kavağı hattını şiddetle öneririm. Bir saat sürüyor, harika yalı manzaraları eşliğinde martılar :D

      Sil
  5. Güzel ve eğlenceli bir karşılama oluyormuş ne güzel.

    YanıtlaSil
  6. Gözlerime yaşlar foşşşş ...doluşuverdi
    Nasıl anne, nasıl sevecen,nasıl lgençliği ve coşkuyu unutmamış bir kalp bunu yazdıran

    Tüm yazıların arasında en sevdiğim bu oldu Handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim benim ruhum o yaşlarda kaldı sanırım, bezgin bekir olanlar hariç gençler içimi açıyor, hepsini sarıp sarmalamak istiyorum :)

      Sil
  7. Ben yorum yazamamana üzülürken harika bir yazıyla karşılaştım. Yine enerjinle pratik bir çözüm bulmuşsun. En kısa zamanda çözeceğim bu sorunu. Bir elektronik mühendisi olarak hala çözememiş olmam da ayrı bir ayıp. Çocukların enerjisine, okulun dinamizmine bayıldım. İşte bunu diyorum ben de çocuklar doğaları olan enerjik hallerini yansıtsınlar. Bizim buralara kar yağmaz ya, bir kere sözümona azıcı tane düştü. Mert'in bir okul görüntüleri var, okul yönetiminin çektiği. O mutluluğu göreceksiniz karla gelen. Çocuk olmak bu işte, saatlerce birilerinin konuşmasını beklemek değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın Mehmet. Keşke her okul bizimkisi gibi olsa. Hoş onun da ruhunu almak için ellerinden gelenleri yapıyorlar ya. Umarım başaramazlar.

      Sil
  8. Okulda ilk gün çok önemli. Özellikle ana sınıfında, ilkokulda çocuğun hayatı boyunca okulu sevip sevmeyeceğini bile etkiliyor. Oğlun eğlenceli bir başlangıç yaptığı için şanslıymış :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu liseydi Şule, ilkokulda sanırım izin vermezler böyle şeylere :D

      Sil
  9. Ne kadar güzel birşey 😀😊keyfini çıkarmıştır inşallah 😊😀 sevgiler canım benim 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl çıkardı Özlem :) Sevgiler canım.

      Sil